در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران؛

میرزاخانی : افتخار می کنم که برای "بی‌بی‌سی" فیلم‌ساز تربیت نکردم/ با سياه‌نمايي موافق نيستم

مدیرعامل اسبق انجمن سینمای جوانان گفت: افتخار من این است كه در اين مدت، فيلمساز براي شبكه‌هايي مانند "بي بي سي" تربيت نكردم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای جوان با حضور "حجت‌الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی، "هاشم میرزاخانی" مدیر عامل قبلی انجمن سینمای جوان و "حبیب ایل بیگی" مدیر عامل جدید انجمن به همراه معاونان انجمن سینمای جوان بعد ازظهر امروز در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
مديرعامل پيشين انجمن سينماي جوان ضمن ابراز خرسندي از اين كه مدير جديد اين مجموعه از خانواده بزرگ انجمن است، گفت: بايد خدا را شكر كنم كه توانستيم مدتي در خدمت انجمن سينماي جوان باشيم، بايد از همه همكارانم كه هر يك متخصص حوزه‌هاي خود هستند، تشكر كنم كه مرا در اين مدت ياري كردند. 

وي ادامه داد: قطعا اگر حمايت‌ها و هم فكري‌هاي همكارانم در اين مدت نبود اتفاقات خوبي كه امروز شاهدش هستيم، نمي‌افتاد، البته ما نيز جايز الخطا و ممكن الخطا بوديم اما امروز خوشحالم كه بگويم دراين مدت تلاش خودمان را كرديم و نزد وجدانمان آسوده خاطر هستيم. 

ميرزاخاني در ادامه سخنانش ضمن بيان گزارش عملكردي از كارهاي خود خاطرنشان
كرد:همانطور كه از روز اول تاكيد كردم من به هيچ وجه با سياه‌نمايي موافق نيستم و افتخار مي‌كنم كه در اين مدت فيلمساز براي شبكه‌هايي مانند بي بي سي تربيت نكردم،سعی کردم که آثاری که فیلمسازان می سازنند. درخور نظام جمهوری اسلامی باشد، البته در اين چهار سال من موافق آثار منتقدانه بودم و بسياري از اين آثار را براي حل مشكلات و پيگيري به دفاتر وزرا ارسال كرديم اما همانطور كه قبلا هم گفته بودم تاكيد دارم كه با سياه نمايي موافق نبودم.

میرزاخانی بخش عمده ای از زمان این مراسم را به روخوانی از روی کتاب "ره توشه" که گزارش عملکرد مدیریتی خود را در آن نوشته بود، اختصاص داد. زمان  این گزارش آنقدر طولانی بود که صدای اعتراض همه حضار را در آورد وعلی‌محمد قاسمی از فیلمسازان انجمن سینمای جوان را، در اعتراض به صحبت های طولانی مدیر پیشین انجمن  گفت:  شما خوب کار کردید، اجازه دهید بقیه در مورد شما قضاوت کنند. 

مديرعامل سابق انجمن سينماي جوان افزود: از فعاليت‌هاي انجام شده در چهار سال گذشته مديريت انجمن سينماي جوان از جمله برنامه‌ريزي براي برگزاري استاندارد جشنواره فيلم كوتاه و حضور 38 مدير فستيوال بين المللي در اين رويداد ‌، شفاف سازي مباحث مالي در دفاتر انجمن براي نخستين بار ‌، يكپارچه سازي زيرساخت‌هاي نرم‌افزاري انجمن و ... ارائه كرد و گفت: در اين مدت چهار دوره جشنواره فيلم كوتاه ‌، دو دوره جشنواره نماز و نيايش ،‌ دو دوره جشنواره فيلم تسنيم،‌ دو دوره جشنواره ملي عكس‌، دو دوره جشنواره فيلم اولي‌ها ،‌ سيزده دوره جشنواره منطقه‌اي و 160 جشنواره استاني در انجمن سينماي جوان برگزار شد.
 
از مدیریت میرزاخانی ناامید بودم 

در بخش ديگري از اين مراسم توديع و معارفه، هوشنگ توكلي به عنوان يكي از اعضاي هيات مديره انجمن سينماي جوان پشت تريبون رفت و گفت: من بيشتر به عنوان يك مدعي العموم در هيات مديره انجمن سينماي جوان عضويت داشتم. يادم مي‌آيد براساس يك اتفاق در هنگامي كه تغييرات مديريت سينمايي قرار بود انجام شود با دو پديده خاص روبرو بوديم، از سويي يكي از دو ارگان سينما جوان و سينما تجربي‌، يكي از آنها در نهايت موفقيت، بود كه نگراني‌هايي براي تغييرات در آن وجود داشت و ديگري با مشكلات زيادي روبرو بود.

توکلی اظهار داشت: در ابتداي دوره قبل، بسياري به روش مديريتي سابق انجمن معترض بودند و يادم مي‌آيد 17‌، 18 نامه‌ي سرگشاده و پر از امضاء تنها به دست من رسيده بود. در آن شرايط فكر مي‌كردم بهترين كار اين است كه انجمن سينماي جوان به سمت انحلال برود، اما شرايط به گونه‌اي پيش رفت كه سينماي جوان بازسازي و نقاط قوت و ضعف آن شناخته شد، جالب است بدانيد آن زمان فقط انجمن سينماي جوان چند ميليارد به تشكيلات مالياتي بدهكار بود و كاملا ورشكست محسوب مي‌شد.

وی افزود : در ابتدا که میرزاخانی مدیریت انجمن را به عهده گرفته بود ، ناامید بودم ولی بعد کم کم فعالیتهای خود را نشان داد. که ما را رو سپید کرد.

 توکلی در عين حال با توجه به شرايط امروز انجمن خاطرنشان كرد: انجمن امروز يكي از چند تشكيلات سالم‌، موفق و پرقدرت سازمان سينمايي است، به خصوص آنكه فعاليت‌هايي را در سطح كشوري انجام مي‌دهد و مي‌تواند در اين زمينه كمك حال سازمان سينمايي باشد.
 
نگاه جوان آموزنده تر است

صلحجو نيز در سخناني درباره وضعيت فعلي انجمن سينماي جوان و علاقه فيلمسازان به اين انجمن گفت: فيلمسازان كهنه كار، از تجربه بيشتري برخوردار هستند. اما فيلمساز جوان نگاه ما را به زندگي امروز كه به جوانان متعلق است روشن مي‌كند به همين دليل است كه من سينماي جوان را دوست دارم.
 
وي در ادامه با تقدير از عملكرد هاشم ميرزاخاني در اين انجمن بيان كرد: من از آقاي ميرزاخاني خوبي و معرفت جواني ديدم و لازم مي‌دانم كه به سهم خودم از ايشان تشكر كنم و برايشان آرزو مي‌كنم كه در آينده هم بتوانند از نيروي جوان خودشان استفاده كنند.
 
صلح‌جو در پايان سخنانش براي حبيب ايل‌بيگي مديرعامل جديد انجمن سينماي جوان نيز آرزوي موفقيت كرد و گفت: ما هميشه آمدن و رفتن را تجربه مي‌كنيم، اميدوارم اين موضوع را در نظر داشته باشيم و ان شاء الله آقاي ايل‌بيگي از اينكه يكروز اين مسند را ترك مي‌كنند، نترسند و فعاليت‌هايشان را با قدرت پي بگيرند.
 
پول های میلیاردی را به جوانان  اختاص دهید
 
در ادامه امير شهاب رضويان كه خود را بازنشسته سينماي جوان معرفي كرد، ضمن خسته نباشيد به هاشم ميرزاخاني‌، در اعتراض به سخنان هوشنگ توكلي گفت: فكر مي‌كنم فرصت براي نقد عملكرد آقاي ميرزاخاني وجود دارد اما در اينجا مي خواهم بگويم  اينكه انجمن سينماي جوان ويرانه‌اي بيش نبود‌، بي‌عدالتي نسبت به كساني است كه سال‌ها براي آن زحمت كشيدند.
 
وي در بخش ديگري از سخنانش با ابراز اميدواري براي آينده‌اي روشن در فعاليت‌هاي انجمن سينماي جوان اظهار كرد: فكر مي‌كنم اگر پول‌هاي ميلياردي كه در فيلم‌هاي فاخر هزينه شد تقسيم و هرچند ميليون تومانش به بچه‌هاي فيلمساز جوان داده مي‌شد، مي‌توانستيم شاهد اتفاقات بزرگي باشيم. اميدوارم مدير جديد سازمان سينمايي به اين بخش توجه داشته باشد.
 
اميرشهاب رضويان در پايان سخنانش دو مشكل امروز انجمن سينماي جوان را هزينه‌هاي بسيار سنگين پرسنل اين سازمان و همچنين به روز نبودن اهداف انجمن سينماي جوان با توجه به ساخت فيلم توسط هر شخص و با هر دوربيني اشاره كرد.
 
برچسب ها: مراسم ، تودیع ، معارفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
شما اصلا مگر فیلم ساز هم تربیت کردید
آخرین اخبار