نقش بی‌بی، بندر بن سلطان و اوباما در شکل‌گیری گروه موسوم به "جبهه اسلامي"

بنا به گزارشات موجود، نمایندگاني از سوی بندر بن سلطان رئیس اطلاعات عربستان سعودی به اعضاي کنگره تعهد چندین میلیارد دلاري عربستان را براي شکست نظام بشار اسد در صورت حمایت آمریکا از گروه موسوم به "جبهه اسلامي" را اعلام داشته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پیپل وویس، هفته گذشته کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) متشکل از بحرین،کویت،عمان، قطر ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی ، همراه با برخی از کشورهای اتحادیه عرب، به علاوه ترکیه و اسرائیل، براي تامين مالي 6 ميليارد دلاري گروه موسوم به "جبهه اسلامي" در سوريه- با هدف براندازي بشار اسد-رايزني‌هاي بسياري با يكديگر داشته‌اند.

این كشورها- "بهترین دوستان منطقه ای امریکا" -خواهان آنند كه دولت اوباما برای سرنگونی دولت سوریه با کمک‌های مالی، مسلح کردن، آموزش، تسهیل و به طور کلی طراحی ميدان جنگي شورشيان اين جبهه – جبهه‌اي تشکیل شده از اتحاد هفت جناح "ميانه‌روي" شورشیان- در كنار آنها در براندازي نظام سوريه همكاري سازنده‌ای داشته باشد.

بنا به گزارشات موجود، نمایندگاني از سوی بندر بن سلطان رئیس اطلاعات عربستان سعودی به اعضاي کنگره تعهد چندین میلیارد دلاري عربستان را براي شکست نظام اسد در صورت حمایت آمریکا از جبهه اسلامي را اعلام داشته‌اند.آنها بر اين باورند كه رقم براندازي اسد از رقم شش تریلیون دلاري (براساس مطالعه اخیر دانشگاه براون) هزینه‌های پروژه جنگ‌هاي اخير آمريكا،كمتر خواهد بود.در سال 2013 دانشگاه بروان در بررسی هزینه‌های جنگ آمریکا در عراق، افغانستان، و پاکستان، مقدار کل هر سه جنگ را بالغ بر 6 تريليون دلار براورد كرده است. 

در میان گروه‌هاي شبه نظامی كه به ائتلاف جدید شورای همکاری خلیج فارس پيوسته‌اند،می‌توان به تيپ التوحید، گروه سلفی احرار‌الشام، صقور الشام، گردان الحق ، انصار‌الشام و ارتش اسلامی، که در اطراف دمشق متمرکز شده‌اند،اشاره کرد. جبهه کرد اسلامی نیز به این اتحاد پیوسته است.

جبهه اسلامي پيشتر اعلام داشته است كه براي براندازي بشار اسد به هر بهاي ممكن حتي تلفات بي‌شمار انساني، اهتمام دارد. ابو فراس، سخنگوی ائتلاف جدید،در اين مورد مي‌‌گويد: "ما در حال حاضر برنامه ادغام جناح هاي نظامی مبارزه در سوریه را با موفقيت كامل انجام داده‌ايم".
جبهه اسلامي از سه گروه اصلي تشكيل شده است: جبهه اسلامي سوریه (SIF)، جبهه آزادی بخش اسلامی سوریه (SILF)، و جبهه اسلامی کردستان (KIF). از جبهه اسلامي سوريه، احرار الشام ، گردان انصار الشام، و الحق ،و جبهه اسلامي كردها و تيپ هاي سابق جبهه آزاديبخش اسلامي سوريه از جمله صفور الشام التوحيد و جيش الاسلام به جبهه اسلامي پيوسته‌اند. هیچ یک از این گروه ها از سوي آمريكا به عنوان سازمان های تروریستی خارجی معرفي نشده‌اند .

 حاميان اين گروه، از جمله اسرائيل،به مقامات آمريكايي اطمينان خاطر داده‌اند كه جبهه اسلامي از یک سیاست و یک فرماندهی نظامی حمايت خواهند كرد. يوسي کوهن مشاور امنيتي اسرائيل،همچنین وعده داده است كه گروه جديد مانند شورشيان قبلي همچون النصره "ديوانه" عمل نخواهند کرد و در يك جبهه كنترل شده و متحد و نه بصورت پراكنده برنامه هاي آنها را در سوريه اجرا كنند. کوهن و آيپك بیشتر به اعضای کنگره و کارکنان کنگره چنين القاء مي‌كردند كه ظهور جبهه اسلامي یکی از مهمترین تحولات جنگ سوريه است، وي وعده اين را هم داده بود كه تشكيل اين جبهه باعث ادغام هفت سازمان شورشي در يك فرماندهي مستقل و كنترل شونده ممكن خواهد شد.براساس برآورد سيا تعداد نيروهاي نظامي اين جبهه،حدود 75 هزار نفر مي‌باشد. بنا به گزارش ها اين اقدام با هدف الحاق جبهه شمال با جبهه جنوب انجام خواهد شد. در ادامه نیز يك تيم مشترك از عربستان و اسرائيل از آمريكا خواهند خواست تا تعداد افراد آموزش دیده شورشیان را در ترکیه، سوریه و اردن، از سطح فعلی خود ( 200 در هر ماه) تا 500 نفر در ماه افزايش دهد.

آنچه تیم اسرائیل، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب از متحدان غربی خود (بخصوص ایالات متحده) مي‌خواهند،تامين مالي جبهه اسلامي (5.5 ميليارد دلار) است. علاوه بر اين، "امتياز" سرنگونی نظام اسد، متعاقبا حذف نفوذ رو به رشد ایران در منطقه خواهد بود. این طرح پیشتر بنا به گزارش های رسیده از سوی برخی منابع، در دولت اوباما به عنوان يك طرح "مضحک و احساساتی"،كنار گذاشته شده است. با این حال، تل آویو، لابی صهیونیست در کنگره ایالات متحده، و تا حدودي آنکارا،بر اين امر پافشاري دارند تا با متعاقد كردن آمريكا و اجراي برنامه "جبهه اسلامي" برنامه هاي منطقه اي خود در سوريه را پياده سازند. 

یکی از اعضای مجلس که به شدت با آيپك موافق مي‌باشد، دانکن هانتر است. هانتر عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان،معتقد است که ایالات متحده باید از سلاح‌های هسته ای علیه تهران استفاده کند. وي هفته گذشته در مصاحبه تلویزیونی با فاکس مخالفت خود با هر گونه مذاکره با ایران را اعلام كرد.وی بر این امر اصرار دارد که سیاست ایالات متحده باید " بمباران هوایی" عليه "تاسيسات تاکتیکی هسته ای ايران" باشد تا از اين طريق ايران را به موضع دهه گذشته،يا دو سه دهه پيش برگرداند.

به گزارش منابع موجود در حلب و دمشق، مواضع رهبری جبهه اسلامي میان پنج گروه از هفت گروه تقسیم شده است. چهار روز پس از اعلام شكل گيري جبهه اسلامي منشور سازماني اين جبهه نيز اعلام شد. منشور خواستار یک حکومت اسلامی و اجرای قانون شریعت مي باشد(البته نه اسلام واقعي). جبهه اسلامي مخالف سکولاریسم، قانون انساني، دولت مدنی و دولت جدایی طلب کُرد است. 

"تشکیل جبهه اسلامی در پاسخ به پیشرفت هاي اخير دولت بشار اسد،و "وضعیت تهاجمی جهادگران در برابر دیگر شورشیان بوده است، به علاوه اينكه یک معامله خوب در حوزه دخالت خارجی،خواهد بود."

بر خلاف اخبار ضد و نقيض در خصوص موضع بي طرفانه اسرائيل در قبال ناآرامي هاي داخل سوريه، دستاوردهای اخير حزب الله در سوریه و سياست خارجي ايران، باعث ترس در كابينه نتانياهو شده است. 

منبع آگاه در کنگره آمریکا، ترور یکی از فرماندهان کلیدی حزب الله را به عنوان بخشی از پروژه دولت نتانیاهو برای تضعیف حزب الله ،دانسته است. فرمانده مقاومت در توسعه هواپیماهای بدون سرنشین برای حزب الله، و همچنین انتقال اسلحه به غزه از طریق مصر نقش ويژه‌اي داشته است. او همچنین روابط خوبی با جناح‌های فلسطینی در غزه، سوریه، و لبنان داشته است. اسرائیل از توافق غرب و ایران نيز ناراحت است. بنابراین، هدف اسرائیل از این ترور ،فریب طرف آمریکایی به یک رویارویی و در نتیجه فهماندن اين موضوع به غرب كه: حزب الله همچنان یک سازمان تروریستی است.

بنا به گفته منابع در کمیته روابط خارجی ایالات متحده، کاخ سفید به شدت از سوي لابی صهیونیستی در ایالات متحده و كابينه نتانیاهو براي اتخاذ "اقدامات جبرانی" برای "اشتباه فاجعه بار تاریخی" واشنگتن در خنثی کردن مسئله هسته ای ایران و امتناع از بمباران دمشق،تحت فشار است. اقدامات جبراني،تامين مالي و حمايت از شكل گيري جبهه اسلامي تلقي شده است. "سرمایه گذاری" 5.5 میلیارد دلار از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس / اتحادیه عرب پرداخت خواهد شد البته، با کمک آمریکا و صهیونیست‌ها!. منابع بعدي به طور مستقیم و غیر مستقیم از جیب مالیات دهندگان آمریکا پرداخت خواهد شد بدون آنكه اسرائيل چيزي پرداخت كند!
چاک هیگل، وزیر دفاع آمريكا، با ابراز سوء ظن شخصی خود در اين خصوص مي‌گويد:"تیم اسرائیل و عربستان در تلاش است تا آمریکا را به باتلاق عمیق‌تري بكشانند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار