پس از امضای قراردادخواهرخواندگی از سوی شهرداران دو شهر ؛

تهران و آنکارا خواهر خوانده شدند

قرارداد خواهرخواندگی دو شهر تهران و آنکارا در مراسمی رسمی و در محل شهرداری آنکارا به امضای محمد باقر قالیباف" شهردار تهران و "ملیح گوکچک" شهردار آنکارا رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از آنکارا ،مراسم امضای قرارداد خواهرخواندگی دو شهر پس از دیدار رسمی شهرداران تهران و آنکارا  و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و مدیران شهری و محلی صورت گرفت .پس از امضای این توافقنامه شهرداران آنکارا و تهران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به سولات خبرنگاران پاسخ دادند که مشروح این  کنفرانس و همچنین مذاکرات شهرداران آنکارا و تهران متعاقبا ارسال می شود .
 
گفتنی است این مراسم با حضور گسترده خبرنگاران رسانه های گروهی ترکیه برگزار شد.
 
آنکارا به عنوان شهری جدید و مدرن و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه محسوب می شود که حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد .

شایان ذکر است: پیمان خواهر خواندگی بین شهرهایی امضا می‌شود که نوعی وجه تشابه و همسانی از قبیل ویژگی‌های تاریخی ، فرهنگی و ... مشترک با یکدیگر داشته باشند تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیش برد اهدافشان استفاده کنند و با اعزام گروه های کارشناسی از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش شهردار تهران پس از امضای قرارداد خواهر خواندگی به منظور حضور در نشست دوره ای بخش غرب آسیای مجمع شهردارن جهان UCLG MEWA که خود ریاست آن را بر عهده دارد ، آنکارا را به مقصد قونیه ترک خواهد کرد .

*روابط حسنه تهران استانبول میان تهران و آنکارا برقرار خواهد شد

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران قاليباف هنگام ورود به  آنكارا عنوان کرد :همكاريهاي  ايران و تركيه با امضاي تفاهم نامه خواهر خواندگي  آنكارا و تهران گسترش مي يابد .
                                                            
شهردار تهران گفت : امضاي تفاهم نامه خواهر خواندگي تهران و آنكارا بستر مناسب براي فعاليت هاي اقتصادي و سرمايه گذاري بين ايران و تركيه را بوجود مي آورد .

وی افزود: اين سفر فرصتي براي بازديد و  ديدار با مقامات شهري تركيه فراهم مي كند .
 
شهردار تهران به عقد تفاهم نامه خواهر خواندگي بين تهران و آنكارا در  اين سفر اشاره كرد و ادامه داد: به رغم اينكه امضاي اين تفاهم دير  صورت مي گيرد اما اين رويداد فرصت مناسبي را براي فعاليت هاي اقتصادي  و سرمايه گذاري در بخش هاي عمراني و فرهنگي بين دوكشور فراهم مي كند.

قاليباف يادآورشد: كه علاوه بر امضاي تفاهم يادشده - نشست سه روزه  شهرداران كشورهاي خاورميانه و غرب آسيا فردا - پنجشنبه - به رياست  شهردار تهران در قونيه برگزار مي شود.

شهردار تهران به ديدار خود با شهردار استانبول اشاره كرد و  توضيح  داد: در اين ديدار درباره گسترش روابط شهرداري هاي تهران و استانبول نيز گفت وگو خواهد شد  .

قاليباف همچنين درباره فعاليت هاي صورت گرفته توسط شهرداري تهران در  حوزه گردشگري گفت : در اين بخش هيچ مشكلي وجود ندارد 
فعاليت هاي شهرداري تهران سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف همچون امور  خدماتي در زمينه هاي احدات فروشگاهها- ساخت و ساز مسكن در بافت هاي  فرسوده شهري - حمل و نقل عمومي و فعاليت هاي فرهنگي با عقد تفاهم نامه  خواهر خواندگي  آنكارا و تهران به همراه بستر  گسترش صنعت گردشگري  فراهم خواهد شد  .

*شهردار تهران وارد آنکارا شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شهردار تهران به منظور امضای قرارداد خواهر خواندگی تهران و آنکارا ساعاتی پیش وارد این شهر شد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی شهرداری آنکارا ، "دکتر محمد باقر قالیباف" شهردار تهران و "ملیح گوکچک" شهردار آنکارا عصر امروز با یکدیگر دیدار کرده و ضمن بررسی راهکارهای همکاری بیشتر ، در مراسمی رسمی قرارداد خواهر خواندگی دو شهر را امضا می کنند .
بر اساس این گزارش شهردار تهران پس از امضای قرارداد خواهر خواندگی به منظور حضور در نشست دوره ای بخش غرب آسیای مجمع شهرداران جهان UCLG MEWA که خود ریاست آن را بر عهده دارد ، آنکارا را به مقصد قونیه ترک خواهد کرد .

شایان ذکر است در چهارمین اجلاس مجمع شهرداران جهان که در رباط مراکش برگزار شد دکتر محمد باقر قالیباف که ریاست بخش غرب آسیای مجمع شهردارن جهان را در اختیار دارد با اکثریت مطلق آرا ، برای یک دوره سه ساله دیگر به عنوان "نایب رئیس مجمع شهرداران جهان" انتخاب شد .

این خبر در حال تکمیل است؛
برچسب ها: شهردار ، تهران ، انکارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار