ریسک "حاملگی" دو قلویی با افزایش سن مادر

عوامل بسیاری وجود دارد که "حاملگی" دو قلویی و چند قلویی شود یکی از این دلایل بالا بودن سن مادر بیش از 37 است.

دکتر فریده موحد متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه تعداد خانم هایی که بارداری های دوقلویی و چند قلویی دارند روز به روز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: عواملی که احتمال دوقلویی و چند قلویی را بالا می برد می توان به افزایش سن مادر به خصوص بالای 37 سال همچنین تعداد زایمان هایی که فرد قبلا داشته است، عوامل تغذیه ای و یک عامل مهم وجود وراثت در خانواده فرد است.

موحد تصریح کرد: به خصوص اگر در خانواده مادر سابقه چند قلویی وجود دارد خانمی که قصد بارداری دارد احتمال دو قلویی در آن زیاد است.

وی اظهار داشت: حاملگی دوقلویی و چند قلویی از جمله حاملگی های پر خطری نسبت به حاملگی عادی است.

از جمله عوارضی که ممکن است این نوع حاملگی ها داشته سقط های حاملگی را افزایش می دهد مسمومیت بارداری ایجاد می کند خون ریزی های بعد از زایمان را بیش تر می کند نوزادان با وزن کم متولدمی شود و احتمال زایمان زود رس را بسیار زیاد می کند.

موحد خاطر نشان کرد: بیش تر زایمان حاملگی دوقلویی و چند قلویی به صورت سزارین انجام می گیرد خانم هایی که با دوقلویی حامله هستند باید بیش از حاملگی های عادی مراقبت داشته باشند.

همچنین خانم هایی که دوقلو حامله هستند باید مصرف و مکمل آهن باید به روزی 60 میلی گرم در روز برسد که این نسبت در خانم هایی که حاملگی عادی دارند روزی 30 میلی گرم است./ع2

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار