قم/

آزادی تفکر و اندیشه درسی است که از سنت امام باقر(ع) باید گرفته شود

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: درسی که از سنت امام باقر(ع) باید گرفته شود آزادی تفکر و اندیشه است تا نظریات خود را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محسن غرویان بیان کرد: امام باقر(ع) در عصر و زمانی می زیستند که مباحث اعتقادی و فکری در زمان ایشان بسیار در جامعه اسلامی مطرح بود و مکاتب مختلف مانند اشاعره، حنفی ها و سایر فرق و مذاهب در زمان امام باقر(ع) نظریاتی را ارائه می کردند.

وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با عنوان صادقین نام برده شده اند افزود: امام باقر(ع) در زمان خود باید دیدگاه اهل بیت(ع) را در مسائل اعتقادی و فقهی بیان می کردند و بیشترین روایات و احادیث ما در کتب دینی نیز در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بیان شده است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه امام باقر(ع) محدثین فراوانی را پرورش دادند افزود: این امام بزرگوار در زمان خود به تربیت شاگردان و محدثین فراوان پرداختند که مطالب آن حضرت را منتقل می کردند.

وی گفت: درسی که از سنت امام باقر(ع) باید گرفته شود آزادی تفکر و اندیشه است تا نظریات خود را بیان کنند.

حجت الاسلام غرویان ادامه داد: باید به متفکرین و اندیشمندان آزادی داده شود تا نظریات علمی و فکری خود را بیان کنند تا انسان ها با اختیار و انتخاب خود عقیده و نظام فکری خود را انتخاب کنند.

وی گفت: در عصر ما جوانان به مقدماتی احتیاج دارند تا انتخاب رای و نظر دهند و این درسی است که از سنت امام باقر(ع) می توان گرفت./س

برچسب ها: قم ، آزادی ، تفکر ، اندیشه ، سنت ، امام ، باقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.