علي‌محمدي در نطق ميان دستور؛

نرمش قهرمانانه واجد معناي خاص سياسي است

نماينده مردم ايلام با بيان اينکه نرمش قهرمانانه مورد تاکيد رهبري واجد معناي خاص سياسي است، گفت: اين تعبير هرگز منافاتي با اقتدار و عظمت کشورمان نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،"عمران علي‌محمدي" نماينده مردم گيلان در نطق ميان دستور خود درجلسه علني امروز (سه‌شنبه،‌16 مهر) اظهار داشت: بي‌شک تصميمات خردمندانه در حوزه روابط بين‌الملل با رعايت سه اصل طلايي عزت، حکمت و مصلحت که حاصل انديشه مقام معظم رهبري است، ناشي از درک عميق از فضاي سياسي جهاني، پيش بيني حکيمانه و ديد روشن براي حفظ ارزش‌هاي اصيل انقلاب اسلامي و تامين منافع ملي کشورمان خواهد بود.
 
وي در ادامه افزود: در ذيل اين تصميم رفتار مدبرانه رئيس‌جمهور و دستگاه ديپلماسي مورد حمايت و تقدير نمايندگان مجلس خواهد بود با اين اميد که ضمن حفظ ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي موجب صلح و ثبات در منطقه و جهان و نيز رشد و توسعه پايدار در کشور عزيزمان باشد.
 
اين نماينده در ادامه اظهار داشت: نرمش قهرمانانه مورد تاکيد مقام معظم رهبري واجد معناي خاص سياسي است و هرگز منافاتي با اقتدار و عظمت کشورمان نخواهد داشت.
 
علي محمدي تصريح کرد: چرا که در دل اين تدبير، صيانت از حقوق ملت ايران و حمايت از صلح و آرامش در منطقه يعني حق مسلم هسته‌اي و حمايت از کشور مسلمان سوريه به عنوان خطوط قرمز آشکار و غيرقابل تغيير است و هرگز دست و پا زدن‌هاي رژيم اشغالگر قدس با استفاده از لابي‌هاي رسانه‌اي و تزلزل برخي از کشورهاي منطقه حامي سلفيون جنايتکار در اين خطوط تغييري ايجاد نخواهد کرد.
 
وي ادامه داد: پايداري بر سر ارزش‌هاي انقلاب مستلزم تلاش براي توسعه و آباداني و پيشرفت همه جانبه کشور است تا هم ضمانتي داخلي براي اين شعارها باشد و هم به عنوان الگويي مترقي به کشورهاي منطقه و جهان معرفي شود.
 
نماينده مردم ايلام با بيان اينکه ما نمايندگان مجلس اين همت را در دولت به وضوح مي‌بينيم، گفت: از هر فرد، گروه و جرياني که در چارچوب نظام مقدس جمهوري اسلامي و اطاعت از ولايت و رهبري موجب پيشرفت کشور باشد حمايت مي‌کنيم.
 
وي در ادامه به معضلات حوزه انتخابيه خود اشاره کرد و اظهار داشت: صرف تغيير در برخي از ارقام بودجه و توجه به برخي از مسائل سطحي و شعاري براي رفع محروميت ديرپاي اين منطقه مرزي کافي نخواهد بود، لازم است هم نگاه مجلس و هم نگاه دولت به اين استان و ساير استان‌هاي آسيب ديده از جنگ تغيير کند.
 
علي محمدي با اشاره به معضل بيکاري تصريح کرد: بيکاري مسئله‌اي است که تقريبا همه استان‌ها کم و بيش با آن مواجهند، آمار بيکاري در ايلام قريب به 40 درصد است که اگر اين پديده نامبارک با ساير آسيب‌هاي اجتماعي که به استناد آمار و ادله محکم در استان‌هاي جنگ زده که صرفا به واسطه تبعات جنگ مضاعف است، همراه شود بسيار خطرناک خواهد بود.
 
نماينده مردم ايلام تاکيد کرد: از اين رو از دولت مي‌خواهيم که يک تيم کارشناسي خبره براي مطالعه جدي، دقيق، علمي و همه جانبه، عوارض جنگ به استان‌هاي مرزي خصوصا استان ايلام بفرستند تا ناملايمات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي به وجود آمده را علت يابي و درمان کنند.
 
وي ادامه داد: همچنين از زنگنه، وزير نفت دعوت مي‌کنم ضمن سفر به استان ايلام در خصوص بهره‌برداري از مناطق نفتي تنگه بيجار، سلوک آذر و چشمه خشک و همچنين تسريع در احداث پالايشگاه مهران جديت بيشتري به عمل آورد.
 
علي محمدي در ادامه اظهارات خود خطاب به نوبخت اظهار داشت: همچنين از معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور مي‌خواهم در خصوص تخصيص اعتبارات استاني به دلايلي که پيشتر عرض شد، نگاه ويژه‌اي به استان‌هاي محروم، به خصوص به استان محروم ايلام داشته باشد، زيرا زيرساخت ‌هاي ما داراي مشکلات اساسي است.
 
وي در ادامه از وضعيت نامطلوب راه‌هاي اين استان گله کرد و گفت: راه‌هاي دسترسي استان به استان‌هاي خوزستان، لرستان و کرمانشاه به هيچ وجه از استانداردهاي لازم برخوردار نيست، ضمن آنکه لازم است توجه ويژه‌اي به پروژه راه آهن ايلام در مسير ايلام به کرمانشاه و تسريع در اتمام پروژه تونل قلاجه با 85 درصد پيشرفت فيزيکي به عمل آيد.
 
اين نماينده در پايان اظهار داشت: حوزه نفت و گاز يکي از عمده‌ترين راه‌هاي رفع معضل بيکاري در استان است، اما هنوز به 50 درصد از ظرفيت‌هاي استان توجهي نشده است.

انتهاي پيام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
کلید تدبیر و امید در گروی نرمش قهرمانانه ...
آخرین اخبار