آنچه در برنامه "هفت" گذشت،

غفاری: مدیران جدید نباید فریب فرش قرمز برخی را بخورند/ انتقاد علی اکبری از قالیباف تا دستمزد واقعی فرخ‌نژاد

کارگردان "استرداد" در برنامه هفت گفت:مصاحبه‌های زیادی در خصوص این فیلم وجود دارد گویا عده‌ای نان و درآمدشان ناسزاگویی به مدیران قبلی است بنابراین نوک انتقاد خود را به سمت "استرداد" گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی "هفت" شب گذشته با اجرای سردبیری "محمد گبرلو" به روی آنتن رفت.
 
در بخش اول "علی غفاری" کارگردان و "محسن اکبری" تهیه‌کننده فیلم سینمایی "استرداد" مهمان برنامه بودند.

علی غفاری"، کارگردان ابتدا در خصوص انتقادات درباره فیلم "استرداد" گفت: مصاحبه‌های زیادی در خصوص این فیلم وجود دارد گویا عده‌ای نان و درآمدشان فحش دادم به مدیران قبلی است بنابراین نوک انتقاد خود را به سمت "استرداد" گرفتند.
 
وی در خصوص ایده اولیه این فیلم افزود: از سال 1379 قصد ساخت سریالی با نام بیگانه داشتم که درباره اشغال ایران توسط سوریه بود، بنابراین تمام زوایای آن تاریخ را بررسی کردم ولی قبل از شروع فیلم‌برداری به دلیل کمبود بودجه آن پروژه تعطیل شد.
 
وی ادامه داد: بعد از آن به 11.5 تن حق طلا در تاریخ ایران رسیدم و اینکه این سوژه قابلیت فیلم سینمایی دارد بنابراین طرح آن را با شمقدری مطرح کردم.
 
"غفاری" بیان کرد: بعد از آن شمقدری فیلم‌نامه "استرداد" را به من معرفی کرد که خود قبل از آن قصد ساخت آن فیلم را داشتم من هیچ نسبت خویشاوندی با شمقدری و مدیران قبلی نداشتم و اگر "استرداد" به جایی رسیده به دلیل تلاش‌هایی است که در جهت ساخت آن انجام دادم.
 
"غفاری" تصریح کرد: پس از رسیدن فیلم‌نامه "استرداد" به دست من، برای ساخت آن سراغ تاریخ‌دانان رفتم که اولین فرد "خسرو معتضد" بود.
 
وی عنوان کرد: من بارها برای ساخت این فیلم نزد "خسرو معتضد" رفتم در حالی وی در یک مقاله انتقاد‌آمیز عنوان کرد که چرا ما برای بررسی و پرسش تاریخ به نزد وی نرفتیم.

"غفاری" اظهار داشت: دوستان با برخی از صحبت‌هایشان به گونه‌ای فرش قرمز برای مدیران جدید پهن می‌کنند در حالی که ایم حرکت را برای مدیران قبلی کرده‌اند و هم‌اکنون منتقدان مدیران قبلی شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: من از "حجت‌الله ایوبی" تقاضا دارم فریب این حرف‌ها را نخورد چراکه کسانی که در حال حاضر از مدیران قبلی انتقاد می‌کنند 4 سال دیگر منتقدان شما خواهند بود.
 
"غفاری" در خصوص بازی "حمید فرخ‌نژاد" اظهار داشت: "حمید فرخ‌نژاد" بهترین بازیگر سینمای ایران است و کار با او فوق‌العاده است چراکه بازیگری را به خوبی می‌شناسد.
 
"محسن علی‌اکبری" تهیه‌کننده، ابتدا در خصوص فروش این فیلم گفت: "استرداد" میان 6 فیلم در حال اکران بهترین فروش را دارد و مخاطبان از تماشای آن راضی هستند و رضایت مخاطب برای من خیلی مهم و ارزشمند است.
 
وی افزود: سیر فروش "استرداد" از روز اول سیر صعودی دارد و امید است که با فروش خوبی روبرو شویم.
 
"علی‌اکبری" خطاب به محمد قالیباف عنوان کرد: من از "محمد قالیباف" در این برنامه انتقاد می‌کنم هرچند زحمات زیادی برای فرهنگ و هنر کشیدند اما دوستان زیباسازی تمام پلاکاردهای تبلیغاتی "استرداد" را برداشته‌اند و حتی در برخی از آنها صورت بازیگر روسی را پاره کرده‌اند با این عقیده که این بازیگر حجاب ندارد در حالی که این بازیگر خارجی است.
 
وی اظهار داشت: "محمد قالیباف" به عنوان شهردار تهران باید یک برخورد جدی با این افراد داشته باشد.
 
"علی‌اکبری" درخصوص سپردن ساخت این اثر به "علی غفاری" عنوان کرد: دوستی من با "شمقدری " کاملا صحت دارد اما انتخاب "علی غفاری" تنها به دلیل 25 سال فعالیت در عرصه سینما به خصوص پروژه‌های پروواکشن بوده به انضمام اینکه در کنار بسیاری از بزرگان تجربیات زیادی را کسب کرده بود وقتی این تجربیات را کنار هم گذاشتیم کسی جز "علی غفاری" نیافتیم.
 
 وی در خصوص عدم حضور "فرهاد قائمیان" در برنامه اظهار داشت: "فرهاد قائمیان" ماهی یک بار خدام حرم امام رضا(ع) است بنابراین نتوانست در این برنامه حضور پیدا کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: "استرداد" با 5 میلیارد تومان ساخته شده در حالی که ساخت این فیلم در سرمای منفی 30 درجه مسکو و فراهم کردن تمامی امکانات هزینه‌های زیادی را در برمی‌گرفت.
 
"علی‌اکبری" در خصوص دستمزد "حمید‌ فرخ‌نژاد" عنوان کرد: من از اظهارنظر دیگران نسبت به دستمزد "فرخ‌نژاد" اظهار تعجب می‌کنم "فرخ‌نژاد" در سرمای منفی 30 درجه مجبور بود با کت و شلواری باشد و حتی او دستمزد یک ماه خو.د را هم نگرفت.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: هفت ، برنامه ، علی اکبری ، غفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار