مسافران احتمالي جام جهانی/ محمد نوری

"محمد نوری" یکی از بازیکنان با اخلاق فوتبال کشورمان که شاید یکی از مسافران جام جهانی فوتبال 2014 باشد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد نوری متولد 19 دی‌ 1361 که در شهر سنقر استان کرمانشاه به دنیا آمد و در 2 ماهگی خانواده وی به تهران نقل مکان کردند. نوری فوتبال را در سن 5-6 سالگی در کوچه و خیابان‌های تهران آغاز کرد. وی که به فوتبال علاقه‌ خاصی داشت در دوران تحصیل نیز، بعد از مدرسه به زمین‌های خاکی رفته و فوتبال بازی می‌کرد.



در سن 13-14 سالگی در یکی از تیم‌های محلاتی در کرج به مربیگری آقای رحیمی بازی می‌کرد و یک سال بعد در تیم متروی تهران با مربیگری علی رحیمی مشغول به بازی شد.

**استارت نوری برای حرفه‌‌ای شدن
او در سن 16-17 سالگی به تیم همای تهران با مربیگری صفدری رفت و به مدت 5 سال برای این تیم بازی کرد.در این مدت تیم استقلال خواستار این بازیکن شد ولی باشگاه هما تقاضای آنها را رد کردند و نوری همچنان در تیم هما بازی کرد.



بعد از پایان 5 سال و اتمام قرارداد وی با تیم هما، نوری به اصفهان رفت و با تیم سپاهان وارد مذاکره شد.
در آن زمان لوکا بوناچیچ مربیگری این تیم را بر عهده داشت. آن سالها با این حال که سختی دوری از خانه و خانواده را برای نوری همراه داشت ولی استارت درخشش محمد نوری بود. نوری 2 سال برای سپاهان بازی کرد و با این تیم در آن سال قهرمان جام حذفی شدند.

**مهمترین اتفاق زندگی نوری در اصفهان
محمد نوری طی مدتی که در سپاهان بازی می‌کرد در شهر اصفهان ازدواج کرد و یکی از مهمترین اتفاق‌های زندگیش رخ داد.

**خدمت سربازی همزمان با بازی فوتبال
بعد از دو سال بازی در سپاهان، نوری به تهران بازگشت و با تیم صبا باتری قرارداد بست. تیم صبا باتری آن زمان هنوز یک تیم نظامی نشده بود.

پس از نظامی شدن این تیم و انتقالش به قم، نوری تصمیم گرفت که خدمت سربازیش را نیز در این تیم بگذراند. وی دو سال دیگر با این تیم نظامی که صالح سرمربی آن بود قرارداد بست.


**سالهای سختی با دو نعمت الهی شیرین شد
محمد نوری همگام با بازی در صبا باتری صاحب دو فرزند، یکی دختر و یکی پسر شد.

**پیوستن کاپیتان به تیم محبوبش نوری در سن 27 سالگی به تیم بزرگ و محبوب پرسپولیس پیوست

او که از کودکی علاقه بسیار زیادی به بازی در این تیم داشت پیراهن سرخپوشان را به تن کرد وبا مسئولان این تیم به توافق رسید و با یک قرارداد دو ساله برای این تیم بازی کرد.

نوری با این تیم پرطرفدار وپرحاشیه ابتدا با مربیگری علی دایی بازیش را شروع کرد.
وبا غلامرضا رضایی و امیرحسین فشنگچی، هر سه مثلث تیم پرسپولیس شدند این سه که به سه تفنگدار علی دایی معروف شده بودند بازی‌های خوبی را برای این تیم محبوب ارائه می‌دادند.

** جدایی سرمربی از سرخپوشان

بعد از حاشیه‌های فراوان، علی دایی از سرمربیگری این تیم انصراف داد و جای خود را به یحیی گل‌محمدی داد.

این کار با نارضایتی طرفداران مواجه شد و حاشیه‌های بیشتری برای سرخپوشان درست شد.

هر چند رفتن علی دایی نوری را ناراحت کرد ولی او با تعصب برای تیمش بازی‌ می‌کرد تا اینکه بعد از یک فصل دوباره علی دایی به پرسپولیس بازگشت.


تا کنون نوری 3 فصل متوالی برای پرسپولیس بازی کرده و قریب به یک سال است که بازوبند کاپیتانی را به بازوهایش بسته است.

وی قهرمانی در جام حذفی را نیز با این تیم کسب کرده است و همچنین 12 بازی ملی انجام داده و 3 گل ملی هم در کارنامه خود دارد ولی یکی از گل‌هایش در بازی ایران و ازبکستان مورد قبول واقع نشد.

اکنون محمد نوری در سن 31 سالگی به عنوان کاپیتان تیم بزرگ پرسپولیس، هم به بازی در این تیم محبوب مشغول است و هم مثل بقیه انسان‌ها درگیر مسائل زندگی و بزرگ کردن دو فرزند خود است و شاید بزرگترین آرزوی ورزشی محمد نوری، حضور در جام جهانی 2014 با تیم ملی فوتبال ایران است.

باید دید تا آن زمان کارلوس کی‌روش چه نظری در این باره دارد و محمد نوری چگونه خود را به تیم ملی اثبات کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۶ دی ۱۳۹۲
بي خيال تو رو خدا
آخرین اخبار