نگاهی بر کارنامه هنری مرد هزار چهره سینمای جهان

آرون اکهارت اولین تجربیات بازیگری اش را در انگلیس و بعدها در استرالیا در هنگام تحصیل انجام داد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،  آرون در سال 1986 در کوپرتینوی کالیفرنیا  که به خاطر وجودش شرکت معظم اپل شهرت زیادی دارد به دنیا آمده است او همشهری استیو  جابز و ریموند کارور است پدرش آلمانی و یک متخصص کامپیوتر بود و مادرش یک شاعر و نویسنده کتابهای کودکان انگلیسی  اسکاتلندی با اجداد آلمانی.
 
 پیشنهاد بازی در فیلم یادآوری (2000) را  رد کرد اما بعدها در  فیلمی دیگر کارگردان این فیلم کریستوفر نولان،  یعنی شوالیه  تاریکی بازی کرد.
 
 نیکول کیدمن او را برای بازی در نقش شوهرش در لانه خرگوش پیشنهاد کرد.
 
5 فیلم برتر عمرش را اینک آخر الزمان (1979)، پنج قطعه آسان (1970)، گریز(1972)، بزرگ کردن بچه (1938) و قطار سریع‌السیر نیمه شب (1978) می داند و بازیگر محبوبش کری گرانت است.
 
 
 مسیر شهرت
 
 آرون اکهارت اولین تجربیات بازیگری‌اش را در انگلیس و بعدها در استرالیا در هنگام تحصیل انجام داد و وقتی در سال 1988 به آمریکا بازگشت تحصیلات‌اش را در رشته هنر ادامه داد و در سال 1994 فارغ‌التحصیل شد  بعد از آن به کارهای متفاوتی  از رانندگی اتوبوس  تا کارگری ساختمان مشغول شد، تا این که با حضور در چند تبلیغ تلویزیونی و یک نقش کوتاه در یک سریال کارش را به صورت حرفه‌ای در رشته بازیگری آغاز کرد او پیش از آن که به شهرت برسد.

 با نیل لابوت، نویسنده و کاگردان مشهور آشنا شد و در بین  سال های 1997 تا 2002 در  چهار فیلم برای او به ایفای نقش پرداخت که اولین نقش مهم اش در فیلمی با عنوان گروهی از  مردان (1997) بود خود فیلم و بازی اکهارت در آن نظرات مثبتی را بر انگیخت و فیلم توانست عنوان بهترین  فیلم اول جوایز  انجمن منتقدان نیویورک را از آن خود کند و بازی اکهارت هم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را از جشنواره اعطای جوایز مستقل اسپیریت به دست آورد.

 پس از آن  بود که در  هر  یکشنبه موعود اولیور استون  با آل پاچینو و کامرون دیاز همبازی شد اما عهده شهرت و اعتبار جهانی اش را مدیون  فیلم تحسین شده  ی سال 2000 استیون سودربرگ، ارین براکوویچ بود در این فیلم او در کنار جولیا رابرتز و آلبرت  فینی ظاهر شد.

 سال 2006 هم به خاطر بازی در نقش نیک نیلور در فیلم از  از سیگار کشیدن تان متشکرم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد بازی در نقش شخصیت ها روی دنت در شوالیه ی تاریکی کریستوفر نولان او را در یکی از پرفروش ترین فیلم  های تاریخ سینما در سر زبان ها انداخت.
 
 جایزه ها 
 بهترین بازیگر مرد جشنواره ی بین المللی تائورمینا برای در گروه مردان( 1997) نامزد  جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو بری در گروه مردان (1998) نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای از سیگار کشیدتان متشکرم(2007) برنده ی جایزه انتخاب  مردمی به  صورت مشترک برای بازی در فیلم شوالیه ی تاریکی (2009).
 
منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار