قم/

پیام عاشورا با روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) جهانی شد

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی، با بیان اینکه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) حامی جدی و مبلغان قیام عاشورا بودند، گفت: همین تلاش‌ها باعث بین‌المللی و جهانی‌شدن پیام عاشورا و کربلا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی گفت: امام حسین(ع) با همه وجودش در راه خدا قیام کرده و در تلاش بود که به هر قیمتی به احیاء سنت جد خود و اسلام اصیل بپردازد.

وی با بیان اینکه اسلام گرفتار انحرافات فراوانی بود و دستگاه بنی‌امیه نامی از اسلام را باقی نگذاشته بود؛ افزود: قیام امام قیامی بود که برای احیای سنت رسول‌الله(ص) و انجام امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت پیامبر(ص) بود و در این رابطه مستندات دینی فروانی وجود دارد.

انصاری بویراحمدی با اشاره به فلسفه واقعی حضور اهل‌ بیت(ع) در کربلا، افزود: اگر اهل‌ بیت(ع) در صحنه کربلا نبودند و روایات و چگونگی خلق حماسه امام را به ما نمی‌رساندند ممکن بود دشمنان وقایع روز عاشورا را تحریف کنند و چگونگی شهادت، خطبه‌ها و مناظرات و سایر حقایق تغییر یابد.

وی بیان کرد: پیام عاشورا به طور کلی بین‌المللی است و امروز می‌بینیم در سراسر عالم زمانی که پیام محرم پیش می‌آید در آنچنان موضوع محرم در صدر اخبار و جراید قرار می‌گیرد که حکایت از جهانی و بین‌المللی شدن پیام عاشورا دارد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: در کتابخانه واتیکان هزار مقتل امام حسین(ع) وجود دارد که اخبار صحیح وارده تا 1200 مقتل از امام را درکتابخانه واتیکان گزارش کرده‌اند که نشان از بُعد بین‌المللی قیام آن حضرت دارد.

این مسئول ادامه داد: اسلام دینی جهانی است و حماسه امام حسین(ع) از جلوه‌های منحصر به فرد تاریخ بشر است؛ لذا تمام مسلمانان و غیرمسلمانان نسبت به آن ادای احترام دارند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی افزود: قیام امام حسین(ع) توأم با بصیرت‌بخشی است و در حقیقت بیداری اسلامی جرقه‌ای از قیام امام حسین(ع) است که روح مبارزه، جهاد و شهادت در راه خدا را در مکتب اسلام دمید و به‌گونه‌ای برای همه نهضت‌ها الهام‌بخش بوده است.

انصاری بویراحمدی در پایان ابراز کرد: باید با یک فرهنگ دقیق آموزه‌های الهی و اسلامی قیام سیدالشهداء(ع) را در اقصی نقاط دنیا فرهنگ‌سازی کنیم تا حماسه حسینی روز به روز به اهداف واقعی خود نزدیک‌تر شود/س

برچسب ها: قم ، پیام ، عاشورا ، امام ، سجاد ، زینب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.