حبیبی:

مردم پاسخ اهانت آمريكا را روز 13 آبان مي‌دهند/ برخی اصلاح‌طلبان فرصت تدبير و اميد را از دولت می‌گیرند

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اهانت وندي شرمن نماينده آمريكا در مذاكرات 1+5 گفت: مردم پاسخ اهانت آمريكا را در روز 13 آبان روز مبارزه با استكبار جهاني مي‌دهند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "‌محمد‌نبی حبیبی" در نشست دبيران حزب متبوعش با اشاره به روز 13 آبان ماه اظهار داشت: مردم آگاه ايران در پايان برگزاري نماز جمعه هفته گذشته با برپايي تظاهراتی پاسخ اهانت آمريكا را دادند و انشاءالله همين پاسخ، كوبنده‌تر در راهپيمايي روز 13 آبان تكرار خواهد شد.
 
حبیبی با اشاره به اشغال لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام ادامه داد: اگر 30 سال پيش دانشجويان سفارتخانه آمريكا را لانه جاسوسي نامیدند، امروز با افشاي اسناد جاسوسي آمريكا در اروپا اثبات شده كه آمريكایی‌ها حتي در جاسوسي عليه متحدان خود در اروپا، شرم ندارد.
 
بنابر اعلام روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، وي با اشاره به شنود مكالمات تلفني رهبران اروپا و واكنش اتحاديه اروپا، بیان داشت: هيچ كشوري از گستره فعاليت‌هاي جاسوسي آمريكا در امان نيست، ملت ايران با تسخير لانه جاسوسي در تهران مشت محكمي به استكبار جهاني براي توقف فعاليت‌هاي جاسوسي زد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد اعتراض و افشاگري امام خميني(ره) عليه كاپيتولاسيون، گفت: امام(ره) مظهر غيرت و شرافت همه مسلمانان است، امام(ره) با نطق تاريخي خود عليه پذيرش كاپيتولاسيون، پرچم استقلال و شرف ملت ما را در اهتزاز نگه داشت، هر چند دشمن بي‌رحمانه اين اقدام او را با تبعيد به عراق و تركيه پاسخ داد؛ متأسفانه امروز سلطه آمريكا در برخي كشورها باعث شده كه قانون ظالمانه كاپيتولاسيون همچنان برقرار باشد.
 
وي با گراميداشت ياد و خاطره امام خميني(ره) تصریح کرد: ملت ما به ويژه جوانان بايد آرمان‌هاي امام(ره) را حفظ كنند و نگذارند جريان‌هاي انحرافي دوباره همانند دوره دولت اصلاحات يورش خود را به ارزش‌هاي اعتقادي و آرمان‌هاي الهي امام(ره) تكرار كنند.
 
حبیبی درج مطلبي بي‌اساس در روزنامه بهار در نفي ولايت ائمه اطهار را نوعي حساسيت سنجي دانست و اظهار داشت: اميدوارم كساني  كه دنبال پروژه حساسيت سنجي مردم پيرامون ارزش‌ها و اعتقادات اسلامي هستند متوجه راه پیش روی خود باشند، مردم در واكنش نسبت به اين مسائل با كسي شوخي ندارند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مذاكرات هسته‌اي 1+5 با تيم ديپلماسي جمهوري اسلامي، تصریح کرد: روشنگري برخي از اعضاي تيم ديپلماسي جمهوري اسلامي جاي ترديد باقي نمي‌گذارد كه عملكرد اعضاي مذاكره كننده بر اساس بسته پيشنهادي، مثبت و دقيق بوده است و از هر حيث به صحت و اتقان عمل آن‌ها اعتماد داريم اما به طرف مقابل به ويژه نماينده گستاخ آمريكا و نيز نمايندگان فرانسه و انگليس اعتمادي نيست، موضع آن‌ها از روي فريب كاري است و تيم مذاكره‌كننده بايد مواظب نيرنگ‌هاي طرف مقابل باشد، بايد سابقه عهدشكني و ضديت با نظام مقدس جمهوري اسلامي از سوي آن‌ها در نظر ما همواره باشد و از يك سوراخ دوبار گزيده نشويم.
 
وي افزود: بايد منتظر اقدامات آمریکا مبني بر توقف و كاهش تحریم‌ها باشيم تا امکان خوش‌بینی به آينده مذاكرات وجود داشته باشد.
 
دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به حادثه سراوان و با تاکید بر این مسئله که نفوذ نیروهای بیگانه و تروریست از آن سوي مرزها برای ضربه زدن به ایران اسلامی باید توسط وزارت امور خارجه پیگیری شود، افزود: قاچاق، ايجاد نا امني و تفرقه‌افكني در مرزهاي جنوب شرقي ايران يك مجموعه اقدامات با بودجه و پشتوانه سياسي دشمنان ايران و با  هدف ضربه زدن به نظام اسلامی و وحدت موجود در منطقه است.
 
وي افزود: در طول سال هاي پس از انقلاب موارد متعددي از توطئه‌هاي گوناگون از سوی دولت‌های مستکبر برای گرفتن امتیاز و فشار وجود داشته است كه هيچكدام نتوانسته در اراده ملت ايران خللي ايجاد كند و اين قبيل اقدامات كور نيز كه با هدف اجرای نقشه‌های شوم برخی کشورهای قدرت طلب انجام مي گيرد، تاثيري در مسير ملت ايران نخواهد داشت.
 
حبيبي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد معرفي سه وزير پيشنهادي، خاطر نشان کرد: سئوال ما از آقاي رئيس‌جمهوري اين است كه چرا در برخي از گزينش‌ها از آن دسته از اصلاح‌طلباني استفاده مي‌كنند كه يا در فتنه 88 دستي داشته‌اند و يا سكوت غيرقابل توجيهي راجع به فتنه‌گران اختيار كرده‌اند.
 
وی افزود: گویا قرار است – كه هست – كفه اصلاح‌طلبان و بخصوص كارگزاران در گزينش‌ها، كاملاً سنگين باشد، در جریان اصلاحات نیز نيروهاي واجد شرطي كه با معيارهاي گزينشي دولت یازدهم انطباق دارند، وجود دارد، پس چرا ايشان از اين نيروها استفاده كامل نمي‌كنند و در مواردي به سراغ نيروهاي اصلاح‌طلب مسأله‌دار مي‌روند؟
 
دبیرکا حزب موتلفه در پایان خاطرنشان کرد: براي حيثيت دولت خوب نيست كه از نيروهايي مسئله‌دار استفاده مي‌كنند، اين‌ افراد ممكن است در آينده مشكل ايجاد كنند، همان‌هایی كه در دولت اصلاحات كليد خروج از حاكميت و سپس خروج بر حاكميت را زدند ممكن است فرصت تدبير و آفرينش اميد را از رئيس دولت بگيرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار