حجت‌الاسلام و المسلین حاج صادقی:

مداحان سياسي‌ باشند اما سياست‌زده عمل نکنند/"مرگ بر آمریکا" يک شعار قرآنی است

جانشین نمایندگی ولی فقیه درسپاه با بيان اينکه "مرگ بر آمریکا" يک شعار قرآنی است، گفت: دشمنان می‌خواهند این موضوع را کمرنگ کنند و به مصر و لیبی و بحرین بگویند ایران بعد از 35 سال شعار مرگ بر آمریکا را کنار گذاشت و شما دیگر چه می‌گویيد؟

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلین عبدالله حاج صادقی جانشین نمایندگی ولي‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین همایش سراسری "مداحان و مدیحه‌سرایان پاسدار" با شعار "هیهات من‌الذله" و "مرگ بر آمریکا" در سالن شهید محلاتی برگزار شد اظهار داشت: دشمنان در مذاکره می‌خواهند بعد قرآنی انقلاب ما را کمرنگ کنند زیرا شعار مرگ بر آمریکا یک شعار قرآنی است.
 
وی افزود: دشمنان می‌خواهند بگویند ما از اصول و آرمان‌های انقلابی خود دست برداشته‌ایم و می‌خواهند این تولی و تبری را می‌خواهند از ما بگیرند.
 
حجت الاسلام و المسلین عبدالله حاج صادقی تصریح کرد: تا نفی معاویه‌ها، بنی‌عباس و بنی امیه‌ها نباشد نمی‌تواند منتظر ظهور شد زیرا شرط حضور تولی و تبری است.
 
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: دشمنان می‌خواهند این موضوع را کمرنگ کنند و به مصر و لیبی و بحرین بگویند ایران بعد از 35 سال شعار مرگ بر آمریکا را کنار گذاشت و شما دیگر چه  می‌گوید؟
 
حجت‌الاسلام والمسلمين حاج صادقی با اشاره به مداحان پاسدار افزود: نعمت مداحی را نعمت خدا بدانید خدا میان نعمت‌های باطنی با نعمت‌های ظاهری تفاوت بسیاری گذاشته زیرا هیچ وسوسه شیطانی به آن نعمت‌ها راهی ندارد.
 
وی اظهار داشت: نعمت دین بالاترین نعمت خدا است و ولايت سنگ تمام آن است و باید خدمتگذار این نعمت باشیم و شکر نعمت مداحی نیز همین است.
 
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: بسیاری از افراد در صراط مستقیم خوب آمدند اما در این راه نماندند و عاقبت به خیر نشدند.
 
وی با بیان اینکه پاسدار مداح و سنگرنشین انقلاب تفاوت مهمی با بقیه دارند گفت: از امام حسین(ع) سوال کردند که برای چه می‌خواهی به کربلا بروی و ایشان گفتند خدا می‌خواهد من را کشته ببیند لذا ایشان اصرار داشتند که من عالمانه و آگاهانه به سفر شهادت می‌روم سفری که اسارت زن و بچه‌ها را نیز به همراه دارد البته حضرت زینب(س) اسیر شد اما ذلیل نشد.
 
وی افزود: پاسخی که امام حسین(ع) داد به این معنا بود که وضعیت دین خدا به جایی رسیده که یا باید دین خدا سر دهد  یا حسین سر دهد لذا ایشان می‌گویند من سر می‌دهم تا دین خدا بماند و خدا هم می گوید هر کس برای من سر دهد من قیمت او را می‌پردازم.
 
حجت الاسلام حاج صادقی اظهار داشت: سال گذشته یکی از وهابی‌ها عصبانی شده بود و در یک سخنرانی با خشم می‌گفت: چرا باید در ایام حج با آن همه امکانات عربستان سعودی 2 میلیون نفر به مکه بیایند اما در کربلا که این امکانات را ندارد 4 میلیون نفر را می‌آیند.
 
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: این افراد خبر ندارند که خدا خودش این را خواسته و گفته که من اول مهمانان امام حسین(ع) را جا می‌دهم و بعد مهمان خود را.
 
وی گفت: پاسدار نیز یاد گرفته که برای انقلاب جان دهد تا انقلاب جان بگیرد.
 
 حجت الاسلام والمسلمين حاج صادقی با اشاره به مطالبات از مداحان سنگرنشین انقلاب اظهار داشت: هدفمند کردن مداحی و ذکر اهل بیت(ع) با 3 راه تبین فرهنگ، معرفت و تمسک به اهل بیت(ع) یکی از این مطالبات است و راهکار دست‌یابی به حقیقت دین، صراط مستقیم، معارف قرآن و به خدا رسیدن، اهل بیت(ع) هستند، لذا ما باید در جامعه مردم را در این جهت بالا ببریم.
 
وی افزود: خیلی‌ها شعار دادند که ما همه سرباز تویم "حسین جان" و "واویلا" گفتند اما آنجا که لازم بود برای امام حسین(ع) هزینه بدهند ندادند و این افراد همان کسانی بودند که امام حسین (ع) درباره‌شان فرمودند: "این مردم بنده دنیا هستند".

حجت‌الاسلام والمسلمين حاج صادقی تصریح کرد: عاشورا عامل زنده ماندن اسلام برای همیشه است ادبیات دینی، اهل بیت (ع) و علما یاد ما دادند که عاشورای سال 61 هجری شروع عملیاتی بود که پایان آن را حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) انجام می‌دهند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: امام حسین (ع) دو جبهه به درازای همه تاریخ و قلمرو جغرافیایی گشودند و نشان دادند که کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا.

حجت‌الاسلام والمسلمين حاج‌صادقی خطاب به مداحان پاسدار گفت: شما باید در عین انقلابی و جهادی و حماسی بودن مواظب باشید طوری صحبت نکنید که بهانه به دست دشمن دهید لذا ظرفیت‌های مخاطبین خود را بشناسید زیرا همه مخاطبین یک ظرفیت ندارند.

وی افزود: در کارهای سیاسی نیز مواظب باشید، سیاسی باشید اما سیاست‌زده عمل نکنید، اخیرا دیدید که یک برادری در مداحی خود صحبتی کرد و چگونه علیه او موضع گرفتند و در روزنامه‌هایشان اصل قداست مداحی را زیر سوال بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حاج‌صادقی اظهار داشت: رمز همه موفقیت‌ها این است که ما رابطه خود را با خدا درست کنیم یعنی اخلاص داشته باشیم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: باید بگوییم خدایا ما دوست داریم مخلص باشیم اما نگاه نکنیم که مخاطبین ما خوششان آمد یا نه، خوشا به حال آن مداحی که در پایان مداحی، حضرت فاطمه زهرا (س) و امام زمان (عج) از او راضی و خشنود شود.

وی افزود: نباید طبق خواسته مردم حرف زد بلکه باید طبق نیاز مردم مطالب را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حاج‌صادقی با اشاره به اهمیت خانواده معظم شهدا گفت: هرچه داریم از سر سفره شهید است خدا بین نعمت‌های معنوی این را نعمت عظمی می‌داند و سنگ تمام در آن نعمت ولایت است اما درباره شهادت چیزی گفته که درباره نماز و روزه و حج و ... نگفته است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: نماز و روزه شاید انسان را به دین برساند اما خداوند راجع به شهید می‌گوید که شهید به مقصد رسید و من از او پذیرایی می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمين حاج‌صادقی تصریح کرد: حضرت علی‌بن ابی‌طالب (ع) در پاسخ به رسول‌الله (ص) راجع به شهادت گفتند در برابر شهادت نباید صبر کرد بلکه باید شکر کرد زیرا شهادت نعمت است.

وی با بيان اينکه جایز نیست که به هیچ خانواده شهیدی تسلیت بگوييم، خاطرنشان کرد: یک روز به شهید حجت‌الاسلام والمسلمين میثمی گفتم که در عمیلات کربلای 5 خیلی شهید دادیم و حیف شد؛ ایشان گفت به خدا قسم وقتی جنگ تمام شود تو می‌گویی باختم، باختم لذا اکنون باید گفت که خدایا چه فرصتی فراهم کردی اما من استفاده نکردم، شهید میثمی گفت من از خدا می‌خواهم که مزدم را بدهد و سه روز بعد از آن به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار