حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

انتقادات تند و تيز منتقدان از "گبرلو" / قطبي‌زاده: مهمترين ويژگي "دربند" هشدار اجتماعي آن است

منتقدان برنامه با حضور در "هفت" ابتدا به جاي نقد فيلم "در بند"، محمود گبرلو و برنامه را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، برنامه سينمايي "هفت" شب گذشته جمعه 10 آبان از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت.

بخش اول اين برنامه با حضور "احمد طالبي‌ نژاد" و "سعيد قطبي‌زاده" دو منتقد سينما به نقد و بررسي فيلم سينمايي "دربند" ساخته "پرويز شهبازي" اختصاص داشت.

"احمد طالبي‌ نژاد" منتقد سينما در ابتدا گفت: من بدليل دلخوري از برنامه "هفت" تاكنون به هفت نيامدم چرا كه "جيراني" هنگام شروع اين برنامه براي انتخاب نام آن تحت عنوان "هفت" بدليل تقارن با مجله "هفت" با من هيچگونه صحبت و مشورتي نكرد.

وي افزود: "جيراني" بايد طبق كار حرفه‌اي اين مسئله را به من يادآوري مي‌كرد بنابراين من دلخور شدم و اين برنامه را تماشا نكردم.

"طالبي نژاد" در خصوص  فيلم "دربند" تصريح كرد: "دربند" بهترين فيلم "شهبازي" نيست اما اثر خوبي است در ادامه داستان "نفس عميق" "شهبازي" است.

وي عنوان كرد: شهبازي روي نكات و عناصر خوبي دست گذاشته اما اشكال عمده آن شلوغي آن است كه آن شلوغي هم بدليل داستانك‌هاي موجود در قصه است كه هر كدام موضوعي براي يك فيلم جداگانه محسوب مي‌شود.

"قطبي نژاد" ادامه داد: البته اين داستانك‌ها در هم تنيده شده اما به دليل شلوغي فيلم، عمق لازم را پيدا نكردند.

در ادامه هنگامي كه "سعيد قطبي زاده" خطاب به "گبرلو" عنوان كرد كه همشه نبايد فضاي نقد يك مخالف و موافق داشته باشد.

"گبرلو" گفت: هميشه يك منتقد نسبت به فيلم مخالف و موافق صرف نيست كه در اين ميان "قطبي نژاد" در پاسخ به اين جمله "گبرلو" گفت: در اين جايگاه نظرتان تغيير كرده بعد "گبرلو" تلويزيون را دليل اين تغيير عنوان كرد.

در ادامه "سعيد قطبي زاده" از اينكه نقد فيلم "دربند" بسيار دير در برنامه اتفاق افتاد گله كرد و "طالبي نژاد" در واكنش به اين جمله اظهار داشت: "گبرلو" براي حضور من در اين برنامه بسيار اصرار  كرد كه من پذيرفتم البته از من براي نقد يك فيلم ديگر در برنامه دعوت كرد البته چون من آن فيلم را نديده بودم اين هفته برنامه به نقد فيلم دربند اختصاص پيدا كرد و "گبرلو" ذكر كرد گمانه زني‌هاي قبل از برنامه را لو ندهيد.

"قطبي نژاد" بيان كرد: رنگ قرمز رنگ اصلي فيلم است و عناصر آن به غير از رنگ قرمز نيز قفل كليد هم است.

وي افزود: ما با يك فيلمساز تحصيلكرده سينما روبرو هستيم كه سينما را خوب مي‌شناسد اما  اشكالي كه به فيلم‌هاي او به خصوص "نجوا" وارد است فيلم نامه نويسي آن است.

"قطبي زاده" منتقد در ادامه گفت: "دربند" يك فيلم مردمي و ساخته شده براي اكران است با وجود اينكه شخصيت مركزي آن يك  دختر تازه بالغ است اما داراي نكاتي استو به مكان‌هايي سرك مي‌كشد كه مخاطب آن را درك مي‌كند.

وي ادامه داد: شهبازي در "دربند" تلاش كرده كه قصه گوتر از هميشه باشد و در نمايش وضعيت جامعه كنوني خود به هيچ عنوان كوتاه نيامده و خشونت واقعي در فيلم خشونت واقعي و غريزي جامعه است.

"قطبي زاده" اظهار داشت: نگاه موجود در فيلم حاصل زندگي كردن در اين جامعه و درك شرايط موجود آن است و شلوغي موجود در فيلم براي كمك به پرباركردن سير بلوغ است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: مهمترين ويژگي "دربند" تاثير تربيتي اخلاقي و هشدار اجتماعي آن است.

گفتني است؛ برنامه سينمايي "هفت" هر هفته با اجرا و سردبيري "محمود گبرلو" و تهيه كنندگي "علي قانع" از شبكه سه سيما روي آنتن مي‌رود.

انتهاي پيام/ص
برچسب ها: دربند ، سینمایی ، هفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار