یک کارگردان سینما:

صنعت سینما در ایران وجود ندارد / سینما به حمایت دولت یازدهم نیاز دارد

فرزاد موتمن معتقد است که سینمای ایران با مشکلات و معضلات عدیده‌ای از جمله حمایت نشدن سینماگران مواجه است.

فرزاد موتمن، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: مسائل و موانع مختلف و بسیاری مانع حضور مردم در سینماهای کشور می‌شود و باید تلاش کنیم مردم را به تماشای فیلم در سینما ترغیب کنیم. 

وی افزود: از یک طرف مسائل اقتصادی و از سوی دیگر کمبود وقت برای کنار هم بودن اعضای خانواده و کیفیت نامطلوب برخی سینماها در ارائه خدمات و گاهی بد رفتاری مسئولان سینماها، فقدان پارکینگ و وسایل رفاهی در بعضی از سینماها و... در استقبال نکردن مردم از سینما بسیار تأثیرگذار است و به همین دلیل مردم پول خود را بجای رفتن به سینما در زمینه‌های دیگر خرج می‌کنند که باید برای این مشکلات فکری کرد. 

موتمن عنوان کرد: فیلم‌هایی که در زمان اکران موفقیت چندانی به‌دست نمی‌آورند دلایل مختلفی دارند که به ظرفیت و تعداد اندک سینما بر می‌گردد، عرضه و تقاضاها متاسفانه با هم هماهنگی ندارد ضمن اینکه گروه‌ها و افرادی هستند که با پارتی بازی فیلم‌های دوستان و آشنایان خود را در سینماهای بهتر و مجهزتر و با مدت بیشتر به اکران در می‌آورند و هم‌چنین سیستم چرخشی اکران در سینماها هم در موفق نشدن یک فیلم خوب موثر است. 

وی درخصوص ساخت فیلم برای پخش خانگی و ضربه‌ی آن به سینما گفت: اگر به‌طور اصولی ساخت فیلم برای پخش خانگی مدیریت شود، به سینما ضربه نمی‌زند برخی فیلم‌های پخش خانگی، فیلم نامه خوبی دارند و مورد استقبال هم قرار می‌گیرند اما در کشور ما متأسفانه غیر اصولی و غیر استاندارد به این بخش پرداخته شده و می‌توان گفت: استثنا در ایران موجب لطمه و ضربه به سینما می‌شود اما با این کار در کل مخالف نیستم. اما رسیدن فیلم و هنر در سوپر مارکت و در کنار مواد غذایی به‌دست مردم ارزش خود را از دست می‌دهد. 

این کارگردان بیان کرد: حمایت‌های خانه سینما از سینماگران در حد بیمه کردن و یکسری مسائل پیش پا افتاده است که حتی خود ما هم توانایی برآمدن از عهده آن را داریم، اگر حمایت از کارگردانان و بقیه عوامل سینما حداقل درحد پرداخت حقوق ؟ بیکاری باشد دیگر هر فیلمی ساخته نخواهد شد و مردم از کیفیت فیلم‌ها رضایت بیشتری خواهند داشت. متأسفانه در ایران ما صنعت سینما نداریم و انتظارات سینماگران و مردم اصلا برآورده نمی‌شود. 

وی با ابراز امیدواری از این‌که حرف‌ها و وعده‌های دولت یازدهم در حد حرف باقی نماند، خاطر نشان کرد: کمک به سینما و خانه سینما بر عهده دولت است و مسائل و خط قرمزهای وزارت ارشاد موجب می‌شود بخش خصوصی هم رغبتی به حمایت و سرمایه‌گذاری نشان ندهد و اگر حمایت و توجه باشد بسیاری از مشکلات اساسی سینما انشاالله حل خواهد شد. 

انتهای پیام/ ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار