در آیین اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فلیم کوتاه تهران؛

ایوبی: پروژه لاله از اساس غلط آغاز شده است / انجمن سینمای جوانان ایران مدرسه سینمای کشور است / برگزيدگان سي امين جشنواره فيلم كوتاه تهران

پروژه لاله از اساس غلط آغاز شده و جایش در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نبود و نه کشوری که این همه مشکلات مالی دارد و می‌توان امکانات خوبی برای سینمای ایران فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که در محل تالار وحدت و با حضور "حجت الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی، "هاشم میرزاخانی" مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، "علیرضا رضاداد" دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، معاونان و مسئولان فرهنگی و جمعی از هنرمندان و فیلمسازان برگزار شد؛ هاشم میرزاخانی_ مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران_ در ابتدای این مراسم گفت: وظیفه اصلی انجمن سینمای جوانان ایران آموزش و استعدادیابی جوانان مستعد و علاقه مند به فیلم سازی است.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده این انجمن در چند سال گذشته از رئیس سازمان سینمایی درخواست کرد که در یکی از پردیس های سینمایی یک پاتوق فرهنگی برای فیلمسازان فیلم کوتاه در نظر بگیرند.
 
*** به جای تبلیغات چیبس فیلم کوتاه پخش کنید


دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران  در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: تمامی موسسات توزیع کننده فیلم هایی سینمایی و نمایش خانگی بهتر است به جای تبلغات چیبس و پفک، فیلم کوتاه را نمایش دهند تا خانواده ها با فیلم کوتاه آشنا شوند.

همچنین، میرزاخانی با بیان اینکه در سالهای گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران از فستیوال فیلم فجر تفکیک شده است، از دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر تقاضا کرد که در جشنواره فجر امسال در سالن مطبوعات برگزیده های فیلم کوتاه تهران نمایش داده شود.

وي ضمن اشاره به فعاليت 60 دفتر انجمن سينمايي جوان در سراسر كشور اظهار داشت: انجمن سينماي جوان فقط متولي برگزاري اين جشنواره نيست بلكه در طول سال در حوزه‌هاي عكس، فيلمنامه و فيلم كوتاه 8 فستيوال را برگزار مي‌كند.

"ميرزاخاني" بيان كرد: مباحث آموزشي در حوزه‌هاي مختلف سينما، راهكارهاي پيشرفت سينماي حرفه‌اي،‌توليد آثار كوتاه از جمله فعاليت‌هاي انجمن سينماي جوان است.

دبير جشنواره اظهار داشت: سياست گذاري انجمن بر 3 اصل آموزش، توليد و عرضه فيلم كوتاه است كه بخش عمده ‌آن در همين جشنواره است.

*فيلم كوتاه جايگاهي ندارد


مديرعامل انجمن عنوان كرد: متاسفانه فيلم كوتاه فقط در جشنواره‌ها جايگاه دارد و بعد از آن به فيلمسازان سينماي كوتاه توجهي نمي‌شود و آنها مكاني براي عرضه آثارشان ندارد.

وي ادامه داد: تنها خدمت سينماي جوان به فيلمسازان حمايت از اثر بعدي آنها بوده و اينكه دفاتر سراسر كشور را به لحاظ فني تجهيز كند.
دبير جشنواره فيلم كوتاه ضمن اشاره به اين نكته كه رسانه‌ها خيلي به اين موضوع نمي‌پردازند گفت: اميدوارم موجي كه ايجاد شده اتفاقي را رقم بزند كه ما در طول سال بحثي را به عنوان سينماي كوتاه داشته باشيم.

رئيس هيات مديره انجمن اظهار داشت: مقوله عرضه فيلم كوتاه متاسفانه فقط به جشنواره ختم شده البته حركت‌هاي خوبي در اين خصوص انجام شده است شبكه نمايش با پخش برنامه كلاكت آثار فيلم كوتاه را به نمايش مي‌گذارد.
وي ادامه داد: طي توافقي كه با مدير شبكه  اول سيما مهدي فرجي صورت گرفته، قرار است كه در اين شبكه در يك زمان ثابت فليم‌هاي كوتاه به نمايش گذاشته شود.

"ميرزاخاني" خطاب به ايوبي رئيس سازمان سينمايي گفت: سينماي كوتاه نياز به يك پاتوق فرهنگي دارد، اگر در يكي از پرديس‌هاي سينمايي به طور روتين فيلم كوتاه و مستند پخش شود اين فرهنگ بين همه علاقمندان رواج پيدا مي‌كند يعني پاتوقي براي اهالي فيلم كوتاه مي‌شود.

دبير جشنواره افزود: اگر اين موضوع برنامه ريزي شود فرهنگ فيلم كوتاه در كشور رواج پيدا كرده، همانطور كه در كشورهاي مدرن سينماي كوتاه براي آنها حائز اهميت است و از طريق اين رسانه پيام‌هاي خود را در حوزه‌هاي مختلف جامعه به مردم بيان مي‌كنند.
مديرعامل انجمن تصريح كرد: اگر اين اتفاق براي فيلمسازان سينماي كوتاه رخ بدهد يك باقيات و صالحاتي براي فعالين اين حوزه خواهد بود.
"ميرزاخاني" تاكيد كرد: اگر كليه موسساتي آثار سينماي حرفه‌اي را توزيع مي‌كنند قبل از نمايش اين آثار به جاي تبليغات چيپس و پفك در بخش كوتاه 10 دقيقه‌ا ي فيلم‌هاي كوتاه را به نمايش بگذارنند، با اين كار فرهنگ فيلم كوتاه در خانواده‌ها رواج پيدا كرده و با آن آشنا مي‌شوند.

وي ادامه داد: فيلم كوتاه برخلاف اسم كوتاهش پيام‌هاي بزرگ و بلند را ارائه مي‌كند.
مديرعامل انجمن سينماي جوان خطاب به رضا داد دبير سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر تصريح كرد: روايت و فرايند قصه 30 سال جشنواره را به تصوير كشيدم، جشنواره فيلم كوتاه در سال‌هاي اول برگزاري در جشنواره فيلم فجر بوده و چند سالي است كه از فيلم فجر جدا شده، پيشنهاد من به شما اين است كه برگزيدگان اين دوره از جشنواره فيلم كوتاه تهران را در جشنواره سي و دوم فيلم فجر فقط در سالن سينمايي مطبوعات به نمايش گذاشته شود.

وي گفت: يك تيم داوري هم تشكيل شود و از بين اين آثار بهترين فليم را از توليدات سال 91 و 92 معرفي  نمايد.
دبير جشنواره فيلم كوتاه تهران افزود: اگر اين موانع را از سر راه فيلمسازان فيلم كوتاه برداشته شود به نظر براي آنها خيلي خوب خواهد بود.


بنابراين گزارش "حجت‌الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی پس از پایان مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.  

 
پروژه لاله از اساس غلط آغاز شده است
 
ایوبی در پاسخ به نخستین سؤال در خصوص سرنوشت پروژه «لاله» و هزینه‌هایی که برای آن صرف شده است، گفت: آقای طباطبایی‌نژاد به عنوان مدیرعامل مرکز گسترش مأموریت دارند تا به این پروژه ورود کنند در کل قرارداد خوبی بسته نشده است و من به عنوان رئیس سازمان سینمایی همه تلاشم را می‌کنم تا حقوق ملت ایران در این زمینه ضایع نشود.
 
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا پروژه لاله همچنان تعلیق خواهد ماند یا خیر، گفت: بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم که آیا انجام این پروژه به صلاح سینمای کشور است یا خیر و یا اینکه بخش باقیمانده آن را خودمان انجام دهیم و گزینه‌های متعددی پیش‌روی ماست که آنها را بررسی می‌کنیم.
 
معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به این سؤال که اگر تکلیف «لاله» با توجه به ورود مجلس به این فیلم مشخص نشود چه اقداماتی قضایی در این خصوص انجام خواهید داد، گفت: پروژه لاله از اساس غلط آغاز شده و جایش در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نبود و نه کشوری که این همه مشکلات مالی دارد و می‌توان امکانات خوبی برای سینمای ایران فراهم کرد برای تولید فیلم‌های خیلی خوب و ارزشی چنین هزینه‌های برای پروژه‌ای با این کیفیت به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در آن دوران هم چالش‌ برانگیز شد کمیسیون فرهنگی مجلس با ساخت این فیلم مخالف بود و سینماگران نیز مخالف ساخت آن بودند به هر حال این پروژه در حال حاضر به جایی رسیده است که فکر می‌کنم هم باید تلاش کنیم تا دیگر لاله‌هایی اینگونه در سینمای ایران نرویند و فکر می‌کنم مهم‌ترین کار بنده همین باشد و ما تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا با شفافیت و مشورت کاری کنیم تا پروژه‌هایی که حتی اگر خوب هم باشند باعث دلسردی و ناامیدی جمع زیادی از سینماگران نشود.
 
 
ایوبی همچنین در خصوص اینکه قراردادهای زیادی در بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش منعقد شده است که برای سینماگران مبهم هستند و آیا این قول را می‌دهد که همه چیز را شفاف در خصوص این پروژه‌ها عنوان کند، گفت: از بنده انتظار افشاگری و رجوع به گذشته با این نگاه نداشته باشید و جامعه سینمایی هم قطعاً چنین انتظاری را از من ندارند اما در مواردی که لازم است پیگیری شود، گذشته‌ای که آثارش در این روز ادامه دارد و آنها را به طور طبیعی پیگیری می‌کنیم و جاهایی که لازم است مراجع نظارتی پیگیری کنند بدون سروصدا و اتهام‌های ناشایست و ناروا به مدیران سابق باید این کار را انجام دهیم اما از من انتظار هیاهو، جنجال و اتهام به مدیران گذشته را نداشته باشید.
 
رئیس سازمان سینمایی همچنین در خصوص معرفی همزمان دو نماینده از سوی خانه سینما و خانه سینمای ایرانیان برای عضویت در شورای پروانه ساخت و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص که نمایندگان کدام تشکل به عنوان نمایندگان جامعه صنفی و سینماگران انتخاب خواهد شد، گفت: برای هر چهار نامی که مطرح شدند بنده احترام ویژه‌ای قائل هستم و اتفاقاً در لیستی که بنده برای استفاده از شخصیت‌های مختلفی که می‌توانند به ما کمک کنند، دارم نام آنها وجود دارد اما برای شورای پروانه ساخت از خانه سینما می‌توانیم دو نفر را معرفی کنیم و خانه سینما هم به وظیفه‌اش عمل کرده و باز هم تأکید می‌کنیم که یک نظام جمهوری اسلامی داریم و یک خانه سینما در آن وجود دارد و با توجه به آنچه خانه سینما بازگشایی شده است کارهای خود را با قدرت انجام بدهد و خانه سینما نمایندگانش را عملاً برای پروانه ساخت معرفی کرده است.
 
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا هاشم میرزاخانی در سمت مدیرعاملی انجمن سینمای جوان باقی خواهد ماند یا خیر، اظهار داشت: باید از آقای میرزاخانی به دلیل زحمات‌شان تشکر کنیم که جشنواره بسیار خوبی را برگزار کردند، جشنواره کم‌هزینه‌ای برگزار شد و باید از ایشان برای این موضوع تشکر کرد.
 
ایوبی در پاسخ به این سؤال که انتخاب مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان طولانی نشده است، گفت: در مورد انجمن سینمای جوان قطعاً دیر نشده است چرا که آقای میرزاخانی همچنان حضور دارند و کارشان را انجام می‌دهند اما در مورد بنیاد سینمای فارابی هم به زودی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
 


برگزيدگان سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران معرفي شدند

به گزارش روابط عمومي سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، شب گذشته 28 مهرماه از ساعت 19 برگزيدگان سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران طي مراسم اختتاميه در تالار وحدت تهران معرفي شدند.

اسامي برگزيدگان جشنواره در بخش مسابقه ملي به شرح زير است:

1- در بخش بهترين فيلم با موضوع پرتو ايمان

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال و حمايت از توليد اثر بعدي اهدا مي شود به آقاي "هوشنگ ميرزايي" براي فيلم مستند " تفتان "

2-در بخش بهترين فيلم با موضوع چراغ راه

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال و حمايت از توليد اثر بعدي اهدا مي شود به خانم " فاطمه مرزبان " براي فيلم مستند "وقتي گفتند نمي شود"

3- در بخش بهترين فيلم با موضوع چشم انداز سرزمين زيباي ما

از ميان 8 كانديد دريافت جايزه

- فرزند اصفهان- شهري كه مي شناسم- مكاني براي نجواي باد- آت چاپار- كودكان كوير- سه چنك حاك- حيات در بيابان- چشم اندازي در مه

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي " ماني ميرصادقي" براي فيلم مستند " مكاني براي نجواي باد "

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال و حمايت از توليد اثر بعدي اهدا مي شود به آقاي " فرشاد اكتسابي " براي فيلم مستند " فرزند اصفهان "

4- در بخش بهترين فيلم استعداد جوان با موضوع داستاني

تنديس جشنواره و مبلغ بيست ميليون ريال و حمايت از اثر بعدي اهدا مي شود به آقاي " مجيد فرهنگ بافتاني " براي فيلم " لطفا مانع بسته شدن در نشويد "

5- در بخش تصويربرداري

از ميان 7 كانديد دريافت جايزه

-Impresion xps160- نقطه آبي كمرنگ- آك آپ آس - بي همگان- آت چاپار- مكاني براي نجواي باد- من قديمي هستم

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي " محمدرضا مهرآفرين " براي فيلم مستند " آت چاپار"

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي " محمد رسولي " براي فيلم داستاني " من قديمي هستم "

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال اهدا مي شود به آقاي " آيين ايراني " براي فيلم تجربي "Impresion xps160"

6-در بخش تدوين

از ميان 6 كانديد دريافت جايزه

- چرا مگس را نبايد كشت- ريشه در خاك- حيات در بيابان - جاده فرعي- بازيهاي تنهايي- حنانه

ديپلم افتخار اهدا مي شود به خانم " زهره معتمدي " براي فيلم پويانمايي " چرا مگس را نبايد كشت "

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال اهدا مي شود به آقاي " كامران جاهدي " براي فيلم داستاني " ريشه در خاك "

7-در بخش صدا

-از ميان 6 كانديد دريافت جايزه

- بچه گربه- حنانه- صبح روز بعد - سكوت- ملودي يك رويا- گرمابان

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال اهدا مي شود به آقايان " رشيد دانشمند و حسين مافي" براي صدابرداري و صدا گذاري فيلم داستاني "صبح روز بعد"

8- در بخش بهترين فيلمنامه

از ميان 6 كانديد دريافت جايزه

- دور يا نزديك- صبح روز بعد- آغلا - كات- پدر- جيرينگ

ديپلم افتخاربه خاطر ايده با ارزش اهدا مي شود به آقاي"سيد محمدرضا خردمندان" براي فيلم پويانمايي "پدر"

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي "اسماعيل منصف" براي فيلم داستاني "آغلا"

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال اهدا مي شود به آقاي مصطفي رستگاري " براي فيلم داستاني " دور يا نزديك "

9- در بخش بهترين تحقيق و پژوهش فيلم مستند

از ميان 8 كانديد دريافت جايزه

- گرمابان- شناسايي- شهري كه مي شناسم - فرزند اصفهان- راز يك مجسمه- براي گونگادين بهشت نيست

- سه چنك حاك- خدايخانه

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي "فرشاد اكتسابي" براي فيلم " فرزند اصفهان"

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي "عبدالحميد ارجمند" براي فيلم "راز يك مجسمه"

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال اهدا مي شود به آقاي "سيد غلامرضا نعمت پور" و خانم " لاله روزگرد" براي فيلم " براي گونگادين بهشت نيست"

10-در بخشبهترين جانبخشي در آثار پويانمايي

از ميان 5 كانديد دريافت جايزه

- روياي تنهايي (واينك انسان)- بخش زايمان- جيرينگ- مرد بت گربه- نمكي

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي "ابوالفضل برومندي" براي فيلم "جيرينگ"

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال اهدا مي شود به آقاي "ايرج محمدي رزيني" براي فيلم "روياي تنهايي (واينك انسان)"

11- در بخش بهترين فيلم تجربي

از ميان 5 كانديد دريافت جايزه

- سايه ها هركجا بخواهند مي روند- زمين مكاني براي زيستن- پانچ - اتاق تنهايي-impression xps160

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي "عابدين محمدي " براي فيلم "زمين مكاني براي زيستن"

تنديس جشنواره و مبلغ پنجاه ميليون ريال و حمايت از توليد اثر بعدي اهدا مي شود به آقايان " ميلاد و سجاد ستوده" براي فيلم " سايه ها هرجا بخواهند مي روند"

12-در بخش بهترين فيلم پويانمايي

از ميان 7 كانديد دريافت جايزه

- پدر- بخش زايمان- نمكي - جيرينگ- تاني- ضبط صوت- چرا اين تلفن زنگ نمي زنه

ديپلم افتخار اهدا مي شود به خانم " هاجر قهرماني" براي فيلم " نمكي "

تنديس جشنواره و مبلغ پنجاه ميليون ريال و حمايت از توليد اثر بعدي اهدا مي شود به آقاي " هادي يقين لو" براي فيلم " چرا اين تلفن زنگ نميزند "

13- در بخش بهترين فيلم مستند

از ميان 7 كانديد دريافت جايزه

- گرمابان- موكان و آك آپ آس- بازيهاي تنهايي - براي گونگادين بهشت نيست- وقتي گفتند نمي شود- مكاني براي نجواي باد - سه چنك حاك

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي " شهرام ميراب اقدم" براي فيلم "گرمابان"

تنديس جشنواره و مبلغ پنجاه ميليون ريال و حمايت از توليد اثر بعدي اهدا مي شود به آقاي "محمدعلي هاشم زهي" براي فيلم هاي "موكان و آك آپ آس"

14-در بخش بهترين فيلم داستاني

از ميان 7 كانديد دريافت جايزه

- صبح روز بعد- بازگشت- كات - دور يا نزديك- آغلا- جاده فرعي- من قديمي هستم

ديپلم افتخار اهدا مي شود به آقاي "سيد علي هاشمي" براي فيلم "صبح روز بعد"

ديپلم افتخار اهدا مي شود به "رضا جمالي" براي فيلم "كات"

تنديس جشنواره و مبلغ پنجاه ميليون ريال و حمايت از توليد اثر بعدي اهدا مي شود به آقاي "محمد نصيري" براي فيلم " جاده فرعي "

15- در بخش بهترين فيلم با موضوع دفاع مقدس

از ميان 6 كانديد دريافت جايزه

- حنانه – هروله – ساچمه –شناسايي-ناگهان تو گم شدي -درس

ديپلم افتخار اهدا مي شود به "فرخ حنيفه نژاد زيبايي" براي فيلم داستاني"ساچمه"

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال و حمايت ازتوليد اثر بعدي با موضوع دفاع مقدس اهدا مي شود به آقاي "داريوش غذباني" براي فيلم داستاني "حنانه"

16- در بخش بهترين مجري طرح يا تهيه كننده

تنديس جشنواره و مبلغ سي ميليون ريال اهدا مي شود به انجمن سينماي جوانان ايران - دفتر اردبيل

17-در بخش بهترين فيلم جشنواره

تنديس جشنواره و مبلغ شصت ميليون ريال و حمايت از توليد اثر بعدي اهدا مي شود به آقاي "منوچهر رمضاني" براي فيلم مستند " بازي هاي تنهايي "

18-جايزه بهترين فيلم از نگاه تماشاگران

تنديس جشنواره وربع سكه بهار آزادي اهدا شد به فيلم دور يا نزديك ساخته محمد حمزه اي

برگزيدگان بخش جهان اسلام و آسيا

لوح تقدير در بخش مسابقه‌ي "آسيا "اهدا شد به فيلم:"اسكله ي تنهايي"ساخته ي جك شي از كشور تايوان

جايزه بهترين فيلم در بخش مسابقه‌ي "آسيا " اهدا شد به فيلم" آت چاپار"ساخته محمدرضا مهرآفرين از ايران

لوح تقدير در بخش مسابقه‌ي "جهان اسلام"اهدا شد به فيلم:تفتانساخته: هوشنگ ميرزايي از ايران

برگزيدگان بخش مسابقه بين الملل

جايزه بهترين فيلمبرداري در بخش مسابقه بين الملل اهدا شد به"شِين آتكينسون" براي فيلم پني دردسر ساز از آمريكا

جايزه بهترين تدوين در بخش مسابقه بين الملل اهدا شد به"پائولا پاندولفو" براي فيلم اكو از انگلستان

جايزه بهترين فيلمنامه در بخش مسابقه بين الملل اهدا شد به "وحيد نيكخواه آزاد" براي فيلم مادرانه از ايران

از ميان چهار نامزد دريافت جايزه در بخش بهترين پويانمايي مسابقه بين الملل

فيلم هاي پويا نمايي :

- "بخش زايمان" ساخته ي بهنام دلداده از ايران

- "يكشنبه ي سوم" ساخته ي يوهان كوهن از آلمان

-"نامه ي زنان" ساخته ي آگوستو زانُوِلو از فرانسه

- "مرد نوراني" ساخته ي يوهان پابلو از آرژانتين

ديپلم افتخار در اين بخش اهدا شد به انيميشن: "بخش زايمان" ساخته ي بهنام دلداده از ايران

جايزه ي بهترين انيميشن در بخش مسابقه ي بين الملل اعطا شد به انيميشن:"نامه ي زنان" ساخته ي آگوستو زانُوِلو از فرانسه

از ميان سه نامزد دريافت جايزه در بخش بهترين فيلم تجربي مسابقه بين الملل

فيلم هاي :

-"انفجار" ساخته ي فرِي كريستوفر از استراليا

- "روايت معلق" ساخته ي فرشاد ارشادي از ايران

-"مِي فِلاي" ساخته ي حسين شايقي از ايران

- ديپلم افتخار در اين بخش اهدا شد به فيلم:

-"انفجار" ساخته ي فرِي كريستوفر از استراليا

-جايزه ي بهترين فيلم تجربي در بخش مسابقه ي بين الملل اعطا شد به فيلم:"مِي فِلاي" ساخته ي حسين شايقي از ايران

از ميان سه نامزد دريافت جايزه در بخش بهترين فيلم مستند مسابقه بين الملل

فيلم هاي :

"زمين هيچ كس" ساخته ي مايكل گراورسن از انگلستان

"محمد كوچك" ساخته ي اوستريك جِرد از هلند

-"سه مشت خاك" ساخته ي ياسر خير از ايران

-ديپلم افتخار در اين بخش اهدا مي شود به فيلم:"زمين هيچ كس" ساخته ي مايكل گراورسن از انگلستان

- جايزه ي بهترين فيلم تجربي در بخش مسابقه ي بين الملل اعطا مي گردد به فيلم: "محمد كوچك" ساخته ي اوستريك جِرد از هلند

از ميان پنج نامزد دريافت جايزه در بخش بهترين فيلم داستاني مسابقه بين الملل

فيلم هاي :

"اكو" ساخته ي آرنولد لوئيز از انگلستان

"ايمپرشنXPSساخته ي تيام يابنده از ايران

"چگونه شما را دسته بندي كنم؟" ساخته ي گاي ديسنت از اروگوئه

"تاكسي كلكته" ساخته ي ويكرام داسگوپتا از كانادا

" اتوبوس آموزشي" ساخته ي بنيامين گيلارد از فرانسه

-ديپلم افتخار در اين بخش اهدا مي شود به فيلم:"اكو" ساخته ي آرنولد لوئيز از انگلستان

- جايزه ي بهترين فيلم داستاني در بخش مسابقه ي بين الملل اعطا مي گردد به فيلم:"چگونه شما را دسته بندي كنم؟" ساخته ي گاي ديسنت از اروگوئه

لوح ويژه هيئت داوران بين الملل براي دبير جشنواره سي ام

در ادامه مراسم و معرفي برگزيدگان جشنواره پائولا پالاسيوس داور اسپانيايي جشنواره به نمايندگي از داوران پشت تريبون قرار گرفت و از زحمات دست اندركاران طي برگزاري سي دوره جشنواره قدرداني كرد.

متن كامل لوح داوران بخش بين الملل به شرح زير است:

هيئت داوران سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، مايل است لوح تقدير خود را اهدا كند به تمامي دست اندركاراني كه طي اين سي سال دربرگزاري جشنواره سهيم بودند و با فداكاري هاي خود در حيطه ي فيلم كوتاه، راه تعاملات فرهنگي را با سراسر جهان باز نمودند/هيئت داوران بين الملل



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار