آنچه در برنامه سینمایی هفت گذشت؛

عباس رافعی: "آزاد راه" در زمان بدی اکران شد / مهدی پاکدل: علاقه‌مند به ماندگاری و تجربه کارگردانی هستم

"آزاد راه" در زمان بدی اکران شد چون الان فصل مرده برای اکران فیلم است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی هفت شب گذشته، با حضور "مهدی پاکدل" بازیگر و "عباس رافعی" کارگردان فیلم سینمایی "آزادراه" به گفتگو درباره این فیلم اختصاص داشت.


"عباس رافعی"  کارگردان در خصوص فیلم سینمایی "آ‍زاد راه" گفت: "آزاد راه" در زمان بدی اکران شد چون الان فصل مرده برای اکران فیلم است.

وی افزود: من سعی کردم فیلمی ارزان بسازم که حرفی برای گفتن داشته باشد "آزادراه" قرار است سطح فرهنگی مردم را ارتقا ببخشد.

"رافعی" ادامه داد: "آزادراه" نقش طلبه‌ای را به تصویر می‌کشد که علاوه بر کارکرد اجتماعی طلبه در جامعه، شغل دیگری به نام قضاوت هم به عهده دارد.

"رافعی" در خصوص گذشت سه سال از ساخت تا اکران این اثر اظهار داشت: بدلیل اینکه سازمان نظارت و ارزشیابی تصویب کرده بود سکانس تماشای فیلم توسط طلبه در این اثر حذف شود بنابراین من نامه‌ای به جشنواره فرستادم که جشنواره فیلم فجر به "آزادراه" نمی‌رسد که همین سبب شد اکران این اثر در سال به طول بیانجامد.

در ادامه "مهدی پاکدل" بازیگر در خصوص بازی در این اثر گفت: "امیرآقایی" از ساخت این فیلم توسط "عباس رافعی" باخبر شده بود و به دلیل دوستی امیر با من وی پیشنهاد نقش روحانی در این اثر را به "عباس رافعی" داده بود.

وی ادامه داد: همسرم "بهنوش طباطبایی" قبل از من برای بازی در این اثر انتخاب شده بود این اثر یک نقطه روشن برای من و بسیار دوست داشتنی بود.

"پاکدل" در خصوص حضور چهره جدید در عرصه سینما عنوان کرد: سینمای امروز به طور قطع نیاز به چهره جدید دارد چرا که نسل جدید نیازمند قهرمان و چهره‌های جدید است نسل جدید علاقi مند به دیدن الگو قهرمان از نسل خودش است.

وی در خصوص بازی "هومن سیدی" در "آزادراه" بیان کرد: "هومن سیدی" در این اثر فوق العاده بازی کرد و حضور این فیلم در جشنواره به طور قطع منجر به کسب جایزه توسط "هومن سیدی" می‌شد.

"پاکدل" در خصوص ستاره شدن در عرصه بازیگری اظهار داشت: من به اینکه ستاره شوم و بعد خاموش شوم، اعتقادی ندارم من علاقه‌مند به ماندگاری و تجربه کارگردانی هستم.

"پاکدل" تصریح کرد: من به عشق کارگردانی وارد این عرصه شدم سالها تدوین می‌کردم نمی‌دانم چرا بازیگر شدم و هم اکنون برای ساخت یک اثر درخواست پروانه ساخت داده ام.

"پاکدل" در خصوص نقش آفرینی خود در فیلم سینمایی "حضرت محمد" (ص)" بیان کرد: در این اثر در نقش حضرت ابوطالب نقش آفرینی کردم و در حدود 2 سال درگیر این فیلم بودم بازی در این فیلم تجربه فوق العاده جذاب و بی نظیر بود.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار