عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران:

سازوکار اقتصادی فعلی پاسخگوی هزینه‌های داروخانه‌ها نیست

داروخانه‌ها هنوز هم در گردش مالی و شرایطی که جذابیت سرمایه‌گذاری را داشته باشد با مشکلاتی مواجه هستند.

دکتر شهاب‌الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه عوامل متعدد تاثیرگذار در بازار دارویی نتایج خود را پس از سه ماه نشان می‌دهد اذعان کرد: با شرایط بوجود آمده می‌توان بر این باور بود که سال آینده را بدون مشکلات دارویی آغاز کنیم اما نکته قابل توجه بحث گردش مالی داروخانه‌هاست.  

وی تصریح کرد: هنوز هم در جهت تاسیس داروخانه در کلان‌ شهر‌های بزرگ عمدتاً داروسازان به سراغ آپارتمان‌ها، پارکینگ‌ها و فضاهایی می‌روند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.  

وی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی فعلی حتی پاسخ هزینه‌های روز افزون داروخانه‌ها را نمی‌دهد افزود: اغلب داروسازان در کلان شهرها تمایلی به تاسیس داروخانه در خیابان‌های اصلی و پر رفت‌‌وآمد و مکان‌های تجاری ندارند و این نشان می‌دهد که بسیاری از مشاغل دیگر از نظر اقتصادی در میدان رقابت، مغازه‌ها و محل‌های پر رفت‌وآمد را به خود اختصاص داده‌اند.  

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروخانه‌ها سعی دارند برای کاهش هزینه‌ها به مناطقی بروند که بتوانند با سرمایه اندک گردش کاری و اقتصادی داشته باشند گفت: این در حالی است که در زمان‌های گذشته داروخانه‌ها محل‌های پر رفت‌وآمد و مکان‌های تجاری بزرگ را جهت ارائه خدمات دارویی به بیماران اختصاص می‌دادند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار