ترفندهای شبانه؛

از شر اشغالگران اندروید راحت شوید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربران تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها پس از شارژ باتری، میزان فضای آزاد در حافظه دستگاه است. باتوجه به امکانات بسیاری که تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند، بسیاری از امور روزمره آنها با این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فعالیت‌ها موجب می‌شود در عرض چند روز یا چند هفته، حافظه دستگاه پر شود. آیا حافظه دستگاه اندرویدی شما هم اشباع شده است؟ آیا می‌دانید کدام نرم‌افزار یا کدام‌یک از اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شما بیش از همه فضای آزاد حافظه را اشغال کرده است؟

خوشبختانه در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید به این مشکل توجه ویژه‌ای شده و شما می‌توانید براحتی در عرض چند دقیقه نرم‌افزارهایی را که بیشترین فضای حافظه را اشغال کرده‌اند، مشاهده کنید و در صورت نیاز، نسبت به پاکسازی حافظه پنهان، اطلاعات ذخیره شده یا دانلودی و حذف نرم‌افزارها اقدام کنید. دسترسی به این بخش به روش زیر امکان‌پذیر است:

1‌ـ‌ از صفحه اصلی دستگاه اندرویدی خود روی Settings فشار دهید و Storage را انتخاب کنید.

2‌ـ‌ در این مرحله، اطلاعات مختلفی از میزان فضای اشغال شده از سوی بخش‌های مختلف در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تصاویر و ویدئوها، موزیک‌ها، فایل‌های دانلودی، نرم‌افزارها و حافظه نهان از جمله بخش‌های قابل مشاهده در این فهرست به‌شمار می‌رود.

3‌ـ‌ با فشار گزینه Apps فهرستی از نرم‌افزارهای مختلف و میزان فضای اشغال شده از سوی هریک از آنها برای شما به‌نمایش در می‌آید و پس از آن نیز می‌توانید با فشار روی نام هریک از نرم‌افزارها، علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر با استفاده از گزینه‌های Clear cache یا Clear data نسبت به حذف اطلاعات ذخیره شده در حافظه نهان یا اطلاعات مربوط به نرم‌افزار اقدام کنید.

4‌ـ‌ علاوه بر اینها شما می‌توانید با فشار گزینه Pictures, videos و Audio به تصاویر، موزیک‌ها و ویدئوهای ذخیره شده در دستگاه دسترسی یابند و برخی آنها را برای افزایش فضای خالی حافظه، حذف کنید.

5‌ـ‌ دیگر گزینه‌ موجود در این بخش که استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم Cached data نام دارد. با انتخاب این گزینه، اطلاعات نهان ذخیره شده در دستگاه شما ـ که حاصل فعالیت‌های روزمره و اجرای نرم‌افزارهای مختلف است ـ پاکسازی خواهد شد و در موارد بسیاری، بخش عظیمی از حافظه آزاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار