مدیر عامل شرکت توسعه ایران گردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صنایع دستی کشورمان پتانسیل ارزآوری را دارند

سید علی آقازاده گفت: صنایع دستی کشورمان حتی پتانسیل ارز آوری دارند و می‌تواند به یک درآمد پایدار برای خانوارهای روستایی و شهری ما در نقاط مختلف کشور تبدیل شود.

سید علی آقازاده مدیر عامل شرکت توسعه ایران گردی در خصوص  نمایشگاه سوغات ایران در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در اولین همایش جشنواره ملی سوغات ایران که در ابتدای سال 94، با نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» شروع شد ما سعی کردیم که در طلیعه سال 94 برای یکی از نقاط مهم اقتصاد مقاومیتی‌مان که پویایی اقتصاد شهرستان‌ها، استان‌ها، و منطقه و پویایی اقتصاد و خانوار کشوری است، برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم. 

وی افزود: این همایش، سوغات ملی، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری را در 31 استان کشور معرفیمی‌کند. شرکت توسعه ایران گردی و جهان گردی وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری بخش خصوصی در این همایش تلاش کرد تا از هر 31 استان کشور،‌ پدیده بسیار ویژه یعنی سوغات ملی کشورمان را معرفی کند. 

آقازاده اظهار داشت: شرکت های خصوصی در این زمینه فعال بودند و من فکر می کنم که این اولین کاری است که در ارتباط با معرفی سوغات ایران در حال انجام است و امیدواریم در سالی که به هر حال مزین است به این نامگذاری، با تأسی به فاکتورهای اقتصاد مقاومتی که از فرمایشات رهبری است و دولت محترم هم در این زمینه اهتمام خاصی دارد، بتوانیم این صنعت دستی کشورمان را بسط دهیم، زیرا این صنعت می‌تواند حتی ارز آوری داشته باشد و به یک درآمد پایدار برای خانوارهای روستایی و شهری ما در نقاط مختلف کشور تبدیل شود.

وی در خصوص ادامه یافتن این نمایشگاه در سال‌های آینده گفت: با برگزاری این همایش سعی داریم که هر ساله نمایشگاه دائمی که روزش حتما مشخص خواهد شد و مختص به صنعت سوغات ملی ما از همه‌ی استان است، برگزار شود. 

آقازاده بیان کرد: من فکر می کنم که با این اقدامات بتوانیم گام مهمی در جهت پویایی اقتصاد مقاومتی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوارها به خصوص کسانی که در روستا هستند، برداریم؛ روستاییان واقعا می‌توانند با سوغات ملی و سوغات محلی خودشان درآمد بسیار خوبی را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که این عمل چقدر می تواند در سرانه تولید کشور در بخش صنایع دستی موثر باشد گفت: گردشگران خارجی به کشور ما می آیند و تعداد آنها هم در سال 93 بسیار خوب بوده و رشد 300 درصدی داشته و اگر بتوانیم صنعت سوغات ملی کشورمان را به گونه ای مناسب معرفی کنیم، می‌تواند سودآوری را به همراه داشته باشد. 

آقازاده  افزود: شاید هنوز خیلی از گردشگران داخلی، سوغات مخصوص هر استان را نمی شناسند و باید به معرفی سوغات همه‌ی مناطق پرداخت و  این امر باید به گونه ای انجام شود که  در خدمت صنعت گردشگری در بیاید. 

آقازاده در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که امسال این نمایشگاه موفق باشد در سالهای آینده  این نمایشگاه در مرکز استان ها و شهرهایی که زادگاه سوغات‌های اصیل ایرانی است، برگزار خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار