مهاباد/

953 هزار کندوی زنبور عسل در آذربایجان غربی وجود دارد

استان آذربایجان غربی دارای 953 هزار کندوی زنبور عسل به صورت بومی و مدرن است.

 

سیدفضل اله قریشی معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در حاشیه کارگاه آموزشی بیماریهای زنبور عسل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد گفت : این استان با تولید بیش از 18 هزار تن عسل دارای رتبه اول تولید این محصول مهم در کشور است.

وی اظهار کرد: رعایت شرایط بهداشتی در زنبورستانها و اقدامات پیشگیرانه مهمترین عامل جلوگیری از ابتلای زنبورها به بیماری های میکروبی، ویروسی و انگلی می باشد.

در کارگاه آموزشی یاد شده، مباحث نوین در باره بیماری های زنبورعسل و راههای کنترل و پیشگیری از آن برای کاهش خسارت وارده به کندوها، داروی جدید ضد کنه واروا، نحوه تجویز و همچنین ارگانیک بودن این دارو در زمان مصرف، توسط دکتر مسعود کریم زاده نماینده شرکت کرپای تهران تدریس شد.

در این کارگاه همچنین راههای مراقبت و جلوگیری از بروز و انتشار احتمالی بیماری های زنبور با حفظ بهداشت زنبورستان ها به زنبورداران آموزش داده شد.

160 نفر از زنبوردارن از سراسر استان در این کارگاه حضور داشتند که بر اساس اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان برای افراد شرکت کننده در این دوره آموزشی، گواهی پایان دوره آموزشی صادر می شود

. آشنایی زنبورداران آذربایجان غربی با بیماری های رایج زنبور عسل و نیز ارتقاء سطح تولید بهداشتی عسل از اهداف مهم برگزاری کارگاه آموزشی بیماری های زنبور عسل بود.

این کارگاه آموزشی یک روزه به همت سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه زنبوردارن استان در محل سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.