حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل زاده تاكيد كرد

ضرورت تشكيل يك شوراي امر به معروف و نهي از منكر در پايگاه‌هاي بسيج

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر گفت: برنامه سپاه این است که هر پایگاه بسیج باید یک شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "عسگر جلیل‌زاده" مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر(منطقه 22 تهران) در همایش امر به معروف و نهی از منکر که با حضور ضابطین این فریضه الهی در مجتمع فرهنگي امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در حیطه ماموریت‌های سپاه و بسیج اصل جمع شدن ما در دو شاخه خلاصه می‌شود یکی خودسازی، تزکیه نفس و حرکت در مسیر تکامل خود و دیگری اصلاح افراد جامعه تا هم خودمان را بتوانیم بسازیم و هم در جهت تاثیرگذاری بر افراد جامعه در جهت انجام فرایض دینی و ترک محرمات تلاش کنیم.

وی افزود: اصل و اساس در بسیج همین اثر گذاشتن مثبت در جامعه است که نیاز به برنامه‌‌ریزی و دقت نظر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين جلیل‌زاده تصریح کرد:‌ در حال حاضر برنامه سپاه این است که هر پایگاهی یک شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و برای محدوده سرزمینی فعالیت منطقه خود برنامه‌ریزی کرده و فعالیت‌های مثبتی انجام دهد.

وی افزود: این شورا، ستاد ناحیه و در مجموعه منطقه 22 نیز هست و شامل شهردار، سرکلانتر، نماینده سپاه، آموزش و پرورش و ... می‌شود اما اصل کار در همان پایگاه اجرا شده و بومی‌سازی در سطح منطقه با توجه به نیازهایی که آن محدوده و مسجد دارد توسط پایگاه انجام می‌گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عماریاسر اظهار داشت: در امر به معروف و نهی از منکر هدف این نیست که دنبال مردم راه بیافتیم و امر و نهی کنیم و یک پادشاهی و ارباب و رعیتی به راه بیاندازیم بلکه هدف هدایت آحاد جامعه بوده و در این جا نتیجه، خودش تکلیف است.

وی تصریح کرد: باید دقت کنیم که طوری امر به معروف و نهی از منکر نکنیم که جوانان لجبازی کنند و گناه خود را بیشتر ادامه دهند لذا این فریضه الهی پذیرش افراد در حالت‌های مختلف است که با تشویق و تعریف، یا صحبت با پدر و مادر جوان و یا دیگری را با شدت می‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد بنابراین در این امر باید سنجیده عمل کرد و نکته مهم این است که انسان، هدایتش را تعریف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمين جلیل‌زاده گفت: در مساجد و پایگاه‌های بسیج با همت بسیجیان فرمانده پایگاه و امام جماعت که مدیر اصلی این کار است و بسیجیان باید خط را از او بگیرند باید فعالیت‌ها انجام شود زیرا امام جماعت هم به مسائل اسلامی هم با بسیج آشنا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر به فرموده مقام معظم رهبری مدیر یک مسجد با تمام متعلقات خودش امام جماعت است و بنابراین از ائمه جماعات می‌خواهیم با جوانان بسیج کنار بیایند یعنی از طرفی تبعیت جوانان باشد و از طرف دیگر این همراهی میان امام جماعت و بسیجیان تداوم یابد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، خلاصه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار