گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

حضور محمود احمدي‌نژاد در دادگاه/ كدام رئيس‌جمهور به حج نرفت؟/ درخواست عجيب سايت هاشمي رفسنجاني/ ساخت ساليانه 15 بمب اتمي توسط رژيم صهيونيستي

درخواست عجيب سايت هاشمي رفسنجاني، کمپین دعوت از احمدی‌نژاد و مشایی برای انتخابات آینده، داماد كرماني وزير امور خارجه آمريكا، روزشمار عجيب سايت حامي احمدي‌نژاد براي وعده‌هاي روحاني، دفتر كار جديد محسن هاشمي، "برو نقاشيتو بکش زیرشم بنویس نتانیاهو 5 ساله از تل آویو!" و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

درخواست عجيب سايت هاشمي رفسنجاني


 پس از انتشار خبری در یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای به نقل از هاشمی رفسنجانی که گفته بود امام خمینی(ره) موافق حذف شعار "مرگ بر آمریکا" بودند، موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها و انتقادات به این سخنان شکل گرفت. منتقدین به خاطرات و ماجراهایی که هر از گاهی هاشمی رفسنجانی به نقل از امام خمینی(ره) عنوان می‌کند، ایراد گرفته و ادعا دارند با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) که به صورت مکتوب و مستند موجود و در دسترس است، تناقضی آشکار میان صحبت‌های هاشمی و فرمایشات امام خمینی(ره) وجود دارد.
 


به گزارش مشرق، در این میان اما اقدام عجیب پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی جای تامل دارد. این سایت طی روزهای گذشته به بازنشر مطالب و صحبت‌های جنجالی از هاشمی پرداخته که اصحاب و نزدیکان امام(ره) نسبت به درستی و صحت آن‌ها تردید جدی دارند. در آخرین نمونه از این اقدات و پس از درخواست حذف شعار "مرگ بر آمریکا"، این سایت نوشته تا شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" را نیز حذف کنید!

خشم مردم آمريكا از اوباما و كنگره

سي‌ان‌ان گزارش داد: زمان تا رسيدن به ۱۷ اكتبر (۲۵مهرماه) ضرب‌الاجل افزايش سقف بدهي‌هاي دولت آمريكا، به سرعت در حال از دست رفتن است در اين راستا در پرسشي سي‌ان‌ان، سه گزينه دموكرات‌ها، جمهوري‌خواهان يا شخص اوباما در زمينه بروز و ادامه بحران تعطيلي دولت آمريكا كه خانه نشيني اجباري حدود ۸۵۰ هزار كارمند را در پي داشته، مطرح كرده است.

به گزارش ايرنا، براساس نتايج تعميم يافته اين نظرسنجي، ۵۳ درصد مردم از اوباما به دليل وضعيت كنوني خشمگين هستند و جمهوريخواهان با ۶۳ درصد و و دموكرات‌ها با ۵۷ درصد صدر اين نظرسنجي را به خود اختصاص داده‌اند اين نظرسنجي با همكاري موسسه او.آر.سي بين سوم تا ششم اكتبر (۱۱تا ۱۴مهرماه) بعمل آمده است.

پارسينه/ کمپین دعوت از احمدی‌نژاد و مشایی برای انتخابات آینده !



جهانگيري: دیدم که حرف حساب جواب ندارد!


اسحاق جهانگيري در فيس‌بوك خود نوشته: هفته گذشته با پنج تن از بانوان فعال در عرصه اجتماعی دیدار داشتم. خانم‌ها: بروجردی، شجاعی، امانی، جلودارزاده، و فائزه هاشمی جملگی از اینکه در انتصاب معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان تاخیر شده گلایه داشتند و در عین‌ حال به عملکرد دستگاه‌های اجرایی هم انتقاد جدی داشتند که چرا به توصیه رئیس‌جمهور و دولت مبنی بر استفاده از بانوان شایسته در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عمل نمی‌کنند. حرف حسابشان این بود که بالاخره بانوان نیمی از جامعه ما هستند و در بین آن‌ها متخصصین و افراد شایسته‌ای هستند که مدارج علمی بالایی را طی کرده‌اند. می‌گفتند که چرا از این افراد زبده در مدیریت دستگاه‌های تخصصی استفاده نمی‌شود. من هم که دیدم حرف حساب جواب ندارد لذا قول دادم هر دو موضوع را پیگیری کنم.

به گزارش جهان، آنچنان که آقای جهانگیری گفته‌اند حرف این چند زن اصلاح‌طلب حساب بوده است، اما مهم‌تر از آن گزینه‌هایی است که احتمالا آنان برای پست‌های دولتی پیشنهاد داده‌اند؛ موضوعی که معاون اول درباره آن چیزی ننوشته است! وی همچنین درباره علت این دیدار و اینکه چرا تنها با این چند نفر ملاقات کرده،‌ توضیحی نداده است.

بهروز والا ناهيد داماد كرماني وزير امور خارجه آمريكا

زمانی که اوباما، جان کری را برای تصدی وزارت امورخارجه معرفی کرد، با مخالفت شدید جمهوری‌خواهان راستگرای آمریکایی (طرفدار اسرائیل) مواجه شد، زیرا آن‌ها معتقد بودند که داماد جان کری یک پزشک جراح ایرانی‌ ـ الاصل است. دکتر ونسا بردفور کری (دختر کوچکتر جان کری از همسر اولش) در سال ۲۰۰۹ با دکتر بهروز (برایان) والا ناهید که یک پزشک ایرانی ـ امریکایی است، ازدواج کرده است و بنابر برخی اخبار غیررسمی این زوج پیشتر به ایران سفر کرده‌اند.

به گزارش تيتر يك به نقل از بوتيانيوز، والدین بهروز به نام‌های نوشین و رضا "والا ناهید”، در حال حاضر در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند. بهروز والا ناهید به اختصار به نام برایان ناهید Brian Nahed در مطبوعات آمریکا شناخته می‌شود و زادگاه وی نیشز به ندرت مورد اشاره آن‌ها قرار گرفته است. نیویورک تایمز داستان زندگی برایان و نحوه شکل‌گیری ازدواج او با ونسا کری را اینگونه روایت می‌کند:




"داماد مدرک لیسانس خود را با درجۀ ممتاز از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس دریافت نمود و در ادامه، مدرک پزشکی‌اش را نیز با درجۀ عالی از دانشگاه ییل (Yale University) اخذ نمود. پدر داماد نیز که متخصص ریه و پزشک بخش مراقبت‌های ویژه است، ریاست بیمارستان هولی کراس در میشن هیل کالیفرنیا را بر عهده دارد. بعلاوه، او مالک یک کلینیک پزشکی خصوصی است که توسط همسر وی (مادر برایان) اداره می‌شود.


ولی برخی منابع آگاه گفته‌اند که زمانی که جان کری یک سناتور بوده و بعد از ازدواج دخترش با بهروز والاناهید درخواست سفر به ایران می‌کند، جان کری نیز مدت سفر به ایران را ۲۰ روز و دیدن خانواده و محل تولد داماد خود و شهرهای کرمان و اصفهان اعلام می نماید.

برو نقاشيتو بکش، زیرشم بنویس نتانیاهو 5 ساله از تل آویو!

اظهارات عجیب نتانیاهو که در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی صورت پذیرفته بود، بلافاصله شاهد سیل واکنش‌ها به اظهارات دروغ نخست‌وزیر رژیم غاصب قدس بودیم. ده‌ها هزار پیغام بر روی صفحه نتانیاهو در شبکه‌های اجتماعی بخشی از این پاسخ بود و بخشی دیگر هزاران تصویر مردم ایران با شلوار جین از گذشته تاکنون و حتی تصاویر برخی شهداء که در دوران جنگ تحمیلی نیز شلوار جین بر تن داشتند، رو شد که در نوع خود جالب بود.

به گزارش تابناك، امیر جعفری بازیگر سینمای ایران نیز شب گذشته در صفحه فیس بوکش در نوشتار محاوره‌ای خطاب به نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نوشت: پندی از کوچترین عضو یک تمدن 7000 ساله به طفلی شرور از جغرافیای خودساخته و کوچک 65 ساله: اگر در مورد چیزی اطلاع کافی نداری اظهارنظر نکن تا عمق فاجعه بار حماقتت نمایان نشه! تو و جغرافیای خود ساختت (که اصلا به رسمیت نمی شناسیمت)کوچک‌تر از اونی که بخوای راجع به مهد تمدن و مردم نجیبش صحبت کنی. بهترین و پاک‌ترین انسان‌ها برای استقلال و عزت و اقتدار این کشور شهید و جانباز شدن تا یک وجب از خاک این مملکت دست تو و امثال تو نیفته که اگر می‌افتاد، امروز شلوار به تنمون نبود چه برسه به جینش.

مردم ما مردم نجیب و اصیلی هستن که برای پیشرفت و آبادی کشورشون با جان و دل زحمت میکشن و همه مشکلات و سختی‌ها رو با صبر و حوصله خودشون حل میکنن، نیازی نیست شما نگرانشون باشی همه دنیا دیدن که چطور 73٪ مردم ایران امیدوارانه با شلوار جین اومدن و رای به تغییر و اصلاح و اعتدال همین نظام و کشور دادن. ظاهرا شما خواب بودی و ندیدی...
 راستی چیزی داری از جغرافیات که 70 سالش باشه؟! قدمت خودت و جغرافیای خود ساختت از زمان اولین زایمان مادربزرگ منم کمتره! چه  برسه به این که اصلا بفهمی 7000 سال تمدن یعنی چی؟ ... برو بشین نقاشیتو بکش بفرست سازمان ملل، زیرشم بنویس نتانیاهو 5 ساله از تل آویو ..

روزشمار عجيب سايت حامي احمدي‌نژاد براي وعده‌هاي روحاني

به گزارش شفاف، سایت نکات پرس که چندی پیش مصاحبه‌ای جنجالی با اسفندیار رحیم مشایی  پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را منتشر کرده بود، طی اقدامی عجیب بنری روز شماری برای انجام وعده‌های رئیس‌جمهور کشورمان در سایت خود نصب کرده است.





واكنش مجري صداي آمريكا به سخنان جيني نتانياهو

به گزارش جام، آرش سیگارچی، مجری شبکه صدای آمریکا، در فیس بوک خود، در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو که مدعی شده بود "اگه مردم ایران آزاد بودن میتونستنن شلوار جین بپوشن" نوشت: «به تجربه، یک سیاستمدار را مشاورانش به کوه می‌برند یا بر زمین می‌زنند. آقای نتانیاهو هم معلومه مشاوران خوبی بخصوص درباره ایران ندارد؛ میگه "اگه مردم ایران آزاد بودن میتونستنن شلوار جین بپوشن" "مردم ایران دسترسی به فیس بوک و توئیتر ندارد"، وی افزود: واقعا؟! من ایران بودم دسترسی به شلوار جین داشتم، به جدم!
 

 
هشدار چين به بزرگترين بدهكار خود

چين به آمريكا هشدار داد مسئوليت‌پذير باشد و هرچه سريعتر مشكلات بودجه‌اي خود را حل كند، معاون وزير خارجه چين خطاب به سياستمداران آمريكايي هشدار داد كه اختلافات را كنار گذاشته و هرچه سريعتر مشكلات بودجه‌اي خود را به منظور جلوگيري از ورشكست شدن دولت آمريكا به سرانجام برسانند.

به گزارش الف از اينديپندنت، چين بزرگترين خريدار اوراق قرضه منتشره توسط دولت آمريكا به شمار مي‌رود و مبلغ بدهي‌هاي دولت آمريكا از اين بابت به چين حدود ۱.۳ تريليون دلار برآورد مي‌شود. پس از چين، ژاپن دومين اعتباردهنده بين‌المللي آمريكا محسوب مي‌شود. دولت آمريكا امروز در حالي وارد هشتمين روز تعطيلي خود شده است كه با وجود آشكار شدن نشانه‌هايي مبني بر واكنش منفي بازار بورس امريكا به اين رخداد، سياستمداران امريكايي تمايلي براي كوتاه آمدن از مواضع خود نشان نمي‌دهند.

رژيم صهيونيستي هر سال 15 بمب اتمي مي‌سازد

"جينز ديفنس ويكلي" Jane's Defence Weekly مجله متخصص در امور نظامی نوشت: که تل‌آویو 690 تا 950 کیلوگرم پلوتونیوم تولید کرده است و به تولید این ماده به میزان لازم ادامه می‌دهد تا بتواند هر ساله 10 تا 15 بمب مشابه بمب ناکازاکی بسازد، این مجله با اشاره به آمارهای مرکز "سیبری" که  تاکید دارد "اسرائیل تنها قدرت هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است"، اعلام کرد: این رژیم دارای 100 تا 300 کلاهک هسته‌ای با قابلیت استفاده در موشک‌های بالستیک، ناوهای جنگی و هواپیماست.

به گزارش تابناك، در همین حال پایگاه "دام پرس" به نقل از روزنامه " IL MANIFESTO" چاپ ایتالیا نوشت: گزارش‌های مختلف بین‌الملی حاکی از آن است که مسئولان اسرائیلی به توسعه سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در مرکز مطالعات بیولوژیکی واقع در "نیس زیونا"در جنوب شرق تل‌آویو اقدام کرده‌اند و نیروهای اسرائیلی در غزه و لبنان از سلاح‌های بیولوژیک استفاده کرده‌اند که در ظاهر به بدن انسان آسیبی نمی‌رساند، اما از داخل بافت‌های بدن را می‌شکافد.

به نوشته این مجله، ایتالیا به موجب پیمان نظامی ـ امنیتی مشترک با تل آویو، در ساخت این سلاح‌ها با رژیم صهیونیستی همکاری دارد و نختسین شریک اروپایی اسرائیل در حوزه "تحقیق و توسعه" به شمار می‌آید.

رجا نيوز/ رهبرانقلاب در كتابخانه شخصي‌شان



حضور احمدي‌نژاد در دادگاه


رويداد نوشت، محمود احمدی‌نژاد در دادگاه روزنامه "سلام" به عنوان یکی از شاکیان



دفتر كار جديد محسن هاشمي

محسن هاشمی امروز ضمن حضور در دفتر کار جدید خود نشست خبری برگزار کرد. محسن هاشمی‌ رفسنجانی معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز پس از حضور در دفتر کار جدید خود در دانشگاه آزاد اولین نشست خبری خود در مقام معاونت عمرانی این دانشگاه را برگزار کرد.

به گزارش فرارو، گفتنی است هاشمی در تاریخ هشتم مهر ماه 92 با حکم حمید میرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.







كدام رئيس‌جمهور به حج نرفت؟

شایعه حضور رئیس‌جمهور دولت یازدهم در مراسم حج، اگرچه رنگ واقعیت به خود نگرفت. اما پیش از دكتر حسن روحانی، روسای‌جمهور دیگر ایران سابقه پوشیدن لباس احرام و زیارت خانه خدا را دارند. هرچند این سفر برای بعضی از آنان در زمانی پیش یا پس از ریاست‌جمهوری‌شان اتفاق افتاده است و بعضی دیگر نیز در مقام رئیس‌جمهور به این سفر معنوی مشرف شدند. از میان روسای‌جمهور ایران، تنها شهید محمدعلی رجایی به سفر حج مشرف نشد.

به گزارش مهر، حالا که ماه ذیحجه آغاز شده است و حج گزاران امسال، خود را برای انجام اعمال مخصوص حج تمتع آماده می‌کنند، دیدن تصاویر دیدنی و خاطره‌انگیز روسای جمهور ایران در سفر به سرزمین وحی و انجام اعمال و مناسک این سفر، خالی از لطف نخواهد بود:

حاشیه مراسم حج سال ۱۳۵۸ و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع همسفرانشان. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن روزها عضو شورای انقلاب اسلامی بودند.



آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجدالحرام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همراهانش در این سفر که خردادماه سال ۱۳۸۷ انجام شد به زیارت خانه خدا رفتند.



حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور دولتهای هفتم و هشتم در لباس احرام. سفر رئیس‌جمهور اسبق کشورمان در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ و برای شرکت در نشست شورای تعامل انجام شده بود.




محمود احمدی‌نژاد آذر ماه سال ۸۶ و به دعوت ملک عبدالله پادشاه عربستان، به حج تمتع مشرف شد. احمدی نژاد سال ۹۱ هم عمره مستحبی به جا آورد. این سفر در حاشیه نشست فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی انجام شد.



رئیس جمهور دولت یازدهم یکبار در سال ۱۳۵۸ به سفر حج مشرف شده بود که این عکس یادگار آن سفر است. آیت الله محمد یزدی رئیس اسبق قوه قضائیه و جلال الدین فارسی هم در این عکس دیده می شوند.




انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
-
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
امیر جعفری!از این حرفها هم بلد بودی ومانمی دونستیم؟؟؟راستی اگه اون کلاه رو هم که بعضی وقتها سر خودت! میزاری برداری حرفهات دلچسبتر میشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا خوان یغما
۱۰:۳۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
آفرین به امیر آقای جعفری و جواب دندان شکنشان به نخست وزیر اسرائیل ...
آخرین اخبار