وزير صنعت:

"طرح شبنم" جواز رسمي براي قاچاق کالا بوده است /"ايران کد" هم جمع مي‌شود

نعمت‌زاده وزير صنعت‌، معدن و تجارت از جمع‌آوري طرح شبنم و ايران کد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ نعمت‌زاده يكشنبه شب در انتهاي برنامه پايش در خصوص توقف طرح شبنم اظهار داشت: متأسفانه طرح شبنم در ماه هاي گذشته يک جواز رسمي براي قاچاق کالا بوده است و براساس گزارشات رسيده اين طرح، طرح موفقي نبوده است. 

وي همچنين در خصوص متوقف کردن طرح ايران کد نيز گفت: ايران کد واقعا مشکل بزرگي را براي گمرکات ايجاد کرده و به همين خاطر در شرايط کنوني ما در حال جمع آوري ايران کد هستيم.

همچنين ساسان خدایی معاون دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص الزام دریافت ایران کد و شبنم برای ثبت سفارش واردات کالا حذف شده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت این اقدام را به منظور تسهیل واردات کالا و ترخیص آن از گمرک انجام داده است.

  وي افزود: وزارت صنعت بسته ای را به منظور تسهیل تجارت تدارک دیده که یکی از بندهای آن حذف الزام دریافت ایران کد و شبنم از ثبت سفارش کالا بوده است.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام تسهیل ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک بوده است، عنوان کرد: در نظرسنجی های صورت گرفته از فعالان اقتصادی مجموعه ای از مشکلات پیش روی واردات و صادرات استخراج شده است که الزام دریافت ایران کد و شبنم بیشترین مشکل واردکنندگان کالا بوده است که امیدواریم با این اقدامات دولت علاوه بر کاهش زمان ثبت سفارش و ترخیص کالا، هزینه ها نیز کاهش یابد.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
واقعا جطور میشه طرحی رو که مصوبه مجلس پشتش هست به این راحتی بدون نظر مجلسی ها حذف کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
ضمن تشکر از شما خبرنگاران که اینهمه زحمت می کشید. خدا قوت
Canada
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
من مرحله اول طرح شبنم پول واریز کردم ولی شرکت سیب سامانه طرح شبنم نداد.الان میگن طرح شبنم حذف شده.پولشونو گرفتن بعدا طرح وحذف می کنن
آخرین اخبار