تکرار/مسابقات واليبال جام قهرمانان قاره ها

ولاسکو: از برزیل درس گرفتیم/ رزنده: ایران در بین بهترین‌ها است

کنفرانس خبري بعد از بازي تيم هاي واليبال ايران و برزيل برگزار شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران،خولیو ولاسکو پس از شکست تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام بزرگ قهرمانان مقابل برزیل گفت: می‌خواهم به برزیلی‌ها به خاطر بازی خوبی که ارائه کردند تبریک بگویم. من بازی‌های این تیم را بارها به بازیکنانم نشان داده‌ام تا متوجه شوند والیبال خوب یعنی چه، بنابراین پیروزی مقابل چنین تیمی در ابتدا اصلا ساده نیست.

ولاسکو ادامه داد: من به بازیکنانم تذکر دادم که دیگر نمی‌توانیم تیم را غافلگیر کنیم چون دیگر شگفتی‌ساز نیستیم. برزیل با تاکتیک‌های خوب دفاعی جلوی حملات ما را گرفت. در واقع آنها بازیکنان ما را مجبور کردند طوری حمله کنند که اصلا دلشان نمی‌خواست. ما از این موضوع ضربه زیادی خوردیم و علت باخت ما صرفا فنی و ذهنی نبود. در نیمه دوم بازی، عملکرد بازیکنان ما بهتر شد، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردیم و نوع حملات‌مان را تغییر دادیم. من فکر می‌کنم بازیکنانم از این بازی درس‌های زیادی برای آینده کسب کردند.

ولاسکو در مورد بازی بعدی ایران مقابل ایتالیا گفت: من قسمتی از بازی ایتالیا مقابل روسیه را دیدم. آنها خیلی خوب بازی کردند. من امیدوارم بتوانیم تحت شرایط سخت و فشار هم خوب بازی کنیم. ایتالیا مثل برزیل این فرصت را دارد که تیم ایران را به دقت آنالیز کند. بنابراین ما باید یاد بگیریم که در شرایط دشوار و در زمانی که تاکتیک حریف بهتر از ماست، خوب بازی کنیم.

*معروف: با یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی کردیم
 
سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران هم در جملات کوتاهی گفت: ما با یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی کردیم. در مورد ست‌های اول و دوم حرف زیادی برای گفتن ندارم اما از ست سوم ما به جریان بازی برگشتیم. در پایان ست چهارم هم شانس پیروزی داشتیم اما چند اشتباه در حمله باعث شد ببازیم. ما حالا فقط به بازی بعدی فکر می‌کنیم.
 

**رزنده: ایران در بین بهترین‌ها است
 
برناردو رزنده، سرمربی تیم ملی والیبال برزیل پس از پیروزی تیمش مقابل ایران در مسابقات جام بزرگ قهرمانان گفت: ایران اگر بیشترین پیشرفت را در بین تیم‌های حال حاضر جهان نداشته باشد، یکی از تیم‌هایی است که بیشترین سیر صعودی را در سال‌های اخیر داشته. حالا آنها در بین بهترین‌ها هستند و همان طور که ولاسکو گفت این تیم دیگر یک شگفتی‌ساز نیست. تیم ایران در جام جهانی و لیگ جهانی بازی کرده و در هر تورنمنتی که بوده این شانس را داشته برنده شود. آنها با تمرینات خوبی که پشت سر گذاشته‌اند به مقام قهرمانی آسیا رسیده‌اند.
 
رزنده ادامه داد: بازیکنان من به خاطر این که امسال زیاد در کنار هم بازی نکرده بودند، ریتم همیشگی را نداشتند. ما در ابتدای بازی فشار زیادی به ایران وارد کردیم که آزمایش خوبی برای ما در چنین تورنمنت بزرگی بود. در مجموع شروع خوبی در مسابقات جام بزرگ قهرمانان داشتیم.
 
*برونو: باید به تیم ایران تبریک بگویم
 
برناردینیو در مورد بازی بعدی تیمش مقابل آمریکا گفت: آمریکا یک تیم کاملا متفاوت است. هر 2 تیم در فینال‌های زیادی از دهه 80 مقابل هم صف آرایی کرده‌اند. تیم ملی آمریکا با روشی بازی می‌کند که همیشه جواب می‌دهد. مربی جدید آنها هم مردی بسیار باهوش و تاثیرگذار است. آمریکا بازیکنان خوبی دارد که در کنار هم تبدیل به حریفی سرسخت می‌شوند. من باید پاسور جدید و جوان این تیم را بیشتر آنالیز کنم. برای شکست دادن آمریکا باید کم اشتباه باشیم.
 
برونو رزنده، فرزند سرمربی تیم ملی برزیل و کاپیتان این تیم که جایزه بهترین بازیکن را هم از آن خود کرد در نشست خبری بعد از بازی گفت: باید به تیم ایران تبریک بگویم. من فکر می‌کنم آنها در 3 سال گذشته خیلی پیشرفت کرده‌اند و یک بازی سریع و خوب از خود به نمایش می‌گذارند. ما در ست‌های اول و دوم با تکیه بر سرویس و اسپک‌های خود، بازی خوبی انجام دادیم. در ست سوم تیم ایران بهتر از ما بود البته ما هم کمی عصبی عمل کردیم. باید سعی کنیم ئدر بازی‌های بعدی آرام‌تر باشیم. در ست چهارم هم فشار زیادی روی ما بود که نتوانستیم بازی همیشگی را انجام دهیم. اما همین که توانستیم 3 امتیاز از تیمی که چند پیروزی در این مسابقات بدست خواهد آورد کسب کنیم برای ما خوب بود.
 
برونو به تازگی یک رستوران غذاهای ژاپنی تاسیس کرده که مورد توجه خبرنگاران ژاپنی قرار گرفت. او در این مورد به شوخی گفت: می‌خواهم از راهی غیر از والیبال هم پول در بیاورم. 
والاس دسوزا، قطر پاسور تیم ملی برزیل نیز بعد از بازی گفت: بازی با ایران برای ما مثل یک آزمایش بود و می‌دانستیم که آزمایش سختی هم از کار در می‎آید. ما اشتباهات زیادی داشتیم ولی امتیازات خوبی هم کسب کردیم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۲۲:۴۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
به این میگن مربی!!!با این که از برزیل باختیم علت رو تصمیم نادرست داور یا مصدوم بودن یکی از بهترین بازیکن ها نمی دونه....علت شکست رو بازی خوب آن ها می دونه...
آخرین اخبار