سازمان منع تسلیحات شیمیایی امروز درباره طرح سوریه تصمیم گیری می کند

سازمان منع تسليحات شيميايي درباره طرح سوريه براي انهدام سلاح هاي شيميايي تصميم گيري مي کند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، « شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی » امروز درباره طرح مقامات سوری در زمینه از بین بردن تسلیحات شیمیایی این کشور تصمیم گیری می کند.

مقامات سوری پیشتر طرح مفصلی را درباره مکان و زمان انهدام تسلیحات شیمیایی کشورشان- که حجم کلی آن هزار تن برآورد شده است- ارائه کرده اند. قرار است سلاح های شیمیایی سوریه تا اواسط سال آینده میلادی به طور کامل منهدم شود.

احمد اوزومجو، مدیر کل «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» پنجم نوامبر اعلام کرد طرح انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه خارج از این کشور که توسط مقامات سوری ارائه شده است، با توجه به اوضاع فعلی و درگیری های مسلحانه در سوریه، « عملی ترین گزینه » است. وی گفت سوریه به تعهدات خود در ضرب الاجل های تعیین شده - بیست و هفتم اکتبر و یکم نوامبر- برای اجازه تکمیل بازرسی بازرسان از تاسیسات سلاح های شیمیایی خود و غیرفعال کردن همه تجهیزات و دستگاه های اعلام شده تولید سلاح های شیمیایی عمل کرده است.

بازرسان « سازمان منع تسلیحات شیمیایی » و سازمان ملل از 23 تاسیسات مربوط به تولید تسلیحات شیمیایی که سوریه اعلام کرده است، 21 مورد را بازرسی کرده اند. دو تاسیسات باقی مانده برای بازرسی بسیار خطرناک است ، اما تجهیزات تولید تسلیحات شیمیایی از این تاسیسات خارج شده است. بازرسان بعداً با استفاده از دوربین های ویژه توانستند یکی از این دو کارخانه را بازرسی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار