سرپرست اداره کل گردشگری خارجی خبر داد:

103 غرفه و 13 سياه چادر آماده استقبال از بازديد كنندگان جشنواره گردشگری

سرپرست اداره کل گردشگری خارجی معاونت گردشگری از حضور103 غرفه و 13 سياه چادر در جشنواره و نمایشگاه گردشگری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری علی حاجی شیزری گفت: امسال با همکاری شهرداری تهران و مجموعه برج میلاد برنامه های منسجم  و متنوعی برای ارائه توانمندی های استان های مختلف کشور در حوزه گردشگری  در برج مبلاد تهران برگزار می شود.  

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندی های گردشگردی از 103 غرفه و 13 سایه چادر تشکیل شده است، افزود:  در این غرفه ها فعالان طبیعت گردی، تشکل های مردم نهاد، دفاتر خدمات گردشگری، انتشارات فعال در حوزه گردشگری، نشریات تخصصی این حوزه و ... حضور دارند.

سرپرست اداره کل گردشگری خارجی، ارائه جاذبه های گردشگری استان های شرکت کننده در نمایشگاه ، سوغات و صنایع دستی شهرهای مختلف را از جمله برنامه های غرفه ها عنوان کرد و ادامه داد : افراد مستقر در سیاه چادرها  از استانها و اقوام مختلف کشور، به معرفی آداب و رسوم اقوام و عشایر پرداخته و در فضایی صمیمی و گرم، قسمت هایی از زندگی روزمره اقوام گوناگون را به معرض نمایش می گذارند.   

این مسئول به اجرای برنامه های شبهای فرهنگی نیز اشاره ای کرد و گفت: اجرای موسیقی سنتی استانها و اقوام مختلف، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی  از جمله برنامه های  این شبهاست. 

وی با اشاره به اینکه این برنامه تا 11 مهرماه در مجموعه برج میلاد تهران ادامه خواهد داشت ، از مردم دعوت کرد تا با حضور در این نمایشگاه گامی در جهت  شناخت و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اقوام ایرانی بردارند. 

لازم به ذكر است برنامه هاي هفته گردشگري با حضور اقوام31 استان از تاريخ پنجم لغايت يازدهم در مجموعه برج ميلاد تهران در حال برگزاری و بازديد براي عموم آزاد است./ي2
برچسب ها: گردشگری ، جشنواره ، چادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار