سنندجی :

140 دستگاه اتوبوس هفته آینده وارد خطوط پایتخت می شود

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه از بهره برداری 140 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید در خطوط بی ار تی طی هفته آینده خبر داد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پیمان سنندجی با بیان اینکه 140 دستگاه اتوبوس دو کابین وارد پایتخت شده و اکنون در مرحله سرویس های اولیه است گفت : این اتوبوس ها در هفته آینده وارد خطوط پایتخت می شوند .

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به اینکه اتوبوس های دو کابین جدید برای خطوط 6 ( بزرگراه صدر و 9 ( بزرگراه امام علی ) در نظر گرفته شده است افزود : در عین حال چنانچه خطوط دیگر نیز نیازمند اتوبوس جدید باشند ، اتوبوس به ناوگان وارد خواهد شد.

سنندجی با تاکید بر اینکه خطوط بی آر تی شهر تهران نیازمند 4 هزار دستگاه اتوبوس است گفت : اکنون با توجه به اینکه ریالی از خرید این اتوبوس ها را دولت و یا نهادی دیگر غیر از شهرداری پرداخت نکرده است قطره چکانی اتوبوس به خطوط تزریق می کنیم .

سنندجی در ادامه با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی شاه کلید کاهش آلودگی هوا است ،تصریح کرد :نقدهای بسیاری بر فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد که برخی از آنها منطبق بر واقعیت است.اکنون 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در پایتخت تردد دارند اما اگر این تعداد اتوبوس را از ناوگان خارج کنیم چرخه حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه می شود .

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران  با تاکید بر اینکه طی سال های 90 و 91 حتی یک عدد اتوبوس از سوی دولت به شهرداری تهران داده نشده گفت : اکنون سن میانگین ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران رو به افزایش است ، و 2 هزار دستگاه اتوبوس ناوگان عمری بالای 8 سال دارند ، گرچه بر اساس مصوبه دولت این تعداد باید از چرخه اتوبوسرانی خارج شوند اما با توجه به وارد نشدن اتوبوس جدید طی 2 سال گذشته با خروج این تعداد ، چرخه حمل و نقل عمومی در پایتخت لنگ خواهد ماند  .

وی تاکید کرد : امیدواریم با توجه به تعامل بین استانداری ، دولت و شهرداری در سال جدید با ورود اتوبوس های جدید به پایتخت ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از فرسودگی خارج شود .
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار