مهمترين هدف وزارت جهاد کشاورزي؛

افزايش ضريب امنيت غذايي کشور است

معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: يکي از مهمترين اهداف وزارت جهاد کشاورزي افزايش ضريب امنيت غذايي کشور با توسعه وگسترش صنايع غذايي با تأکيد بر خودکفايي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيدرحيم سجادي معاون وزير جهاد کشاورزي در امور آب، خاک و صنايع درا ولين همايش نقش صنايع تبديلي و غذايي در توسعه بخش کشاورزي اظهار داشت: ضريب امنيت غذايي در کشور زماني افزايش مي يابد که مردم بتوانند در هر زمان و مکاني که مي خواهند به سبد کالاي مطلوب خود به راحتي و با قيمت مناسب در شبکه سالم دسترسي يابند. 

وي افزود: اين امر ممکن نخواهد شد مگر با توسعه و گسترش صنايع غذايي در کشور زيرا اين صنعت سبب توسعه ظرفيت برآوري محصولات کشاورزي در کشور شده و مشکل فصلي بودن را حل مي کند به اين ترتيب امکان تأمين سبد کالاي مورد نياز مردم فراهم مي شود. 

سجادي با بيان اينکه محصولات کشاورزي از دو ويژگي مهم قطعي بودن و فسادپذيري برخوردار هستند ادامه داد: اين دو ويژگي سبب به مخاطره افتادن امنيت غذايي کشور مي شود چرا که تأمين سبد کالاي مطلوب و در دسترس بودن در تمامي اوقات سال را دچار مشکل مي کند. 

وي افزود: ما در وزارت جهاد کشاورزي صنايع تبديلي و تکميلي را به عنوان يکي از مهمترين زيرساخت هاي بخش کشاورزي مانند کارهاي زيربنايي آب و خاک مي دانيم و چنانچه کشاورزان و بههر برداران سخت کوش مطمئن باشند که محصولات کشاورزي آنها در صورت کشت در مناطق مختلف برآوري مي شود نگران توليد خود نمي شود. 

سجادي اظهار داشت: اين موضوع به ويژه در خصوص محصولات باغي دامي و شيلاتي تأثيرگذار است.  

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از 108 ميليون تن محصولات کشاورزي در کشور توليد مي شود ادامه داد: از اين ميزان 76.9 ميليون تن محصولات زراعي، 17.3 ميليون تن محصولات باغي و 13.6 ميليون تن محصولات دامي و 660 هزار تن محصولات شيلاتي هستند.  

وي افزود: از حدود 17 ميليون تن محصولات باغي 10 ميليو تن به صورت تازه خوري مصرف مي شود. 

معاون وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه 21 استان در نمايشگاه نقش صنايع تبديلي کشاورزي ايران شرکت دارند گفت: 60 غرفه فعال در اين نمايشگاه وجود دارد که استان تهران با 11 غرفه، کرمان با 10 غرفه، اصفهان با 7 غرفه، فارس با 6 غرفه، گيلان با 4 غرفه، همدان و خراسان شمالي با 3 غرفه، قم، مرکزي، بوشهر، قزوين، خراسان جنوبي و ... با 2 غرفه و ساير استان ها با 1 غرفه در اين نمايشگاه حضور دارند. 

رحيم سجادي در پايان افزود: حمايت وزارت جهاد کشاورزي از اين همايش و نمايشگاه تأثير زياد صنايع تبديلي و تکميلي بر امنيت غذايي مردم و خارج کردن بخش کشاورزي از حالت سنتي صرف و اقتصادي کردن آن را بيان مي کند. 
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: افزایش ، ضریب ، امنیت ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار