امروز 29 مهر 1392؛

"پذيره نويسي" اوراق اجاره شرکت مپنا در "فرابورس"

1970 ميليارد ريال اوراق اجاره شرکت مديريت پروژه‌هاي نيروگاهي ايران -مپنا- از امروز به مدت پنج روز پذيره‌نويسي مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به تقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه(سنا) ، شرکت واسط مالي مرداد يکم در نظر دارد يک ميليون و 970 هزار ورقه اجاره شرکت مديريت پروژه‌هاي نيروگاهي ايران-مپنا را در بازار سوم فرابورس به مبلغ اسمي هر ورقه يک ميليون ريال پذيره‌نويسي کند.

اين اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس بوده و بانک‌هاي سينا، حکمت ايرانيان و شهر به‌عنوان ضامين آن معرفي شده‌ است.

شرکت تامين سرمايه امين تعهد پذيره‌نويسي و همچنين بازارگرداني اوراق را از طريق شرکت کارگزاري امين آويد بر عهده دارد.

اجاره‌بهاي اين اوراق با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت 4 سال هر سه ماه يکبار 
در شرکت سپرده‌گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه، پرداخت خواهد شد و کارمزدها و هزينه پذيره‌نويسي اوراق را  باني اوراق پرداخت مي‌ کند.

سفارش خريد بايد حداقل 10 ورقه و مضربي از 10 باشد. همچنين حداکثر تعداد اوراق قابل خريداري با هر کد معاملاتي حقيقي و حقوقي به ترتيب 100 هزار و 500 هزار ورقه اعلام شده است.

معاملات دست دوم اين اوراق پس از اتمام پذيره‌نويسي در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس آغاز خواهد شد و دارندگان و متقاضيان خريد مي‌توانند با مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس اقدام به خريد يا فروش کنند.

همچنين بلوک 10.5درصدي اوراق مشارکت عمران و نوسازي مجد مشهد به قيمت پايه هر ورقه يک ميليون و 308 هزار ريال امروز به صورت يکجا و شرايطي در بازار ابزار هاي نوين مالي فرابورس عرضه مي شود.

اين بلوک 103.3ميليارد ريالي به قيمت پايه هر ورقه يک ميليون و 308 هزار ريال با همکاري شرکت کارگزاري بانک پارسيان عرضه مي شود و خريدار يا خريداران متعهد مي شوند 3.3 ميليارد ريال از قيمت معامله را به صورت نقدي حداکثر در 4روز کاري پس از انجام معامله پرداخت و بقيه را تا 16 
مهر سال 1393پرداخت کنند. 

همچنين خريداران بايد براي باقيمانده قيمت معامله، ضمانت نامه بانکي غير مشروط با تعهد پرداخت يکساله به فروشنده ارائه دهند.

مبلغ سپرده در اين رقابت 3 ميليارد و 99ميليون و 960هزار ريال تعيين شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بورس ، فرابورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار