شیراز/

تاكيد معاون وزير چين بر احیا جاده ابریشم فرهنگی

معاون وزیر فرهنگی کشور چین بر احیا جاده ابریشم فرهنگی فارس و چین تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، دونگ وی معاون وزیر فرهنگ چین در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که در راس هیاتی 5 نفره فرهنگی وارد ایران شد با دیدار با مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس گفت: استان فارس یکی از استانهای تاریخی وفرهنگی ایران است که از دیر باز مورد توجه جهانگردان وادب دوستان بوده و هست و ما می توانیم در زمینه های فرهنگی چون ادبیات، تئاتر، موسیقی مبادلات فرهنگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعضی از شهرهای چین همانند شیراز دارای سابقه فرهنگی وتاریخی بسیار ارزشمندی هست و تعداد مسلمانان این شهرها نسبت به سایر نقاط چین از نظر تعداد بیشتر است ومیتوان بین این شهر ها و شیراز رابطه خواهر خوانگی بر قرار کرد.

دونگ وی افزود: جاده ابریشم در گذشته فقط یک جاده تجاری بوده که این جاده از فارس هم می گذشت که این جاده در قرن اخیر می تواند به پل فرهنگی مهم بین ایران و چین بدل شود .

وی خواستار ایجاد تفاهم نامه برای برگزاری هفته فرهنگی چین در فارس وهفته فرهنگی فارس و شیراز در کشور چین شد .

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس هم با تشریح توانمندی های فرهنگی فارس و قدمت تاریخی و فرهنگی فارس گفت : برقراری دیپلماسی فرهنگی با کشور چین زمینه برقراری دیپلماسی سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

وی گفت: این هیات از نقاط دیدنی وفرهنگی شیراز بازدید خواهد کرد و زمینه برای برقراری ارتباطات فرهنگی بین ایران بخصوص فارس وکشور چین فراهم خواهد شد.

همتی بوشهری بیان کرد: در یک ماه گذشته در زمینه روابط فرهنگی تفاهم نامه هایی با مسئولان فرهنگی چند کشور بسته شده که آخرین آن با مسئولان فرهنگی کویت بود و امید واریم بتوانیم این تبادلات فرهنگی بین فارس و کشورهای دیگر افزایش یابد تا استان فارس بیشتر به سایر کشورها در بعد فرهنگی معرفی شود./س

برچسب ها: معاون ، چین ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.