افتخاری در نطق میان‌دستور مطرح کرد

ضرورت تشکيل معاونت قرآن، عترت و نماز در ریاست‌جمهوری / موضع‌گيري دکتر روحاني در نيويورک مصداق نرمش‌ قهرمانانه

نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود گفت: انتظار می‌رود دکتر روحانی به موضوع قرآن، عترت و نماز اهتمام کامل داشته باشد و با تأسیس معاونت قرآن، عترت و نماز در دستگاه ریاست‌جمهوری برگ درخشانی از اقدامات دولت یازدهم به یادگار گذارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد‌الائمه (ع) و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ذیحجه اظهار داشت: امید که مسلمانان جهان از فرصت همایش عظیم حج برای شناخت دشمنان واقعی خود و برنامه‌ریزی علیه نقشه‌های استکبار، تروریست و مداخله در امور داخلی کشورها به ویژه سوریه میانمار، بحرین، و دفاع از مظلومان جهان و تمرین برای تشکیل امت واحده بهره گیرند.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به نیویورک افزود: از بیانات و موضع گیری‌های وی در سازمان ملل که به حق مصداق نرمش قهرمانانه یعنی پایبندی به اصول عزت و مصلحت که با ادبیات دیپلماسی مطرح گردید تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: موضع گیری‌ها و بیانات دکتر روحانی در سازمان ملل نشانگر آن بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر با برکت خویش علی‌رغم همه دشمنی‌های استکبار جهانی با اقتدار و حسن نیت و برگ برنده در دست در راه اعتماد سازی گام برمی‌دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: امید که مسئولان در آینده با دقت بیشتر و در چارچوب ملاحضات مورد نظر مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی با تأکید بر لغو تحریم‌ها، آزاد‌سازی اموال بلوکه شده ایران در برخی کشورها و عدم حمایت از منافقین کور‌دل و تروریست‌ها و به رسمیت شناختن حق استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم از سوی غرب اظهار داشت: استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای و غنی سازی اورانیوم حاصل سال‌ها دست‌رنج عزیزان ماست و با خون شهیدان به ویژه شهدای هسته‌ای امضا گردیده است، از این رو باید به رسمیت شناخته شود و به هیچ وجه قابل معامله نیست، در غیر این صورت باید دانست تغییر لحن آمریکایی‌ها همان پنجه چدنی است که به فرمایش مقام معظم رهبری در دستکش مخملی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به مباحث قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود جناب دکتر روحانی که فردی باتجربه، فرهیخته و متعهد می‌باشد به این مهم اهتمام کامل داشته باشد و با تأسیس معاونت قرآن عترت و نماز در دستگاه ریاست‌جمهوری برگ درخشانی برای دولت فعلی رقم زند.

افتخاری تصریح کرد: با عنایت به اینکه دکتر روحانی ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را برعهده دارد که تعداد قابل توجهی از اعضای آن عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌باشند امید است دستوری ویژه جهت تشکیل منظم و مستمر جلسات شورا ارائه دهد تا تصمیمات لازم در راستای توسعه برنامه پنجم اتخاذ شود.

این نماینده مجلس نهم در ادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرده و گفت: همانطور که انتظار می‌رفت ریاست جمهوری در این مورد دستور ویژه‌ای صادر کردند که ضمن تشکر امید است دستگاه‌های اجرایی در راستای دستورات وی اقدام کند تا همانطور که در 8 سال دفاع مقدس و جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ نرم نیز پیروز میدان باشیم.

افتخاری در ادامه به راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از نخبگان، برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، رفع نیازهای مردم و ایجاد اشتغال از پیش زمینه‌های ایجاد حماسه اقتصادی در کشور است.

عضو فراکسیون زنان مجلس در خاتمه اظهارات خود با بیان اینکه تکلیف معاونت امور زنان در ریاست‌جمهوری هنوز مشخص نشده است گفت: امیدوارم هرچه زودتر یا رئیس قبلی ابقا شود یا رئیس‌جمهور رئیس جدیدی برای این سازمان معرفی کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار