امیر سیاری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ناو خلیج فارس فرزند پروژه دریایی لقمان

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناو منطقه‌ای خلیج فارس در آینده نزدیک در پروژه دریایی لقمان به عنوان فرزند این پروژه ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار با فرمانده نیروی دریایی نامیبیا در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران که پروژه دریایی لقمان به کجا رسیده اظهار داشت: این پروژه بحث ساخت ناو آموزشی است، ناو آموزشی برای نیروی دریایی ما و همه کشورها بسیار حائز اهمیت است.  
 
وی افزود: کار پرورش افسران ما در دانشگاه به پایان نمی‌رسد و باید بروند و در دریاهای آزاد حضور یافته و هزاران کیلومتر دریانوردی کنند.  
 
امیر سیاری تصریح کرد: باید یک ناو آموزشی در حد نیروی دریایی ایران به وجود آید که کار عملی دانشجویان را به خوبی انجام داده که در ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر است.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در آینده نزدیک به ساخت این ناو نزدیک می‌شویم که جایگاه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران را ارتقاء می‌دهد و نام آن ناو منطقه‌ای خلیج فارس است و به این دلیل که به همه جا می‌رود نام خلیج همیشه فارس را با خود به همه‌جا می‌برد. 

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد افزود: امروز میزبان فرمانده نیروی دریایی نامیبیا بودیم که این سفر به خاطر تلاشی است که سفیر جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا از فرمانده نیروی دریایی این کشور دعوت کرده و وی نیز سریع این دعوت را پذیرفتند.  
 
امیر سیاری اظهار داشت: بعد از حضور فرمانده نیروی دریایی نامیبیا پیرامون موضوعات مختلف بحث و گفتگو کرده و نیازمندی‌های نامیبیا در ابعاد مختلف آموزشی تعمیر، نگهداری و ساخت یگان‌های شناور و همچنین در عرصه تاکتیک و ساماندهی نیروی دریایی بررسی شد.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما نیز متقابلا اعلام آمادگی کردیم تا از نیروی دریایی نامیبیا بازدید کنیم و ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در این کشور حضور داشته باشند.  
 
وی افزود: ارائه آموزش به نیروی دریایی نامیبیا در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نوشهر و فرماندهی دریایی در رشت و پایگاه تکاوران دریایی در منجیل و تبادل آموزشی نیز از دیگر توافقات دو طرف بوده است.  
 
امیر سیاری تصریح کرد: بحث حضور نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند و باب‌المندب نیز از دیگر موضوعات مطرح شده بود.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت:‌در اطراف آفریقا و شرق و غرب این قاره همه کشورها با پدیده دزدان دریایی مواجه هستند و می‌خواهند با اقتدار جلو این پدیده بایستند و ما آمادگی داریم تجربیات خود را در این زمینه به این کشورها منتقل کنیم.  
 
وی گفت: با توسعه و گسترش روابط فیمابین امیدواریم شاهد ارتقا سطح روابط باشیم.  
 
امیر سیاری اضافه کرد: سفر ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور نامیبیا و بازدید از نیروی دریایی کشور انشاءالله در سلسله مراتب کاری قرار خواهد گرفت.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: طرف نامیبیایی نگاه عمیقی به نیروی دریایی ایران دارد و به قدرتمندی کشورمان واقف هستند و ما نیز آماده هستیم تا آموزش‌های خود را در اختیار نیروی دریایی نامیبیا بگذاریم.  
 
وی افزود: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نوشهر با آموزش‌ها در سطح استاندارد جهانی است و بازدید از این دانشگاه و نیز کارخانجات دریایی در بندرعباس و همچنین دیدار از ناوشکن جماران به عنوان نماد قدرت نیروی دریایی ایران در برنامه فرمانده نیروی دریایی نامیبیا قرار دارد.  
 
امیر سیاری اظهار داشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا به اینکه ما در بحث ساخت و ساز وارد بوده و دریا را خوب می‌شناسیم واقف است.  
 
همچنين در ادامه این دیدار دریادار پیتر ویلو فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا در جمع خبرنگاران گفت: صحبت‌ها و مذاکرات خوبی را با امیر سیاری انجام دادیم و فردا نیز از قسمت‌های مختلف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پایگاه عملیاتی و کارخانجات دریایی بندرعباس و دانشگاه امام خمینی(ره) در نوشهر دیدار خواهیم کرد.  
 
وی افزود: بسیاری از کشورها دچار پدیده دزدی دریایی هستند و با توجه به گسترش این پدیده به تنهایی توسط یک کشور قابل حل نیست و با بکارگیری تجربه جمهوری اسلامی ایران بر این مشکل فائق می‌آییم.  
 
فرمانده نیروی دریایی نامیبیا درباره سطح مذاکرات و ملاقات با کشورهای دیگر تصریح کرد: در این زمینه مذاکراتی با کشورهای آمریکای جنوبی داریم که ارزشمند است و با کشورهایی مثل ایران نیز در خاورمیانه می‌خواهیم چنین روابطی داشته باشیم تا از تجربیات این کشور استفاده کرده و در عملیات‌ها شرکت کنیم. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ناو ، آموزشی ، خلیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار