سردار سلامی:

شکست آمریکا آرزوی بزرگ شهید تهرانی‌مقدم بود/ با مقاومت کوتاه‌مدت مصونیت بلندمدت می‌یابیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شکست آمریکا آرزوی بزرگ و دست‌یافتنی شهید تهرانی‌مقدم بود و رژیم صهیونیستی در نقطه و هدف برای انهدام قرار داشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار حسین سلامی" با حضور در دومین سالگرد شهادت "شهید حسن تهرانی‌مقدم" که عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: فصل رویش عاطفه و ریزش اشک‌ها فرا رسیده و آغاز ماه محرم با دومین سالروز شهادت یکی از مردان فراموش‌نشدنی و جاودانه عرصه دفاع از اسلام و کیان این ملت همزمان شده است. 

*شهید تهرانی مقدم مرد آرزوهای بزرگ
 
وی تصریح کرد: شهید‌ تهرانی‌مقدم را می‌توان مرد آرزوهای بزرگ نامید، کسی که هرگز در افق آرزوهای کوتاه متوقف نبود چرا که ما با این شهید زندگی می‌کردیم و با افکار و اعتقادات و روش‌ها، نوع تفکر، آرمان، اندیشه،‌دستاورد و مجاهدت‌های او از نزدیک آشنا بودیم اما با این همه نزدیکی نمی‌توانستیم به بیش از جزء کوچکی از شخصیت وی پی ببریم. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز که او را در زمره شهدا می‌بینیم با گفته‌ها و اندیشه‌های وی درگیر می‌شویم تا به اندازه توان به ابعاد وجود وی پی ببریم چرا که وی جزو شخصیت‌های ناشناخته، پرتاثیر و نادر بود و همزمان می‌اندیشید و قدرت تفکر داشت و پس از تولید اندیشه آنرا به صفحه زمین می‌رساند و عملی می‌کرد. 
 
فرمانده هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: این ویژگی‌ها در مجموعه انسان‌هایی که با او کار می‌کردیم تراز جدیدی را به ما معرفی می‌کرد و ما همواره گام‌های بلندی را از او عقب بودیم و نشانی این شهید در ابتکار عمل در ترسیم اهداف با همت‌های بلند مثال‌زدنی بود و کسی نمی‌توانست در پرواز اندیشه تفکر و هدف‌گذاری به او برسد. 
 
سلامی ادامه داد: شهید تهرانی مقدم نه فقط در تولید اندیشه بلکه ایده خلق می‌کرد حتی در میدان واقعی فاتح قله‌ها بود و بین شخصیت باطنی و ظاهر او نسبت نزدیکی برقرار بود. 
 
وی افزود: این شهید یک بار 5 هزار نفر را به قله دماوند برد که من هم یکی از آنها بودم البته نتوانستم تا انتها بروم اما او چندین بار این قله را فتح کرد البته این فتح نه از شخصیت باطنی است بلکه در شخصیت ظاهری وی این پیمایش از الگوهای رفتاری بود. 

*غیر ممکنی برای تهرانی مقدم وجود نداشت
 
جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: تلاش، همت بلند و اراده مستحکم باعث شده بود که چیز غیرممکنی برای وی وجود نداشته باشد و گاهی اهدافی را طراحی می‌کرد که به نظر می‌رسید با سطح دانش ما شاید ده‌ها سال طول بکشد که به آن برسیم مثل پروژه طراحی موشک بالستیک که شی متحرکی را در دریا مورد هدف قرار دهد، که این امر از نظر ما غیرممکن بود لذا شاید این فکر ده‌ها بار شکست می‌خورد اما ناامید نمی‌شد و ناامیدی را خسته می‌کرد و این انتظار بزرگی بود. 
 
فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: شهید تهرانی‌مقدم در همه زمینه‌ها این چنین عمل می‌کرد و هرگز هیچ طرح عادی و رایجی را دنبال نمی‌کرد و تمایز و مرز وی با دیگران در نوآوری تفکر و طراحی پدیده‌های به ظاهر ناممکن و افق‌های بلند در بازه‌های کوتاه بود. 
 
سردار سلامی تصریح کرد: القاء روحیه، الهام‌بخشی و مستحکم‌سازی اراده دیگران از توانایی‌های این شهید بود و به چیزی که می‌‌اندیشید اعتقاد داشت و رویاهایش واقعی بود و خسته و ناامید نمی‌شد و عقب‌نشینی نمی‌کرد و از هیچ چیزی نمی‌ترسد. 
 
وی ادامه داد: هر چیزی از دشمن که به ظاهر بزرگ بود در مردمک چشم واقع‌بین وی کوچک بود و آمریکا با شکوه ظاهری‌اش برایش شکست‌پذیر بود و در آرزوهای خود آنرا معماری و مهندسی و اجرا کرده بود. 
 
جانشین فرمانده سپاه گفت: شکست آمریکا آرزوی بزرگ شهید تهرانی‌مقدم بود و رژیم صهیونیستی در نقطه و هدف برای انهدام قرار داشت و عبارت این کسی که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند واقع بود. 
 
سردار سلامی بیان داشت: "حسن تهرانی مقدم" شخصیت خیلی بلند و آرمان‌های وسیع و بسیار مهربان،‌ متواضع، ساده، صمیمی،‌ گرم و پرحرارت داشت و با زیردستان خود هم سخت‌گیرانه و هم متواضعانه برخورد می‌کرد و هیچ کس برای وی پیش‌پا افتاده نبود و آثاری از تکبر و غرور در وجودش نبود. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: چنین انسان‌هایی شایسته هستند که از عرصه گمنامی به حوزه صاحب‌نامی در جهان پرآوازه شوند چرا که هیچ چیزی نمی‌تواند جبران این خستگی را بکند و وی باید جاودانه می‌ماند. 

وی ادامه داد:‌ هر کشوری که صاحب چنین انسان‌هایی باشد شکست نمی‌خورد، اینها سند شکست‌ناپذیری ما هستند و اگر در عرصه موازنه قوا عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم، آنها مجبور شده‌اند به واقعیت قدرت ما تن در دهند و نظام جمهوری اسلامی ایران را در صحنه بین‌الملل به رسمیت بشناسد و در صف آرایی بین‌المللی آرزوهایشان را دفن کنند.

*شهید تهرانی مقدم یک واژه در ذهن و قهرمان یک داستان نیست

سردار سلامی اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم یک واژه در ذهن و قهرمان یک داستان نیست و به یک حقیقت و قدرت تبدیل شده است و امروز اگر در هر نقطه‌ای بخواهیم در سطح اهداف دشمن آماج گیری کنیم و هر تهدیدی را پاسخ دهیم،‌ در یک شکل واقعی این آثار و برجستگی‌های انسان‌هایی مثل شهید تهرانی‌مقدم است که در جبهه‌های وسیع جنگیدند و مجاهدت‌ها کردند و سینه‌ به سینه خطرها را به جان خریدند و از هیچ چیز نترسیدند و همواره امیدوار بودند و خداوند به تلاش و مجاهد آنها پاسخ داد و به هدف‌شان رسیدند.  
 
فرمانده هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: امروز ما در موقعیت استثنایی به سر می‌بریم و  نمی‌شود قدرت دفاع امروز را حتی با یک دهه قبل مقایسه کرد چرا که به صورت تساعدی و با شیب تند رشد کرده و از سوی دیگر که به طرف مقابل نگاه می‌کنیم در عرصه مارپیچ نزولی قدرت در حال افول است.

وی افزود: این واقعیت را هم در عرصه دیپلماسی و بین‌المللی شاهد هستیم و هم در صحنه تقابل‌های راهبردی در عرصه‌های مختلف و به همین واسطه توانسته‌ایم در صحنه گره خورده تهدیدات چندجانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی،‌علمی و عملیات روانی نه تنها مقاومت مستمر تجسم بخشیم بلکه بگوییم در عین مقاومت هم می‌شود، پیشرفت کرد و به تراز بالای بین‌المللی دست یافت. 

*ایران از دل مقاومت پیشرفت کرده است
 
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: بی‌نظیر است کشوری که بتواند در سطح جهان مقابل کشورهای بزرگ هم مقاومت کند و هم پیشرفت کند و این اتفاق برای ایران افتاده و از دل مقاومت پیشرفت کرده و این امر برای کمتر کشوری اتفاق خواهد افتاد.  
 
وی اظهار داشت: تمام تلاش دشمن این است که نگذارد این مدل به توفیق برسد چون مدل موفق قابلیت تکرار و نفوذ پیدا می‌کند و دشمن تلاش می‌کند از مدل موفقیت در افکار جهان اسلام جلوگیری کند.  
 
سردار سلامی گفت:‌ نظم ساخته آمریکا در منطقه در حال نابودی بوده و مدل جدیدی در حال شکل‌گیری است.
 
فرمانده هشت سال دفاع مقدس افزود: هنوز شهدای جدیدی در کشور ما به خاک سپرده می‌شوندو این نشان می‌دهد روح شهادت و جهاد در کشور ادامه دارد و همه ما باید بدانیم استقلال،‌ پیشرفت، شکوه و بزرگی ما مرهون همت، مقاومت، جهاد، تلاش و خستگی‌ناپذیری بوده و این یک راه آزموده شده است. 
 
سردار سلامی بیان داشت: ما مسیر شهید حسن تهرانی مقدم‌ را می‌پیماییم چون این مسیر نورانی بوده و راه ماست.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما نتیجه‌ گرفته‌ایم امروز بیش از هر زمان دیگری به این مسیر روشن اعتقاد و اعتماد داریم و با تمام وجود آنرا می‌پیماییم و این پرچم برافراشته خواهند ماند لذا باید یاد بگیریم با مقاومت کوتاه‌مدت مصونیت بلندمدت می‌یابیم.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: نبرد، نبرد آستانه تحمل‌‌ها است و امروز در بطن این واقعیت قرار داریم.  
 
گفتنی است؛ در این مراسم از خانواده شهید حسن تهرانی‌مقدم تقدیر به عمل آمد. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار