پي‌بي‌اس:

در داخل کنگره آمريکا مخالفت‌هايي با کاهش تحريم ايران وجود دارد

شبکه آمريکايي پي‌بي‌اس اعلام کرد در درون کنگره آمريکا مخالفت‌هايي با کاهش تحريم‌هاي ايران وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني پي‌بي‌اس در گزارشي اعلام کرد گفتگوهاي بسيار طولاني درباره برنامه هسته‌اي ايران در ژنو بدون حصول به توافقي موقت پايان يافت.

قرار است اين گفتگوها بيستم نوامبر از سر گرفته شود.

به گفته حسن روحاني رئيس جمهور ايران که در جمع اعضاي مجلس اين کشور به بيان ديدگاه هاي خودش پرداخته است ايران به برنامه هسته‌اي‌اش ادامه خواهد داد.

اين درحالي است که جان کري وزير امورخارجه آمريکا همچنان در منطقه حضور دارد. کري به همراه وزراي امور امور خارجه انگليس و فرانسه و آلمان و فرانسه و چين در گفتگوهاي ژنو حضور داشت.

جان کري در گفتگو با شبکه تلويزيوني اي بي سي نيوز از آمادگي دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي مذاکره به منظور حصول به توافق با ايران دفاع کرد . اين توافق به برداشته شدن برخي از تحريم هاي اقتصادي اعمال شده عليه ايران منجر مي شود.

به گفته جان کري، اين  گفتگوها در جهت تامين منافع آمريکا و جهانيان و متحدان آمريکا ازقبيل اسرائيل و کشورهاي حوزه خليج فارس خواهد بود. اما شماري از اعضاي کنگره آمريکا ازجمله سناتور "ليندزي گراهام" تاکيد دارند برداشته شدن تحريمهاي ايران اشتباهي بزرگ است.

ليندزي گراهام در گفتگو با شبکه تلويزيوني سي ان ان ادعا کرده است تحريمها و تهديد به اقدام نظامي تنها عواملي هستند که سبب شده اند طرف ايراني سر ميز مذاکرات حاضر شود و اگر در اين شرايط از تحريم‌ها عقب نشيني شود، پيام نادرستي به طرف مقابل منتقل خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار