بهترين زمان براي جرم گيري "دندان" را مي دانيد؟

بعضي افراد نسبت به مسائل تخريب کننده مقاومت کمتري دارند بنابراين نمي توان تأکيد کرد که بعضي دندان ها مستحکم تر هستند.

دکتر شهبازي رئيس انجمن دندانپزشکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص مراقبت از دندان ها گفت: بعضي از افراد به دليل توصيه تکامل، مراقبت هاي لازم را براي حفظ دندان هاي خود انجام مي دهند ولي بعضي از آنها به دليل مراقبت هاي بيش از اندازه اي که دارند بيشتر در معرض پوسيدگي قرار مي گيرند.

وي افزود: ممکن است بعضي از افراد مقاومت بيشتري نسبت به مسائل تخريب کننده داشته باشند بنابراين نمي توان تأکيد کرد که بعضي دندان ها مستحکم تر هستند اما رعايت بهداشت حرف اول را مي زند.

دکتر شهبازي درباره ي جرم گيري دندان ها گفت: جرم فاکتوري تخريب کننده است و اگر جرم گيري به اصول و به طور منظم انجام شود هيچ صدمه اي به دندان ها وارد نمي شود.

وي يادآور شد: توصيه مي شود براي افزايش فاصله ي جرم گيري توصيه هاي بهداشتي و روش صحيح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان رعايت شود.

دکتر شهبازي گفت: فاصله ي بين جرم گيري با دستگاه، زير يک سال توصيه نمي شود و بهتر است افراد حتي در بهترين شرايط بين 6 ماه تا يکسال چکاپ داشته باشند و توصيه مي شود دستورالعمل هاي بهداشتي و جرم گيري مجدد زيرنظر دندانپزشک صورت بگيرد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مهمترين مسئله در درمان لثه نگهداري نتايجي است که از درمان بدست مي آيد و اين مراقبت ها بر عهده ي بيمار است./ع2


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار