والدين بخوانند؛

ديابت و فشار خون در کمين دانش آموزان داراي عادت غذايي غلط

يک متخصص تغذيه گفت: عادت هاي غلط غذايي نوجوانان زمينه ي بيماري هاي قلبي ،عروقي و ديابت و افزايش فشار خون را در پي دارد.

سيد مرتضي صفوي، دانشيار دانشگاه علوم پزشکي اصفهان و متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عادت هاي غذايي غلط مثل زياده روي در مصرف شکلات و چيپس و غذاهاي آماده و فست فود و عدم تحرک باعث چاقي نوجوانان مي شود که زمينه ي بيماري هاي قلبي – عروقي و ديابت و افزايش فشار خون و انواع سرطان را در پي دارد.

وي تصريح کرد: نوجوانان براي جلوگيري از چاقي، فعاليت هاي بدني مثل دوچرخه سواري و پياده روي و شنا را افزايش دهند و مصرف مواد قندي و چربي را کاهش داده، به جاي تنقلات پرچربي از ميان وعده هاي سالم مثل ميوه و سبزي استفاده کنند.

*خودداري از روش هاي غلط کنترل وزن
صفوي افزود: افراد از روش هاي غلط کنترل وزن مثل رژيم هاي غذايي سخت، استفاده از روشهاي غلط کنترل وزن به خصوص در دختران نوجوان شايع است، پرهيز کنند و محدود کردن شديد مواد غذايي- مصرفي که باعث عدم تامين مواد مغذي در دوران جهش رشد مي شود. 

اين متخصص تغذيه در پايان اظهار داشت: عدم افزايش رشد قدي، کاهش يادگيري، کاهش تمرکز و حواس و کمبودهاي ويتاميني، اصلاح به خصوص آهن و روي و کلسيم را در پي دارد که پوکي استخوان ايجاد کرده و توصيه مي شود در اين دوران حتما با متخصص تغذيه مشورت کنند./ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار