اراک/

کشت پائیزه در بیش از 27 هزار هکتار از اراضی زرندیه آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه از کشت پائیزه 27 هزار و 400 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: کشت گندم پاییزه در این شهرستان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و با مساعد بودن شرایط جوی و مواجه نشدن با سرمای زودرس تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال زراعی جدید 6 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم آبی، 15 هزار هکتار گندم دیم و شش هزار و 400 هکتار به جو آبی اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در کشت پائیزه، این میزان اراضی شهرستان با محوریت کاشت گندم اعم از دیم و آبی با هدف پایداری محصول زیر کشت می رود.

وی از تمهیدات لازم برای انجام هر چه بهتر کشت غلات با انجام آموزش گندمکاران، تهیه نهاده های کشاورزی مانند بذر اصلاح شده، کودهای شیمیایی و سموم ضد عفونی، برای کشاورزان این شهرستان خبر داد و افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی در امر توزیع نهاده ها از قبیل بذور گواهی شده، کودهای شیمیایی و تمامی امور مربوط به این نوع کشت نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه همچنین از برداشت120 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان محصول از 2500 هکتار از مزارع کشاورزی زیر کشت ذرت این شهرستان برداشت شد.

قره بیگلو میانگین برداشت این محصول در اراضی این شهرستان را 45 تا 50 تن در هر هکتار ذکر کرد و افزود: کشت ذرت علوفه ای با توجه به هزینه پایین، مقرون به صرفه بودن، برداشت مکانیزه و دسترسی مناسب به بازار مصرف، مورد استقبال کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است./س

برچسب ها: گندم ، جو ، پائیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.