حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در نشست خبري تاكيد كرد/2

برخورد جدي دستگاه قضا با متخلفين/ پرونده شكايت فوتبال به دستگاه قضا ارجاع نشده است

دادستان کل کشور گفت: همه ورزشکاران در رشته‌های مختلف را نمی‌شناسم و پرونده شكايات فوتبال هنوز به دستگاه قضایی وارد نشده ولی دستگاه‌های اجرایی در حال بررسی آن هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، سخنگوی قوه قضاییه در خصوص خبری در ارتباط با قضاتی که از کار خود منفصل شده‌اند تصريح کرد:‌ دستگاه قضایی با اهتمام بیشتری در صدد است با افرادی که در داخل مجموعه مرتکب تخلف می‌شوند برخورد کند و چنانچه افرادی به عنوان قاضی خود را جا بزنند ما موظف هستیم از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی این افراد را شناسایی کنیم.  
 
وی گفت: هنگامی که دستگاه قضا با این دسته از متخلفین برخورد می‌کند این امر به عنوان حسن مجموعه قضایی است، همین‌طور در  برخورد با وکلا نیز به دلیل اینکه آنها خود با قوانین و همچنین ریزه‌کاری‌های قانونی آشنا هستند، نباید اغماض کرد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای اظهار داشت: کانون وکلا باید مراقب باشد تا از نام، شماره و اعتبار آنها سوءاستفاده نکنند، همین‌طور مردم آگاه باشند و به راحتی به این افراد اعتماد نکنند. 

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این یقه سفیدهایی که قاضی سراج از آنها نام برده، چه کسانی هستند و فشاری که بر قوه قضاییه وارد شده از سوی چه کسانی است؟ اظهار داشت: یقه سفیدها کسانی هستند که یک مصونیت از طریق پست و قدرتی که دارند به دست می‌آورند و نمی‌شود هر مطلبی را مطرح کرد و ما در قانون این گونه داریم که تا پرونده قطعی نشود آن را اعلام نکنیم و اثبات بعضی مسائل کار سختی است.  
 
وی ادامه داد:‌ بعضی افراد کارهایی می‌کنند که تا اثبات نشود و چون از دیدن مخفی است نمی‌توان کاری کرد و لذا باید این مسئله ابتدا اثبات، توسط قوه قضاییه دنبال و در پایان توسط این قوه فرد خاطی مجازات گردد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای در ادامه اظهار داشت:‌ فشار بر روی قوه قضاییه امری طبیعی است و ما تلاش می‌کنیم زیر بار فشارهای بیرونی نرویم.  
 
**پرونده شكايات فوتبال به دستگاه قضا ارجاع نشده است

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاون اول قوه قضاییه پرونده شکایات فوتبال را به شما محول کرده است تصریح کرد: اگر فردی از فرد دیگری به صورت موردی شکایت کرده من در جریان این قضیه نیستم و این در حالی است که همه ورزشکاران در رشته‌های مختلف را نمی‌شناسم و این پرونده هنوز به دستگاه قضایی وارد نشده ولی دستگاه‌های اجرایی در حال بررسی آن هستند.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: قوه ، قضاییه ، سریال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار