اميل لحود : اسرائيل و تندروها دشمنان اصلي لبنان

رئيس جمهور اسبق لبنان تاکيد کرد اسرائيل و بنيادگرايان افراطي خطرناک ترين دشمنان لبنان هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ اميل لحود در گفتگو با اين شبکه درباره انفجارهاي بيروت گفت اين حملات انتحاري نشان مي دهد آنها ديگر تواني براي مقابله و جنگ با ما را ندارند به همين علت از روشهاي بزدلانه استفاده مي کنند. البته من به شما اطمينان مي دهم مردم لبنان پس از اين حملات قويتر مي شوند و در آينده لبنان پيروز خواهد شد زيرا ما به خوبي دشمنانمان را مي شناسيم. ما دو دشمن قسم خورده داريم اولي اسرائيل است و دومي بنيادگرايان افراطي است. 

برخي کشورهاي عرب به اين تندروها پول مي دهند و از طريق آنها اين حملات انجام مي شود. در اين ميان اسرائيل بيش از همه از اين حملات و توطئه ها سود مي برد. به همين علت ما مي گوييم لبنان بايد موضع روشني داشته باشد. لبنان نمي تواند کنار بايستد و بگويد آنچه در منطقه رخ مي دهد به ما ربطي ندارد. دست کم وقتي آنها به شما حمله مي کنند، بايد از خودتان دفاع کنيد و بايد به ارتش و نيروهاي امنيتي دستور داده شود تا قويتر عمل کنند و دولت نبايد اجازه دهد چنين گروههاي تندرويي لبنان را نيز مثل عراق کنند.

من از همان ابتدا در تلويزيونهاي المنار و ميادين و النور گفتم سوريه پيروز خواهد شد اما هيچ کسي حرف مرا قبول نداشت و اکنون مي بينيم همين اتفاق مي افتد. من گفته بودم وقتي اوضاع در سوريه بهتر شود ، بحران در لبنان شروع خواهد شد به همين علت توصيه کرده بودم ورود و خروج افراد به لبنان کنترل شود تا معلوم شود اين افراد واقعا آواره هستند و از کشورهاي ديگر به عنوان تندرو به سوريه و لبنان نيامده اند، متاسفانه دولت گفت ما کنار مي ايستيم و کاري نداريم و نمي خواهيم تصميمي بگيريم و اتفاقاتي که اکنون مي بينيم نتيجه اين سياست است. در هر حال اکنون کنترل اوضاع دشوارتر از گذشته شده است اما هنوز مي توانيم اين کار را بکنيم. 

انتهای پیام  / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار