استقبال چشمگير مخاطبان از سومين روز جشنواره فيلم‌كوتاه تهران

شلوغي در تمام سالن‌هاي جشنواره به چشم مي‌خورد. انگار تعطيلي‌هاي اخير مزيد بر علت شده بود و دانشجويان، هنرجويان و علاقمندان بيشتري را به سومين روز جشنواره رسانده بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران،استقبال از سمينارهاي آموزشي يكي از سالن‌هاي خيلي شلوغ، سالن شماره دو بود كه سمينارهاي آموزشي در آن برگزار مي‌شود.
 
2هزار و 285نفر فارغ‌التحصيل
 
جلوي درب سالن شماره دو كه محل برپايي سمينارهاي آموزشي است، گروهي از اعضاي انجمن سينماي جوان حضور دارند كه علاوه بر دادن برگه‌هاي نظرسنجي به شركت‌كنندگان، بروشورهايي درباره ساير كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي دفاتر انجمن سينماي جوان را هم در اختيار علاقمندان مي‌گذارند. همچنين تابلوي بزرگي از «برنامه آموزش اجرايي دفاتر انجمن» هم جلوي اين گروه قرار دارد و در اين تابلو شما مي‌توانيد علاوه بر اسم‌هاي آشناي مدرسين، اطلاعاتي درباره دوره‌هاي مختلف دفاتر انجمن هم به دست آوريد. اين تابلو آماري نشان مي‌دهد از مهر 89 تا شهريور 92 حدود 2هزار و 285نفر از دفاتر مختلف انجمن سينماي جوان فارغ‌التحصيل شده‌اند.
 
سمينار بحث‌برانگيز
 
نام ميهمان سمينار آموزش فيلمبرداري در جدول برنامه‌ها، محمود كلاري بود اما محمدرضا سكوت در اين سمينار حضور پيدا كرد كه معلوم شد كمي قبل اين موضوع اطلاع‌رساني شده است. اما واكنش‌ها به اين تغيير بسيار جالب بود. يكي از حاضران پس از پايان سمينار گفت: «من خيلي خوشحال شدم اين اتفاق افتاد، چون پيش از اين با آقاي كلاري در دانشگاه‌مان جلسه داشتيم و من توانستم از جلسه با آقاي سكوت اطلاعات بيشتري كسب كنم.» خانم جواني كه فيلمش در جشنواره امسال پذيرفته نشده بود هم معتقد بود محمدرضا سكوت با آمادگي بهتري به جلسه آمده بود و يكي از كساني كه دير به جلسه رسيده بود هم درباره اين سمينار گفت: «واقعا حيف شد كه فقط به نيم‌ساعت آخر كلاس رسيدم اما به همين اندازه هم اطلاعات خوبي از آقاي سكوت گرفتم.» البته طبق آماري كه در اين چند روزه درباره كلاس‌هاي آموزشي به دست آورديم، سمينار دكتر الستي  در ميان سمينارهايي كه تاكنون برگزار شده‌اند، بيشتر از همه بازخورد مثبت داشته. به‌طوري‌كه تا همين امروز هم فيلمسازان و دوستانشان درباره آن صحبت مي‌كنند و معتقدند از آن سمينار خيلي استفاده كرده‌اند.
 
فيلم ديدن روي پنجه پا
 
در دو روز گذشته تفاوت خاصي در ميزان استقبال مخاطبان از بخش مسابقه ايران و بين‌الملل وجود نداشت و سالن‌ها زياد شلوغ نبودند. اما امروز اگر به سالن مخصوص فيلم‌هاي ايراني سر مي‌زديد، حتي اگر روي پنجه هم مي‌ايستاديد باز هم خيلي سخت مي‌توانستيد از بين جمعيت، بخشي از پرده را تماشا كنيد. بيرون سالن هم وضعيت جالبي برقرار بود. خيلي‌ها از آنها از در سمت راست خارج مي‌شدند تا بلكه بتوانند از در سمت چپ وارد شوند و جايي براي ورود يا ايستادن پيدا كنند و بخش بيشتري از پرده را ببينند. به آرامي از نزديك‌ترين فردي كه ايستاده، نظرش را راجع‌به فيلم ديدن در اين اوضاع و احوال مي‌پرسيم. مي‌گويد: «اولين باري است كه در جشنواره فيلم تهران شركت مي‌كنم و اين‌طوري فيلم مي‌بينم اما حتما براي آن فيلمساز احساس خوبي به همراه دارد. اما فكر مي‌كنم ري‌اكشن بينندگان برايش مهم‌تر باشد، چون اگر 10نفر هم ري‌اكشن داشته باشند برايش كافي است.»
 
نقطه اميد براي فيلمسازان  
 
محوطه پرديس سينمايي ملت همچنان محل گفت‌وگوهاي مخاطبان جشنواره فيلم‌كوتاه تهران است. يكي از هنرجويان دفتر كرمان انجمن سينماي جوان كه فقط براي ديدن فيلم‌ها به جشنواره آمده، مي‌گويد: «شنيده‌ام جشنواره امسال بسيار بهتر از پارسال است، هرچند اين اولين باري است كه من به جشنواره آمده‌‌ام.» در جواب اين سوال كه جشنواره فيلم‌كوتاه تهران چقدر مي‌تواند نقطه اميد براي فيلمسازان فيلم‌كوتاه باشد، مي‌گويد: «خيلي. همين كه يكي از بهترين سينماهاي تهران در اختيار انجمن هست، اين ميزان استقبال و امكانات هست. ذوق و شوق آدم را براي كار سينمايي بهتر مي‌كند.»

سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 22 تا 28 مهرماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني در تهران برگزار مي شود. /ص

انتهاي پيام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.