حضرت آيت الله سبحاني در ديدار با سردار نقدي:

بسيجيان زبدگان ملت هستند كه قربة الي الله كار مي‌كنند

حضرت آيت الله سبحاني گفت: به جاي تشكيل وزارت امر به معروف و نهي از منكر از وجود بسيج در اين زمينه استفاده شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، حضرت آيت الله سبحاني طي ديداري كه در آستانه هفته بسيج با سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين و حجت الاسلام تويسركاني نماينده ولي فقيه در بسيج داشتند گفت: بسيجيان جوانان ذبده ملت هستند كه قربة الي الله و براي رضاي خدا وارد اين عرصه شده اند.
 
آيت الله سبحاني دانشگاهي بودن بسيجيان را يادآور شده و افزود: ايمان محرك و موتور است و علم روشنگري راه است كه بسيجيان دانشگاهي مي توانند با استفاده از اين دو عنصر مشكلات را حل كنند.
 
وی موضوع تشكيل وزارت امر به معروف و نهي از منكر را يادآور شده و تصريح كرد: به جاي تشكيل وزارت امر به معروف و نهي از منكر از وجود بسيج استفاده شود چرا كه ضمن هزينه بسيار كمتر، بسيجيان افراد كار آزموده اي در اين زمينه هستند.
 
اين عالم بزرگوار مسئله علوم انساني را در كشور يك معظل عنوان نموده و بيان كرد: طبق علوم انساني غربي دليل پيدايش دين، مادي است كه به جوانان آموزش داده مي شود و مادامي كه علوم انساني عوض نشود به خروجي هاي آن نمي توان اعتماد كرد.
 
وی فعاليت هاي حوزه علميه در خصوص علوم انساني اسلامي را يادآور شده و افزود: بسيج كوشش كند با بكارگيري ظرفيت هاي دولت، علوم انساني در دانشگاه ها را اسلامي كند كه اين امر مي تواند در يك يا چند دانشگاه انجام شود تا فشار در اين زمينه كمتر شود.
 
آيت الله سبحاني دانشگاه را محل شكل گيري فكري جوانان دانسته و تاكيد كرد: همان طور كه پيشينيان گفتند بايد از همان راهي كه بي ديني را وارد مملكت كردند، دين را وارد كنيم.
 
وی مسئله كاهش رشد جمعيت در كشور را خطري جدي عنوان نموده و اظهار داشت: فعاليت دشمنان از سال هاي گذشته باعث شد تا امروز با مردن دو نفر فقط يك و 7 دهم نفر جايگزين شود كه بسيج بايد در اين زمينه فعاليت خوبي در جامعه داشته باشد.
 
معظم‌له فعاليت گسترده و پيدايش نوابغ را در جمعيت كثير دانسته و عنوان كرد: با جلوگيري از زاد و ولد، جمعيت پير در جامعه افزايش خواهد يافت و دشمنان قانون تهديد نسل را فقط در مناطق شيعه نشين در جهان اجرا كردند.
 
آيت الله سبحاني با بيان اينكه شيريني زندگي در كثرت اولاد است خاطر نشان كرد: پدر و مادري كه اولاد بيشتري دارند بهتر زندگي مي كنند، كه با رفتن فرزندان و تشكيل خانواده جديد، اين خانواده ها هر شب به ايشان سر مي زنند كه اين موضوع در جوامع غربي اصلا ديده نمي شود.
 
وی در ادامه خاطر نشان كرد: با افزايش جمعيت جوان كشور، امكانات زندگي توسط همان جوان ها افزوده مي شود همان طور كه گسترش عالم ماده صورت مي پذيرد.
 
آيت الله سبحاني در پايان سخنان خود تصريح كرد: 50 سال پيش يك دانشمند فرانسوي در مقاله اي با بررسي وضعيت ايران گفته بود كه با وسايل همان 50 سال پيش در ايران ، 150 ميليون نفر مي توانند زندگي كنند.
 
در ابتداي اين ديدار سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين به تشريح برخي فعاليت هاي بسيج در زمينه نظام تربيتي صالحين، امر به معروف و نهي از منكر، فعاليت هاي ويژه بسيج در اقتصاد مقاومتي و خلق حماسه اقتصادي، تلاش بسيجيان براي استحكام ساخت دروني نظام و اسلامي كردن علوم انساني پرداخت.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين روش جديد بسيج در امر به معروف و نهي از منكر را يادآور شده وافزود: مردمي و قابليت تكرار، با محبت و در فضاي صميمي، توجه به همه معروفات و منكرات و اولويت دادن به آشنايان نسبت به نا آشنايان؛ از ويژگي هاي روش جديد بسيج در امر به معروف و نهي از منكر است كه آثار بسيار خوبي نيز داشته است.
 
وی ضمن بيان نمونه هاي موفق امر به معروف و نهي از منكر با روش جديد بسيج در سراسر كشور اظهار داشت: همايش «پيش تازان رجعت به حجاب برتر» در تمامي استان هاي كشور طي هفته بسيج برگزار مي شود.
 
در پايان اين ديدار كتاب مجموعه عكس شهداي دفاع مقدس كه توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس منتشر شده همراه با چفيه بسيجي توسط سردار نقدي به آيت الله سبحاني اهدا شد.

انتهاي خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار