نخستين گفتگوي دو کره پس از اعدام شوهر عمه "اون"

همزمان با افزایش نگرانیها درباره بی‌ثباتی در کره شمالی، کره جنوبی و کره شمالی امروز پنجشنبه در اولین دیدار پس از اعدام ناگهانی شوهر عمه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، گفتگوهای خود را در زمینه یک منطقه صنعتی مرزی مشترک از سرگرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آخرین دور این گفتگوها در ماه سپتامبر برگزار شد و منطقه صنعتی کائه سونگ که در مرز دو کره واقع شده پس از تنش‌های نظامی که باعث تعطیلی پنج ماه آن شده بود، بازگشایی شد.

کیم کی وونگ رئیس هیات مذاکره کره جنوبی قبل از عبور از مرز به خبرنگاران گفت: ما اجرای توافقات و مسائل پیرامون مجموعه صنعتی کائه سونگ را بررسی کردیم.

همچنین اواخر روز پنجشنبه گروهی از نمایندگان خارجی شامل وزرای گروه 20 نیز قرار است از مجموعه کائه سونگ بازدید کنند. کره جنوبی خواستار حضور سرمایه گذاران خارجی در این منطقه شده و امیدوار است حضور آنها از تعطیلی این مجموعه توسط کره شمالی در آینده جلوگیری کند.

هیات خارجی شامل معاونین وزرای دارایی گروه جی 20، مقامات صندوق بین‌المللی پول و بانک توسعه آسیا که برای یک کنفرانس به سئول سفر کرده اند، هستند.

این فعالیت پس از اعدام شوکه کننده یانگ سونگ تاک شوهرعمه رهبر کره شمالی در هفته گذشته انجام شد.

آمریکا و کره جنوبی ابراز نگرانی کرده اند که این اعدام نشان دهنده سطح بالای بی ثباتی در رژیم مرموز کره شمالی است.

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی سعی کرده که با دعوت از هیاتهای خارجی و برگزاری نشست در کائه سونگ به همهمه داخلی اخیر درباره اعدام یانگ سونگ تائک پایان دهد.

دیگر شخصیت خارجی که روز پنجشنبه به کره شمالی سفر کرد، دنیس رادمن ستاره بسکتبال آمریکا است که دوستی غیرمعمولی را با رهبر کره شمالی آغاز کرده و قصد دارد تیم بسکتبال کره شمالی را آموزش دهد.

رادمن همچنین به دنبال ترتیب دادن یک بازی نمایشی بسکتبال بین کره شمالی و تیمی از بازیکنان سابق ان بی ای در هشتم ژانویه به مناسبت تولد کیم جونگ اون است.

یانگ مون جین استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول گفت: کره شمالی سعی دارد تصویری را ارائه دهد مبنی بر اینکه اعدام یانگ سونگ تائک امور بین‌المللی این کشور و تعامل با کره جنوبی را مختل نمی‌کند.

وی افزود: همچنین کیم جونگ اون به ژست‌های خیرخواهانه خود در داخل کشور برای آرام کردن ناراحتی مردم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار