لاریجانی در دیدار با معاون نخست‌وزیر کرواسی:

نمایشگاهی در کرواسی برای معرفی محصولات ایران برگزار شود

رئیس مجلس با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی ایران و کرواسی پیشنهاد تشکیل یک نمایشگاه اختصاصی در کرواسی با مشارکت تجار ایرانی برای شناساندن محصولات ایران را مطرح کرد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت، "علی لاریجانی" بعدازظهر امروز (پنجشنبه 18 مهر) با وسنا پوسیچ معاون اول نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و امور اروپایی کرواسی دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش در این ملاقات طرفین ضمن تبادل‌نظر پیرامون مناسبات دوجانبه و یافتن راه‌های گسترش آن تاکید کردند.

طرفین همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک دو طرف در منطقه بالکان و خاورمیانه پیرامون اوضاع بحرانی منطقه خاورمیانه تبادل‌نظر کرده و به یافتن راه‌حل سیاسی برای مناقشات منطقه به ویژه سوریه تاکید کردند.

لاریجانی در این دیدار با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی پیشنهاد کرد یک نمایشگاه اختصاصی از تجار ایران برای شناسایی محصولات ایران در کرواسی برگزار شود.

در ادامه این نشست خانم وسنا پوسیچ ضمن استقبال از انجام سفر هیات ایرانی به کرواسی ابراز امیدواری کرد که این سفر آغازگر گسترش مراودات از جمله تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی شود.

معاون اول نخست‌وزیر کرواسی درباره مشکلات منطقه تاکید کرد: با توجه به امکانات و نفوذ ایران در منطقه مشکلات منطقه با حضور فعالتر ایران به نوبت قابل حل بوده و به نتیجه خواهد رسید.

وزیر امور خارجه کرواسی در رابطه با افغانستان با اشاره به خروج نیروهای ناتو از این کشور در سال 2014 به اهمیت نقش همسایگان به ویژه ایران اشاره و بر نقش پررنگ جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون نخست‌وزیر کرواسی:ما حق ایران برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای به رسمیت می‌شناسیم.

معاون نخست‌وزیر کرواسی در پایان تاکید کرد: ما حق ایران را در رابطه با فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای قبول داریم.

انتهاي پيام/

پایان پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار