زارع در نطق میان‌دستور؛

اقشار فرودست جامعه اسیر چنگال خردکننده تورمی هستند که نیازمند تلاش جدی برای مهار است

سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس در نطق میان دستور خود گفت: تورم به مرز فراتر از هشدار رسیده که این تعامل و هم فکری دولت، مجلس و نخبگان علمی را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه امروز بهارستان گفت: قهرمانی دلاور مردان فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران را در حضور تیم‌های قدرتمند جهان در مسابقات بین قاره‌ای تبریک می‌گویم، از مسئولین فدراسیون فوتبال به خصوص وزیر ورزش تقاضا دارم که به معیشت این دلاور مردان که عمدتا از طبقات فرو دست جامعه و فاقد درآمد در خور هستند، توجه کنند.
 
وی درادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج مکتب عشق است و باید نسبت این مکتب را به مکتب حسین (ع) به حداکثر برسانیم، ویترینی که از بسیج ارائه می،کنیم باید با ماهیت آن هماهنگ باشد.
 
سخنگوی اقتصادی مجلس در ادامه اظهار داشت: تورم به مرز هشدار و حتی فراتر از آن رسیده، اقشار فرودست جامعه اسیر چنگال خردکننده تورمی هستند که تلاش جدی را برای مهار آن می‌طلبد.
 
وی افزود: نرخ بیکاری جوانان 26 درصد است که این نرخ دو برابر نرخ بیکاری کل جامعه است، به بیان بهتر بیکاری در میان جوانانی که باید بالاترین میزان اشتغال را داشته باشند در بحرانی‌ترین و تاسف برانگیزترین وضعیت خود قرار دارد، بحرانی که رابطه بسیار معناداری با ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها و به خصوص پدیده تعامل برانگیز طلاق دارد.
 
زارع ادامه داد: عدم تعهد به حوزه تولید در گذشته باعث گردیده تا نابسامانی حوزه اشتغال پیش از پیش مشهود گردد و حتی امروز باعث تعدیل نیروی کار شود، میراثی که پدیده رکورد تورمی و کاهش شدید رشد واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک کشور و به طبع آن سیر نزولی رشد اقتصادی را به همراه داشته و عملا تصمیم گیری را در این فضای مبهم با پیامدهای پیش بینی ناپذیر با شبهه مواجه می‌کند.
 
 سخنگوی کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: این بحران تعامل و همفکری بین مجلس، دولت و نخبگان علمی و اقتصادی را می‌طلبد، عدم توجه به این ظرفیت مطمئنا کارآمدی دولت را با تهدید مواجه می‌کند، از آنجا که بخش عمده‌ای از شرایط بد اقتصادی محصول زیاده خواری‌های قدرت‌هاست که ضمن تقدیر و تشکر از فرزندان انقلاب در توفیق اولیه دستیابی به توافق و نتیجه مطلوب با حفظ استقلال و آرمان‌های نظام بیشتر برای اقتدار تیم مذاکره کننده باید همراه با دستی باشیم که از آستین ملت بیرون می‌آید تا بدان دست خدایی اطلاق شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: زارع ، میان ، دستور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار