حاشيه‌ي برنامه‌ي سينمايي "هفت"؛

مسعود كرامتي: جشنواره كودك و نوجوان با نمايش‌هاي تلويزيوني مخدوش شده است

جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم‌هاي كودك و نوجوان با برنامه‌ها و نمايش‌هاي تلويزيوني مثل "عمو پورنگ" و "فتيله‌اي‌ها" مخدوش شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، برنامه‌ي سينمايي "هفت"، شب گذشته نيز به بيست و هفتمين جشنواره‌ي بين‌الملل فيلم‌هاي كودك و نوجوان اختصاص داشت.

در بخش سوم "وحيد نيكخواد آزاد"، "غلامرضا رمضاني"، "مسعود كرامتي"، "سيروس حسن پور" فيلم‌ساز به تحليل بررسي آينده‌ي سينماي كودك و نوجوان پرداختند.

"مسعود كرامتي" در ابتدا گفت: چندين سال است كه سينماي كودك در شرايط ركود به سر مي‌برد و اشتباه است كه از جشنواره‌ي كودك توقع ارتقاء و نجات سينماي كودك و نوجوان را داريم.

وي افزود: يكي از اشتباهات چند ساله‌ي گذشته‌ي ما، تعريف غلط و رايج از سينماي كودك است.

"كرامتي" تصريح كرد: جشنواره‌ي كودك و نوجوان با برنامه‌ها و نمايش‌هاي موفق تلويزيوني مثل "عمو پورنگ" و "فتيله‌اي‌ها" مخدوش شده است.

وي اظهار داشت: ايجاد ريتم كاذب براي فرياد و جيغ زدن بچه‌ها را بايد مشخص كنيم كه تكليف اين ريتم چيست.

وي ادامه داد: ما يك تعاريفي را از قبل آماده كرديم، بعد همه‌ي جهان را مي‌خواهيم با آن تعريف كنيم، مسئول، فيلم‌ساز، منتقد و مخاطب ما در طول اين چند سال به سمت تعريف غلط از سينماي كودك رفته است.

"كرامتي" اظهار داشت: در تمام جهان سينمايي براي بچه‌ها خوشايند است كه در مجموع خانواده تعريف شود نه اينكه بچه‌ها از طرف مدرسه به سينما بروند و در آنجا حواسشان اصلا به فيلم نباشد و تنها به بازي بگذرد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: سينماي كودك به سمتي رفته كه اين جهت در هيچ جاي دنيا شناخته شده نيست.

"سيروس حسن پور" كارگردان در ادامه گفت: بيست و هفتمين جشنواره‌ي بين‌المللي كودك و نوجوان، چشم‌انداز روشني از حيث فيلم‌سازان جوان ترسيم كرد و در حال حاضر ما كمبود فيلم‌ساز نداريم.

"غلامرضا رمضاني" نيز در اين باره عنوان كرد: سينماي كودك در طول اين سال‌ها به دفعات اين امر را تجربه كرده كه دوستاني كه فيلم كودك ساختند بعد از ساخت يك اثر ديگر نشاني از آنها در اين عرصه ديده نشده است.

وي تصريح كرد: سينماي كودك ما در اين سال‌ها بزرگترين ضربه‌اش را از غير متمركز بودن، از كارشناسان واقعي خورده است و اگر تخصصي به اين نمايشگاه نشود وضع به همين منوال خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: اين تصور كه فيلم بسازيم تا در جشنواره‌ي كودك و نوجوان پل اكران آن را هموار كنيم، تصور خوبي نيست، بايد فرهنگ فيلم ديدن تغيير كند.

"وحيد نيكخواه آزاد" در پايان بيان كرد: سينماي اكران از بين رفته و تمام توقعات در جشنواره آماده است، جشنواره را نبايد خرج اكران سينما كنيم.

گفتني است؛ برنامه‌ي سينمايي "هفت" هر هفته، جمعه‌شب‌ها از شبكه سه سيما به روي آنتن مي‌رود.

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار