فقط با اين درجه آب صورتتان را بشوييد

شستشوي صورت با آب يكي از متداول‌ترين روش‌ها براي پاك كردن مواد آلوده از سطح آن است كه گاهي با مواد شوينده همراه است ولي درجه حرارت آب هم بايد درنظر گرفته شود.

منصور نصيركاشاني،‌ متخصص پوست درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهترين دماي مناسب آب براي شستشوي صورت‌ دمايي است كه به دماي بدن نزديك باشد.

اگر پوست صورتمان چرب است بهتراست از دماي بالاتري از آب استفاده كنيم و يك نوع شوينده هم به آن اضافه شود تا از چربي موجود در سطح پوست صورت كاسته شود. البته بايد به اين نكته توجه كرد كه بعداز شستن،‌ غدد چربي موجود در سطح پوست مجددا ترشح مي‌كند و پوست چرب مي‌شود.

وي در ادامه افزود: افرادي كه پوست خشك دارند بهتراست كمتراز مواد شوينده براي شستن صورت استفاده كنند تا چربي لازم به پوست برسد و يا اگر از لوازم آرايشي استفاده مي‌كنند كه حتما بايد از طريق مواد شوينده از سطح پوست پاك شود بهتراست بعداز هرشستشو از كرم‌هاي مرطوب و يا چرب استفاده كنند تا چربي لازم را به پوست برسانند.

اين متخصص خاطرنشان كرد:‌ كساني‌ كه از مواد آرايشي استفاده مي‌كنند توجه داشته باشند كه اين مواد براي مدت طولاني روي سطح پوست باقي نماند چراكه اين مواد وارد منافذ پوست شده و باعث مسدود شدن آنها و جذب اين مواد به داخل پوست مي‌شود.

بهترين نوع آب،‌ آب ولرم است كه براي شستشوي صورت مناسب است و موجب شادابي آن مي‌گردد.

انتهاي پيام /

برچسب ها: آب ، صورت ، منافذ ، پوست ، ترشح ، چرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.