نماینده UITP در تهران :

مترو تهران از نظر طول شبکه رتبه 20 جهان را دارد / رسیدن به رتبه تک رقمی در جهان توسط مترو تهران با تکمیل شبکه خطوط

نماینده (UITP) در تهران با بیان اینکه پیشرفت و توسعه مترو در پایتخت طی چند سال اخیر بسیار خوب و قابل توجه بوده است گفت: هم اکنون مترو تهران رتبه 20 جهانی را از نظر طول شبکه خطوط دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر منتظری با بیان این مطلب اظهار کرد : مترو تهران در حال حاضر همچنین روزانه بیش از 3 میلیون مسافر را جابه جا می کند و از نظر میزان جابه جایی مسافر رتبه 8 جهانی را به خود اختصاص داده است.
 
وی تصریح کرد : چنانچه شبکه خطوط مترو تهران تکمیل شده و 8 خط داخلی و خطوط حومه ای شهر به بهره برداری برسد ، طول شبکه خطوط پایتخت به 400 کیلومتر می رسد و از نظر طول شبکه خطوط در جهان، مترو تهران رتبه ای تک رقمی به دست خواهد آورد .
 
نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران تاکید کرد : توسعه مترو امروز یکی از مطالبات اصلی شهروندان تهرانی محسوب می‌شود و مترو توانسته با تحقق سفرهایی سریع، ایمن و ارزان جایگاه ویژه‌ای را بین وسایل نقلیه شهری به خود اختصاص دهد .
 
وی با بیان این که همچنین مترو را می‌توان یک پروژه زیست محیطی دانست چرا که تاثیرات به سزایی در کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی دارد گفت : امید است توسعه و تکمیل شبکه مترو تهران با سرعت و جدیت دنبال شود تا ضمن کاهش ترافیک شاهد کاهش آلودگی هوا و صدا در شهر نیز باشیم.
برچسب ها: مترو ، تهران ، شبکه ، جهان ، خطوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار