حاشيه برنامه سينمايي هفت؛

"رامبد جوان" بهترين انتخاب بود / صحبت هاي قريبيان در خصوص بازي در سينماي قبل از انقلاب و كيميايي

"رامبد جوان" براي بازي در فيلم سينمايي "گناهكاران" بهترين انتخاب بود.

 به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران برنامه سينمايي هفت شب گذشته فرامرز قريبيان تهيه كننده و كارگردان و بازيگر گناهكاران به همراه سام قريبيان مجري طرح و فيلمنامه نويس به بهانه اكران فيلم سينمايي "گناهكاران" مهمان بخش اول برنامه سينمايي "هفت" بودند.

"فرامرز قريبيان" در ابتدا در حضور كارنامه‌ي بازيگري خود گفت: من در 83 فيلم سينمايي و سريال نقش آفريني كردم احساس پيري نمي‌كنم و تا زماني كه سن و بدنم اجازه دهد اين كار را ادامه مي‌دهم.

وي در خصوص ارتباط با مردم عنوان كرد: تنها معروفيت مهم نيست برخورد با مردم براي بازيگر محبوبيت را به ارمغان مي‌آورد و هميشه با مردم رفتار خوبي  داشتم چرا كه ما تنها از لحاظ شغلي با آنها متفاوت هستيم هيچگاه با مردم احساس فاصله نمي‌كنم.

"قريبيان" درباره "مسعود كيميايي" اظهار داشت: از زمان كودكي با "مسعود كيميايي" در يك محل زندگي كرديم و دوست شديم و با هم سينما را فرا گرفتيم و هميشه با هم به سينماي محل براي تماشاي فيلم مي‌رفتيم.

وي در خصوص تاريخ سينما و فيلم فارسي تصريح كرد: بعد از انقلاب سينما ما تغيير كرد و فيلمسازاني چون فرخ غفاري و ابراهيم گلستان سينماي بعد از انقلاب را پايه گذاري كردند اما چندان موفق نشدند كه پس از آن مسعود كيميايي با موفقيت اين راه را ادامه داد.

وي افزود: من در قبل از انقلاب تنها در 10 فيلم سينمايي سنگين بازي كردم كه بابت بازي در آنها خجالت زده نيستم.

"قريبيان" ادامه داد: حرفه اصلي من بازيگري است و دغدغه كارگرداني ندارم بعد از ساخت فيلم سينمايي "چشم هايش" بدليل نبود فيلمنامه خوب سراغ فيلمسازي نرفتم.

وي اظهار داشت: معتقدم پايه و اساس يك اثر فيلمنامه‌ي خوب است و همچنين بدليل علاقه به كار در اين چند سال به فيلمسازي رونياوردم اما پس از ورود سام به ايران با طرح چند فيلمنامه از جانب او به ساخت فيلم سينمايي "گنهكاران" پرداختم و از همان ابتدا به موفقيت آن اطمينان داشتم.

"قريبيان" تصريح كرد: من بدليل بالا رفتن سنم شايد محو شوم براي همين به فيلمسازي روي آوردم چرا كه فيلمسازي هم جزئي از سينماست و هم مهمتر و مشكل‌تر از حرفه بازيگري است.

وي در خصوص انتخاب نقش‌هايش و تعهد يك بازيگر اظهار داشت: هميشه سعي مي‌كنم خودم را حفظ كنم و در هر كاري به ايفاي نقش نپردازم اما امروزه بازيگران بدليل وجود زندگي‌هاي سخت بدنبال كسب پول هستند و زماني كه اين مسئله پيش مي‌آيد تعهد از بين مي‌رود.

وي افزود: تاكنون كارهاي زيادي به من پيشنهاد شده ولي ايفاي آن را قبول نكردم.
"فرامرز قريبيان" در خصوص انتخاب "رامبد جوان" به عنوان بازيگر فيلم سينمايي "گنهكاران" بيان كرد: انتخاب "رامبد جوان" بهترين انتخاب براي اين نقش بود.

"سام قريبيان" در ادامه اظهار داشت: من هميشه با پدرم درباره سينما صحبت مي‌كنم و براي يادآوري آثاري كه در آن نقش آفريني كرده‌اند دائم كارهاشون به عنوان يك دفترچه براي پدر هستم.
وي ادامه داد: خاطرات و اطلاعات سينمايي پدر، درجه يك است و من هميشه صحبتهايش استفاده مي‌كنم.

"سام قريبيان" در خصوص فيلمنامه گنهكاران عنوان كرد: يك فيلمنامه با پيان مشخس به اداره نظارت و ارزشيابي بردم در فينال آن فيلمنامه شخص خاطي مجازت نمي‌شد كه ارشاد گفت بايد شخص خاطي مجازات شود بعد در هنگام اخذ پروانه نمايش دوباره همان فينال ابتدايي را از ما خواستند.

وي اضافه كرد: در زمان فيلمبرداري يك پلان اضافه ضبط كرده بوديم كه آن پايان را به كار افزوديم تا پروانه نمايش اجازه اكران اين اثر را به ما دادند.

وي در خصوص اين اثر بيان كرد: ما سينماي ژانر پليسي نداشتيم و فليم‌ها سينمايي پليسي موفق كم داشتيم.

وي تصريح كرد: اميدوارم مردم از اين اثر استقبال كنند پس از تماشاي فيلم با مردم اكثر آنها راضي از سينما بيرون مي‌آمدند.

وي خاطرنشان كرد: مردم "گنهكاران" را به عنوان فيلم پليسي بلكه به عنوان نقد اجتماعي تماشا كنند.

گفتني است؛ برنامه سينمايي "هفت" هر هفته جمعه شب‌ها با  اجرا و سردبيري "محمود گبرلو" و تهيه‌كنندگي "علي قانع" از شبكه سه سيما به روي آنتن مي‌رود./ص

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار