ساری /

صادرات 98 میلیون دلاری به کشورهای همسایه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید 350 هزار تن شیر خام در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری نگهدار گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری 350 هزار تن شیر خام از واحدهای دامداری مازندران استحصال شده است.

وی تصریح کرد: استان مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی و منحصر به فرد خود به عنوان قطب دامپروری کشور محسوب می‌شود که علاوه بر تأمین نیازمندی‌های مردم استان، بخشی از نیاز مردم سایر استان‌های کشور به فرآورده‌های لبنی را نیز تأمین می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد : مازندران با داشتن بیش از 6 میلیون و 860 هزار واحد دامی اعم از گاو اصیل، دو رگ، بومی، گاومیش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامپروری کشور است و دارای بیش از 6 هزار و 775 واحد دامداری صنعتی و کوچک روستایی فعال دارای پروانه بهره‌برداری به ظرفیت 112 هزار 71 رأس است.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال بیش از 350 هزار تن شیر خام از واحدهای دامداری استان استحصال شده که علاوه بر تأمین ماده اولیه 24 کارخانه فرآورده‌های لبنی استان، نقش بسزایی در حفظ اشتغال موجود و تأمین امنیت غذایی کشور ایفا کرده است.

نگهدار تصریح کرد: بیش از 678 هزار و 32 تن فرآورده‌های لبنی به ارزش بیش از 98 میلیون دلار از استان در شش ماه نخست امسال به کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر صادرشده است./ب


برچسب ها: تولید ، شیر ، خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.