در دیدار با هيئت همبستگي استراليا ؛

وائل حلقی : کشورهای بیگانه بابت حمایت از تروریسم در سوریه بهای سنگینی می‌پردازند

نخست وزير سوريه براي هيئت همبستگي استراليايي که به سوريه سفر کرده است حقايق جنگي را که اين کشور با آن مواجه است تشريح و ابراز اميدواري کرد هيئتهايي که از سوريه ديدار مي‌کنند اين حقايق را براي ملتهايشان و افکار عمومي بيان کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سوريه، حلقي تأکيد کرد برخي کشورهاي غربي و عربي بهاي سنگيني بابت حمايت خود از گروههاي تروريستي که در ريختن خون سوريها سهيم هستند پرداخت خواهند کرد و تروريسم دامن خود آنان را خواهد گرفت.

حلقي با توضيح ابعاد سياسي ، نظامي ، عقيدتي ، اقتصادي و رسانه‌اي جنگ عليه سوريه گفت علت اين جنگ نيز حمايت اين کشور از محور مقاومت در مقابل  طرح صهيونيستي آمريکايي است.

حلقي در زمينه نظامي نيز تصريح کرد سوريه يک ارتش عقيدتي دارد که از نظر قدرت و عملکرد در جهان ششمين ارتش به شمار مي‌رود و همين باعث شده است کشورهاي توطئه گر عليه سوريه از طريق مزدوران تروريستي خود به تلاش براي تضعيف هويت نظامي و زرادخانه رزمي ارتش اين کشور اقدام کنند که شکست خورده‌اند.

حلقي گفت ارتش سوريه ارتش بزرگي است که شکست نخواهد خورد بلکه با تروريسم و تروريستهايي که از 83 کشور  به سوريه  مي‌آيند و داراي انديشه هاي تروريستي افراط گرايانه هستند مقابله مي کند و شماري از استراليايي هاي تندرو نيز در ميان آنها حضور دارند.

حلقي تصريح کرد اقتصاد ملي سوريه با وجود ويرانگري روشمند نهادها و زيرساختها ، توانايي خود براي پايداري و مقابله با جنگي که همه پايه هاي سوريه را هدف قرار داده ثابت کرده است.وي گفت سوريها اراده زندگي و پايداري را دارند و توانسته‌اند اين شرايط را پشت سر گذارند.

حلقي تأکيد کرد دولت علاقه‌مند است به وظايفش در مقابل ملتش عمل کند و به مبارزه با تروريسم در هر جايي از سوريه ، پيش از کنفرانس ژنو2 يا پس از آن ادامه خواهد داد.

وي از مواضع ملت استراليا و احزاب ملي و حزب ويکي ليکس و سازمانهاي مردمي و نويسندگان و سياستمداراني که از ملت سوريه در جنگ با تروريسم حمايت کردند قدرداني و تصريح کرد بين ديدگاه مردم و دولت در استراليا و ديگر کشورهاي جهان ، تفاوت واضحي وجود دارد.

اعضاي هيئت نيز از حضور استراليايي‌ها در کنار گروههاي تروريستي در سوريه ابراز تأسف و تأکيد کردند علاقه‌مند هستند که حقايق را بيان کنند.

جان شيبتن رئيس اجرايي حزب ويکي ليکس گفت: ما پايداري افسانه‌اي ملت سوريه در مقابل تروريسم و رويدادهاي اين کشور و تصميم سوريها براي بازسازي کشورشان را براي مردم استراليا بيان خواهيم کرد. اين پيام مهمي است که ملت استراليا بايد آن را بداند.

الهام عبود از جنبش « دست از سوريه برداريد» گفت: ما به عنوان اعضاي اين جنبش تلاش کرده‌ايم آگاهي ملت استراليا را با بالا ببريم. جنگ در سوريه يک جنگ تروريستي است.اعضاي اين هيئت از فداکاريهاي ملت و ارتش سوريه در مقابله با تروريسم تجليل کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار